Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työelämä pelottaa

Vierailija
09.11.2016 |

Mulla on opinnot loppusuoralla ja kohta siis loppuu tämä tutuksi tullut ja tietyllä tavalla helppo opiskelijaelämä. Olen toki tehnyt opiskeluaikanakin välillä työtä mutta tosi yksinkertaisia hommia, asiakaspalvelua, ja ollut kaupassa. Ei mitään missä olisi pitänyt selvittää jotain hankalampaa asiaa tai kantaa ihmeemmin vastuuta. Minusta tuntuu etten tiedä, osaa enkä ymmärrä mitään. Monista viime vuosina opiskelluista asioistakaan en muista juuri mitään kertaamatta asioita uudestaan. Mitä annettavaa mulla voisi kenellekään työnantajalle olla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs työharjoittelut?

Vierailija
2/6 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kysymys on niinkään osaamisestasi. Enemmän kuulostaisi siltä, että olet ehkä muutenkin vähän epävarma ja itsetunto voisi olla parempikin. Harva suoraan koulusta tullut on valmis paketti, vaan kyllä asioita opiskellaan lisää vielä työelämässäkin. Nykyäänhän vanhat konkaritkin joutuvat koko ajan sopeutumaan mm. uusiin asiakkaiden vaatimuksiin ja  sähköisiin ratkaisuihin, erilaisiin työtehtäviin sekä organisaatiomuutoksiin ja sitä kautta kehittämään osaamistaan.

Rohkeasti vain eteenpäin. Työnantajat arvostavat eniten asennetta ja vaikka ei tietäisi/osaisi kaikkea, niin jo se että ottaa selvää, kysyy ja on utelias, pelastaa paljon. Tsemppiä työelämään! Hyvin se menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne harjoittelutkaan kovin paljon valaise, samanlaista aputyötä se on kuin nuo asiakaspalvelut ja tavaroiden hyllytykset. Tiedän olevani lähes kaikessa muita huonompi ja sitten pitäisi kilpailla niiden parempien kanssa samoista työpaikoista, just joo. Ehkä kannattaisi käydä joku siivoojakurssitus, ehkä mä sellaisesta just selviäisin.

Vierailija
4/6 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota vain itseesi. Varmasti osaat sen, minkä kuka tahansa muukin vastavalmistunut. Työ on joka tapauksessa opeteltava sitten työtä tekemällä.

Vierailija
5/6 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa kannata töitä tehdä eikä kukaan fiksu rupea ahneen kapitalistin orjaksi. Helpommalla pääsee kun nostaa tuet ja viettää helppoa elämää. Eläkkeistä mesojille tiedoksi että ihan sama vaikka painaisi suoli ulkona duunia 24/7 niin ikinä ei tule eläkerahojaan näkemään ainakaan 1970-luvulla ja sen jälkeen syntyneet.

Vierailija
6/6 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan samoja fiiliksiä kuin ap:llakin. Kaikesta pitäisi jo valmiiksi olla niin pirusti kokemusta, mutta kun ei ole.