Onko täällä kellään keratosis pilarista?
Miten olette hoitaneet sitä ja oletteko löytäneet keinoa saada ihoa paremmaksi?
Kommentit (7)
Minulla oli, eikä mikään auttanut, eivät edes ihotautilääkärin tropit. Kerran noin nelikymppisenä hieroin hajamielisesti olkavarttani ja hämmästyin, kun iho ei ollutkaan karhea ja inhottava vaan aivan sileä. Pilkutkin olivat kadonneet. Luin jostain, että ikä tekee tuon vaivan kanssa tehtävänsä. Valitettavasti ikä toi myös rennot allit, mutta ovatpa ainakin sileät allit.
Eipä siihen mitään tehokasta hoitoa ole, voiteiden urea auttaa vähän silottamaan niitä sarveisainetappeja. Mä katon kaupassa voiteiden ainesosaluettelosta, onko niissä ureaa, mitä ylempänä se on listalla sen enemmän sitä on voiteessa.
Apteekista saa jotain voidetta, jossa oli muistaakseni joku 15 % ureaa, tarkotettu hilseileville kantapäille, kantsii kysyä. En tosin oo sitä nyt käyttäny, ku se tuubi on nii pieni ja mulla tota keratosista on lähinnä reisissä, ni voidetta kuluu.
Ärsyttävä "vaiva" kyl, niin rumia ne pilkut, mut minkäs teet. Aurinko auttaa mulla myös, talvella noi jalat onki iha hirveet.
Mukava kuulla, että sinulla vaiva katosi, 2! Ehkä minullakin kymmenen vuoden kuluttua :) Tosin käsivarteni vaikuttavat myös arpeutuneet koska minulla on paha tapa raapia näppylöitäni, eli kaunis iho tulevaisuudessa voi olla turha haave. ap
olen jo oppinut elämään niin että peitän käsivarteni ihmisten ilmoilla joten en enää jaksa edes miettiä asiaa. ymmärrän kyllä kyllä että turhauttaa, kun ei sille täydellistä hoitokeinoa tunnu olevan.
Ei parannettavissa koska kyseessä ei ole ihon sairaus vaan ihotyyppi. Siihen ei voi vaikuttaa.
Sibicort lievensi oireita. Myös aika ja ihon ruskettuminen auttoi.
Mulla auttoi vain viljaton tuokavalio.