Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko neuvolassa käydä mittaamassa verenpaineen ja virtsan omalla ajalla?

Vierailija
09.11.2016 |

Ihan oman mielenrauhan vuoksi siis?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "omalla ajalla"?

Vierailija
2/7 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on ite-piste tai mahdollisuus tutkia ne itse, niin tietysti voit mennä tutkimaan ilman varattua aikaa. Tosin jos tuloksissa on jotain häikkää ja sulla ei ole varattua aikaa, niin älä oleta, että sua ehditään pikaisesti auttaa, kun olet ylimääräisenä asiakkaana paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä jos menisit kauppaan ja ostaisit itsellesi kotiin verenpainemittarin, se on ihan yleishyödyllinen myös tulevaisuudessa olla. Virtsan tutkiminen maksaa kunnille ihan sikana, että jos vaan 'oman mielenrauhan takia' ni et kyllä voi.

Vierailija
4/7 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä jos menisit kauppaan ja ostaisit itsellesi kotiin verenpainemittarin, se on ihan yleishyödyllinen myös tulevaisuudessa olla. Virtsan tutkiminen maksaa kunnille ihan sikana, että jos vaan 'oman mielenrauhan takia' ni et kyllä voi.

Ei kyllä maksa ne tikkutestit paljon paskaakaan, joten esim. raskaana ollessa, kuten oletan kysyjän tilanteessa olevan, niitä voi ihan hyvin tehdä paljonkin! Useissa neuvoloissa on ne verenpaineenmittauspisteet, joissa itse mitataan ennen vastaanottoa. Itse sain raskaana ollessa pissan kotiseurantaan tikkuja neuvolasta, joten luulisin, että kysymällä voisit niitä saada. Verenpainemittari meillä oli itsellä, joten sen hankintaa voisitte miettiä tai sitten aivan hyvin käydä siinä itsepalvelupisteessä!

Vierailija
5/7 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on virtsan mittaaminen?

Vierailija
6/7 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan niitä sticksejä apteekista ja verenpainemittarin voi myös ostaa. Sen jälkeen voi tarkkailla itseään 15 min välein.

On todella ärsyttävää mennä neuvolaan ja sitten odotella, että pääsee ite-pisteeseen ennen varattua aikaa. Ite-pisteessä kun joku muuten vain huolestunut kokeilee uudestaan ja uudestaan, että mikä on se verenpaine ja kuka tulisi neuvomaan, mitä tehdä, kun paineet on koholla. Ja se hemmetin terveydenhoitaja sanoo sitten minulle, että kun tässä on nyt jotain häikkää, niin hän pikaisesti katsoo, että mitä voidaan tehdä. Aika kuluu, minun vastaanottoaikani lähenee loppuaan ennen kuin olen päässyt terveydenhoitajan puheille. Kun lopulta pääsen, niin aikaa on 5 min, ilmoitan terveydenhoitajalle, että sorry, mutta pakko palata töihin, soittelen uuden ajan. Ja se terkkari aloittaa vaahtoamisen siitä, miten tärkeä seuranta on ja kun nyt on se aika varattu, niin totta kai vastaanotolle tulen. Muistutan, että se aika alkoi 45 min sitten, se aika on käytetty toiseen asiakkaaseen, joten nähdään taas ensi kuussa.

Vierailija
7/7 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neuvolassa voi itse käydä mittaamassa verenpaineen itsepalvelupisteellä milloin haluaa. Ja vessassa virtsa testataan itse niillä tikuilla, joten jos joku joskus käy ylimääräisen kerran testaamassa niin en usko että se ketään haittaa. En tiedä miten muualla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän