Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pitääkö päiväkotiin ilmoittaa työajat???

apua kaivataan
06.11.2016 |

Toisella vanhemmalla työ päiväkodin vieressä virka-aikoina. Toisella tunnin ajomatkan päässä, pitkät työpäivät, iltaa ja aamua. Kuulemma lapsia ei saa viedä hoitoon ns normaaliajaksi toisen vanhemman työn mukaan vaan esim ennen iltavuoroa lasten on oltava kotona. Hullu määrä turhaa ajamista, vanhemmat väsyy ja bensaa kuluu. Mitähän laki tässä asiassa sanoo? Mistä kysyn?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoropäiväkotiin ainakin tarvii.

Vierailija
2/8 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorohoidossa tarvitsee, sillä onhan siellä tiedettävä etukäteen, montako lasta on milloinkin hoidossa ja varattava henkilökuntaa sen mukaan.

Tavallisessa päivähoidossa ei tarvitse, sillä oikeus lapsen päivähoitoon ei ole millään tavalla sidoksissa vanhempien työaikoihin. 

Silloin ilmoitetaan vain lapsen hoitojat! Teidän tapauksessanne lienee yksinkertaisinta ilmoittaa hoitoajaksi se virka-aika, jonka toinen vanhempi on töissä ja sitten erikseen ne ajat, jolloin lapsi on POISSA hoidosta toisen vanhemman vapaavuoron aikana.

Muista se, että hoitopaikka on LAPSIA VARTEN, eikä lapset hoitopaikkaa ja sen sääntöjen noudattamista varten. Toki siellä on huomiotava muutkin, eli hoitoonvientiaika on jotain muuta kuin päiväuniaika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt niinkään työaikoja mutta se lapsen hoidontarve tunneissa ja kellonajat mille välille se ajoittuu. Esim.klo8-16.30.

Vierailija
4/8 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoropäiväkotiin lapsen saa ainakin täällä vain silloin, kun molemmilla vanhemmilla vuorotyö tai muuten hankalat työajat. Itse olen töissä kaupassa eli työajat on jossain klo 6 ja 22 välillä, mies puolestaan tekee kahta työtä, joista toinen on pääsääntöisesti klo 8-13 ja toinen sen jälkeen klo 14 - 20 välillä. Oli melkoinen työ saada päivähoitotoimisto uskomaan, että mies ihan oikeasti tekee kahta työtä eikä harrasta iltaisin, mutta lopulta saatiin pojalle paikka vuorohoitoon. Lapsi on siellä pääsääntöisesti minun työaikojeni puitteissa (tosin se vie aamulla, jolla on myöhäisempi töihinlähtö).

Vierailija
5/8 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat lasten hoitoajan esim. 7.30 - 17.00 ja sillä välillä lapsilla on oikeus hoitoon juuri niin kuin perhe parhaaksi näkee. Jos jostain syystä lapset menevät hoitoon vasta klo 11, niin siitä ilmoitetaan erikseen, muuten perhe tekee päätökset hoitoajoista.

Vierailija
6/8 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on tavallisessa päiväkodissa hoidossa, eli ei missään vuoropäiväkodissa, mutta säästetään huimasti rahaa, kun lapsi on vain osapäiväisenä. Viedään joka päivä mun työvuorojen mukaan (miehellä virka-aikaan työt joka arkipäivä), jolloin lapselle tulee päiväkodissa oloa alle 5h päivässä. Miksi lapsen pitäisi olla hoidossa pitkää päivää, jos itse olen osan siitä ajasta kotona ja täysin kykeneväinen lapsen itse hoitamaan? Mun arkivapaapäivinä lapsi ei mene hoitoo lainkaan. Ajat pitää ilmoittaa hoitopaikkaan, jotta osaavat sitten varata oikean määrän hoitajia ja voivat tarvittaessa ottaa perhepäivähoitajien lapsia varahoitoon, kun meidän lapsi on koko päivän vapaalla. Näin säästetään julkisia varoja. Ei kai tuohon mitään lakia ole, mutta jos et ole kiinnostunut oman lapsesi hyvinvoinnista niin ei kai sille sitten mitään voi kuin pitää lapsi päiväkodissa stressaantumassa.

Vierailija
7/8 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit hoitoajat on. Eli välillä 7.30-17. Joskus lapsilla on myös vapaapäiviä. Silti tulee valitusta.

Vierailija
8/8 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyseessä ei ole vuorohoito vaan tavallinen.