Mies on perheen keulakuva
Kuulostaa varmaan heti sovinistiselta ajatukselta mutta totuus on se, että juuri miehen kautta välittyy kuva perheestänne muille. Hänen asemansa, käytöksensä ja maineensa vaikuttaa siihen, miten perheeseenne suhtaudutaan.
Kommentit (20)
Keulakuva eli siis miehellä ole mitään vaikutusta sillä mihin suuntaan perhe menee? Se vaan köllöttää siinä keulassa, kun muut kääntävät ruoria?
Keulakuvahan tarkoittaa siis sitä laivan nokassa olevaa vähäpukeista naishahmoa. Meinaat olevasi sellainen? Rohkea tunnustus!
Vierailija kirjoitti:
Keulakuva eli siis miehellä ole mitään vaikutusta sillä mihin suuntaan perhe menee? Se vaan köllöttää siinä keulassa, kun muut kääntävät ruoria?
Se mitä ihmiset ajattelevat perheestänne, riippuu miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Jos minä olen kovatuloinen tohtori ja mies normituloinen amis niin duunareita ollaan? 0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoriasi on yhtä vetelä kuin mahdollisuutesi saada naista lähimmän viiden vuoden aikana, pojusein.
No ei todellakaan ole mikään keulakuva...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän tuo vertaus ei tuo ilmi. Ei kukaan laivassa keulakuvan puutetta huomaa tai siitä välitä. Ei kannata käyttää liian korkealentoista kieltä, jos ei vain osaa.
Juu. Ensin tulee massu, sitten me muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Jos minä olen kovatuloinen tohtori ja mies normituloinen amis niin duunareita ollaan? 0/5
Ette ole niin korkealla hierarkiassa, koska miehen duunarius laskee sitä. Sinä vain olet uraihminen ja ihmiset miettivät, että kylläpä teidän mies joutuu paljon tehdä perheen hyväksi, kun akka aina töissä.
Nämä eivät ole minun ajatuksiani, vaan yleistä asennetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän tuo vertaus ei tuo ilmi. Ei kukaan laivassa keulakuvan puutetta huomaa tai siitä välitä. Ei kannata käyttää liian korkealentoista kieltä, jos ei vain osaa.
No en nyt keksinyt parempaakaan sanaa, niin lainasin jotain koulukirja- kliseetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä ihmiset? Ketkä käyttävät aikaansa sen pohtimiseen, miten joillain perheillä menee ja kuka mahtaa olla perheen pää? Minä en ainakaan ikinä mieti perheitä minään yksikkönä ja ihmisiä perheensä edustajina. Tuntemani ihmiset ovat minulle sukulaisia, ystäviä ja työkavereita. Heidän perheasiansa eivät minulle kuulu eivätkä ne minua aivan läheisimpiä ystäviä lukuun ottamatta kiinnostakaan. Suurimman osan esimerkiksi työkavereistani perhetilanne on minulle hyvin hämärä. Tiedän, ketkä ovat parisuhteessa ja ketkä perheellisiä, mutta puolisoiden ammateista tai taloudellisesta tilanteesta ei ole tullut mieleenkään kysyä.
Jotenkin säälittävää että rouvan itsetunnon määrittää mies vielä 2010-luvulla.
Aivan mahtava keulakuva onkin. Isomahainen, kalju, epäsiisti, röyhtäilevä ja piereksivä, itseään raapiva törkypartainen ja haiseva keulakuva.
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtava keulakuva onkin. Isomahainen, kalju, epäsiisti, röyhtäilevä ja piereksivä, itseään raapiva törkypartainen ja haiseva keulakuva.
Ja silti niin kovin rakas :)
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka ihanaluonteinen nainen hänellä onkaan, kun provoketjuunkin olet valmis listailemaan miehesi huonoja puolia. Näytäpä miehellesi tuo kirjoittamasi viesti, jotta hänkin tietää mitä todella hänestä ajattelet.
Miehet ovat päälliköitä. Katselkaa maailmaa.
Naiset ovat edelleenkin vain miehen kylkiluu.
B
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en nyt keksinyt parempaakaan sanaa, niin lainasin jotain koulukirja- kliseetä.
Ootkos sä se sama, jonka mielestä keski-ikäistyvät naiset on kuin korskuvia tammoja? Yritän tässä vihjata, että ehkä vertauskuvat ei niinku ole sun juttu. Ekä voisit yrittää jotain muuta ilmaisukeinoa, vai kuinka?
0/5