Vihaan työpaikkaani
Työ itsessään voisi olla tosi kivaa mutta työilmapiiri pilaa kaiken. Muutosvastarintaiset, pahantuuliset 80-luvulle jämähtäneet vaihdevuosissa olevat eukot, jotka periaatteesta vastustavat kaikkea. Kuljetaan naama norsunvitulla ja maristaan ihan kaikesta. Mikään koulutus tai uuden oppiminen ei voisi vähempää kiinnostaa. Heikko pomo, joka ei uskalla sanoa vastaan näille vastarannankiiskeille. Jatkuva ylireagointi ja virheiden pelko. Asiakkaat ei onneksi huomaa mitä kulisseissa tapahtuu. Toivottavasti. Oikeasti joku tuolin siirtäminen voi saada aikaan älyttömän konfliktin, palaverin ja puhuttelun. Siis jos sen tekee joku b-luokan työntekijä kuten minä. A-luokan tyypit ei tietenkään ole koskaan väärässä.
Etsin koko ajan uutta työtä mutta ei tunnu löytyvän. Pitäisi kai muuttaa isompaan paikkaan. Sekin on mietinnässä ja toteutunee kun lapset lentää pesästä muualle Suomeen opiskelemaan. Ei ole syytä jäädä tähän käpykylään. Olen jopa miettinyt irtisanoutumista vaikka ei uutta työtä löytyisikään ja tulisi karenssi. Tää paikka tappaa mut henkisesti.
Olen ollut aikoinaan yhteydessä työsuojeluunkin mutta sitä virhettä en enää tee. Olen hankkinut uuden tutkinnon joka mahdollisesti parantaa työnhakumahdollisuuksia. Olen käynyt työpsykologin kanssa juttelemassa. Tuntuu että tämä tappaa kaiken luovuuden ja innon, taidot valuu hukkaan ja kuolen pystyyn. No enää about 22 vuotta eläkeikään.
UGH, olen avautunut.
Kommentit (9)
Mä tiedän. Kävin jokin aika sitten lääkärissä ja puhuin vastaanottovirkailijalle töissä olleesta ahdistavasta tilanteesta. Virkailija sanoi ettet ole ainut tänään. Tosi moni voi huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän. Kävin jokin aika sitten lääkärissä ja puhuin vastaanottovirkailijalle töissä olleesta ahdistavasta tilanteesta. Virkailija sanoi ettet ole ainut tänään. Tosi moni voi huonosti.
Oletko varma, että virkailija ei puhunut itsestään?
Kirjoitinkin jo tohon toiseen vastaavaan lankaan saman, mutta lyhyesti:
Ota lopputili ja perusta oma firma. Saat itse määritellä työajat ja rahaa tulee niin paljon, kuin vain kehtaat laskuttaa. Jos oot palkollisena, niin saat palkaksi vain pienen osan siitä tuotosta, jonka yritykselle teet. Omassa firmassa kaikki on sun. Paitsi verot. Mut niitäki voi optimoida.
Oman toiminimen perustaminen käy yhdellä lomakkeella ja rekisteröinti maksaa muistaakseni 75 €. Sitten voitkin heti alkaa laskuttamaan.
Yrityksen perustaminen on itseasiassa ollut mielessä jo pitkään. Sen suunnittelu piristää kyllä mieltä mutta pitäisi saada liikeidea hiottua ja tehdä kunnon laskelmat. Tosin en kaipaa rikastumista vaan sitä että saa laskut maksettua ja joskus muutakin kuin voita leivän päälle.
voi, tsemppiä! itse voin huonosti edellisessä työpaikassani... siellä ongelma oli huono työilmapiiri ( vähän toisella tapaa ), olematon hr-politiikka ja yleinen tyytymättömyys. Joka aamu vatsaa väänsi töihin meneminen :( , no - yt-neuvotteluissa tuli sitten potkut ja alun järkytyksen jälkeen se oli mitä parhain ratkaisu asiaan! Sain uuden työn jossa oli ihan eri meininki... ei toki mikään täydellinen työpaikka, mutta lähellä sitä. Kiva porukka, hommat toimi jne. Nyt taas työttömänä ( yt:t, mitkäs muut ) ja pelottaa jo millaiseen porukkaan sitä joutuu/pääsee. Yleensä tulen ihmisten kuin ihmisten kanssa toimeen, mutta tuossa yhdessä paikassa en koskaan paikkaani löytänyt ja olin siellä sentään 7 vuotta ( poislukien äitiyslomat ) ! Näin jälkeenpäin en ymmärrä että miksi....
Jos sinulla on mahdollisuus ja liikeidea yrityksen perustamiseen niin anna palaa! tuollainen työpaikkanegatiivisuus syö ihmisen sisältä :(
Ihan sama. Meillä on tapaus joka joko istuu Facebookin ääressä tai vaihtoehtoisesti kiertää marmattamassa asiakkaista tai sitten haukkuu muita työntekijöitä. Välillä voin ihan fyysisesti pahoin.
Vierailija kirjoitti:
Irtisano itsesi, se helpottaa.
Minä tein noin.
Lähdin opiskelemaan unelma-ammattiin.
Ansiosidonnainen koulutusraha minulta evättiin te-keskuksen päätöksellä, josta ei voi valittaa. Saan nyt opintotukea 200€/kk. Lapsiperhe :(
Nyt en edes osaa sanoa olisiko sittenkin pitänyt jäädä sinne ja kestää se kaikki paska. Olis kiva käydä joskus kaupassa...
Tsemppiä!