Millonkahan sitä kehtaisi laittaa jouluverhot, valot yms.?
Minä en niinkään välitä, vaikka moisia ei olisi joulunakaan mutta lapset tässä kärsimättömästi odottelevat että saavat siluetit ikkunaan ja jouluverhot keittiöön.
Kommentit (17)
joo joo nyt laitat vaan, helsingissä ainakin on jo jouluvaloja, näyttää kivemmaltakin. verhoja en kyllä vielä vaihtais.
Ja nykyään ei oo enään jouluvaloja vaan ne on kausivaloja :D
Mitä väliä? Vaikka heti :) Itse laitan aina kynttilöitä ja joitain valosarjoja jo heti kun ulkona alkaa olee pimeetä iltapäivällä. Tunnelman takia! En joulun takia. Lapsilleni suosin ilon heti kun haluavat!
Meillä ei ole edes pieniä lapsia, mutta harmaat jouluiset lumihiutale kapat on jo keittiön ikkunassa, ja takapihan tuijassa yksiväriset "syysvalot".
Niin, ja kohta laitan ensimmäisen kinkun uuniin (perheen traditio, vedetään ruisleivän päällä).
Eilen illalla oli myös takanreunalla kynttilät.
Käyttääkö joku jouluverhoja vielä nykyään? Ehkä joskus 1970-luvulla käytettiin, mutta vieläkinkö?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä miellän nuo meidän valot ihan jouluvaloiksi. Saa vilkkumaan usammalla eri tavalla (ovat siis sellaiset moniväriset). Ja tietysti on noita siluetteja mutta niistä ei ainakaan omat lapset pahemmin välitä.
Minä ajattelin tulevana viikonloppuna laittaa nuo parvekejouluvalot päälle ja keittiön ikkunaan vaihdan jouluiset verhot. Ihan sama mitä muut ajattelee, tämä on minun koti ja saan koristella sen sillain miten haluan ja ihan milloin vain haluan.
Niin ja toki ikkunoihin myös pitää asetella tähti ja valot. :)
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku jouluverhoja vielä nykyään? Ehkä joskus 1970-luvulla käytettiin, mutta vieläkinkö?
Juujuu. Sama porukka, joka vaihtaa ne halloweenvermeet joulukoristeisiin ja ne sitten pääsiäiskamoihin. Yhtä teemaa tää vuoden kierto.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, että olet pudonnut kelkasta.
Meillä on jouluverhot ja joulumatot. Pääsiäiseksikin on lastenhuoneisiin omat pääsiäisverhot tipun ja pupun kuvineen, mutta muihin huoneisiin vaihdan silloin jo kesäverhot. Kesäverhojen ja jouluverhojen lisäksi on talviverhot, joita käytetään syyskuulta pääsiäiseen.
Kun ei oo verhoja niin ei oo tuollaisia huolia. Aika monilla on jo kausivalot ja sitten ne samat valot muuttuu jouluvaloiksi, kun ollaan lähempänä joulua.
En ajattele/ eikä pitäisi ajatella "jouluvaloja" joulukoristeina. Kausivalot, koristevalot, talvivalot... Minkä noista nyt olisi parasta suomea. Marraskuussa niitä eniten tarvitsee pimeyteen piristämään. Nyt onneksi on myös vähän lunta. Viime viikonloppuna laitoin ikkunoihin tähdet, pihalle ei vielä ehditty virittämään valoja. Joulukoristeita meillä ei oikeastaan ole, muutama joulukukka, joululiina pöydällä ja kuusi aattona. Lapset jos jotain askartelee kerhossa/koulussa, niin ne on esillä, eikä he muuta osaa kaivatakkaan. Joulukuusi on kaiken kohokohta. :)
laitan jouluvalot, marraskuun viimeisenä viikonloppuna.
Joka vuosi tämä sama keskustelu! Laita ihan milloin lystäät, vaikka kesäkuussa, ei se ole laitonta.
Valoja virittelin sisälle jo kuukausi sitten, ulos laitoin pari viikkoa myöhemmin, täyspitkät tummanpunaiset silkkiverhot laitoin myös pari viikkoa sitten, saavat olla kevääseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Mä miellän jouluvaloiksi kyntteliköt, tähdet, jouluaihesiluetit tms.
Värittömät ulkovalot ei taas ole välttämättä jouluvalot. Muualla maailmassa niitä poltetaan ympäri vuoden.
JOULUverhot? JOULUkuussa? Oisko joku logiikka?