Miehen jättäminen puhelimessa
Tilanne on se että olen ollut mieheni kanssa jo neljän vuoden ajan. Olen jo kauan miettinyt eroa, mutta nyt olen täysin varma asiasta, enkä jaksa odottaa enää yhtäkään päivää enempää.
Ongelma sattuu kuitenkin olemaan se, että mieheni ja minä asumme väliaikaisesti eri paikkakunnilla, ja näemme seuraavan kerran vajaan kuukauden päästä. Olemme molemmat kolmikymppisiä, joten haluaisin hoitaa eron asiallisesti. Onko minun pakko odottaa kuukauden päivät, jotta voin tehdä sen kasvotusten, vai voinko kertoa asian puhelimessa? Minusta tuntuu etten voi jatkaa elämääni ja tuhlaan aikaani ellen saa sitä jo sanottua.
Olenko siis täysin tunteeton moukka jos ilmoitan puhelimitse haluavani erota? Sinänsä asia miehelle ei varmaan tulisi kovin yllätyksenä, koska emme juurikaan pidä enää yhteyttä ja olen pohtinut hänenkin kuultensa että suhteemme on etääntynyt.
Mitä mieltä? Kiitos asiallisista vastauksista.
Kommentit (14)
Hyväpä on teillä keskusteluyhteys. Puun takaako tämä tulee? Puhutteko mistään? Aloita puhelimessa.
Kuulostat kyllä melko typerältä. Välimatka tuskin olisi este etten voisi miehelle ilmoittaa puhelimessa että haluaisin puhua hänen kanssaan kasvotusten mahdollisimman pian, sopisiko että tulen käymässä vaikka torstai illalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat kyllä melko typerältä. Välimatka tuskin olisi este etten voisi miehelle ilmoittaa puhelimessa että haluaisin puhua hänen kanssaan kasvotusten mahdollisimman pian, sopisiko että tulen käymässä vaikka torstai illalla.
Jos toinen on Oulussa ja toinen Helsingissä nii ei sitä nyt niin vaan torstai-iltana nähdä...
Parempi puhelimessa, jos on riski, että jompikumpi alkaa leipomaan turpiin tai potkimaan haaroväliin.
Ilmoitin kuuden vuoden seurustelun päättymisestä skypessä. Sen jälkeen ei enää nähty ollenkaan.
terveisin tunteeton moukka
Ette juurikaan pidä yhteyttä ja olette etääntyneitä, joten ihan hyvin voit ottaa asian puheeksi puhelimessa. Jos se miehelle tulee yllätyksenä ja hän haluaa keskustella kasvotusten niin jatkatte keskustelua sitten, kun on mahdollisuus tavata, mutta teet selväksi, että kyse ei ole siitä että saattaisit vielä muuttaa mielesi.
Lähtökohtaisesti pitäisin aina parempana puhua kasvotusten mutta jos kerran etäisyyttä on eikä kumpikaan välitä edes pitää yhteyttä niin ei taida miehenkään puolella olla isoja tunteita pelissä.
Jos ei nyt ole mistään väkivaltaisesta tapauksesta kyse niin jokainen ansaitsee kyllä tulla jätetyksi kasvokkain ja jonkin järkevän selityksen miksi suhde ei toiminut. Mitäs itse tykkäisit jos sut jätettäisiin puhelimitse pitkän suhteen päätteeksi ja yllätettynä aivan puun takaa?
Odota nyt sen kuukauden ajan. Itselläni oli sama tilanne viime kesänä ja ilmoitin eksälle että "meidän pitää tavata, haluan erota." Sitten se hoidettiin kasvokkain. Ei ole raukkamaisempaa tapaa kun jättää tekstarilla.
Vierailija kirjoitti:
Odota nyt sen kuukauden ajan. Itselläni oli sama tilanne viime kesänä ja ilmoitin eksälle että "meidän pitää tavata, haluan erota." Sitten se hoidettiin kasvokkain. Ei ole raukkamaisempaa tapaa kun jättää tekstarilla.
Minusta tuokin tapa on jo raukkamaisuuden esiaste. Sylkäisithän sen vaikeimman asian puhelimessa etkä kasvokkain. Pointsit sinänsä siitä että annoit vielä mahdollisuuden kuulla selityksen.
Kiitos vastauksista. En ole uskaltanut tehdä vielä mitään... täytyy miettiä!
En mä tiedä, mutta av-mammat olisivat kyllä miehen kohdalla sitä mieltä, että on täysi turhake joka ansaitsee saada HIV-tartunnan, jos jättää naisen puhelimessa. Eli taitaa päteä sinuunkin.
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä, mutta av-mammat olisivat kyllä miehen kohdalla sitä mieltä, että on täysi turhake joka ansaitsee saada HIV-tartunnan, jos jättää naisen puhelimessa. Eli taitaa päteä sinuunkin.
Hahah totta! Ehkä mä sit ansaitsenkin ;)
^