Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko elatusapua vaatia takautuvasti?

Vierailija
05.11.2016 |

Ollaan asuttu miehen kanssa 3 kuukautta asumuserossa, enkä ole tajunnut, että minulle kuuluu elatustuki. Mies oli joutunut menemään sossuun, kun on sössinyt raha-asiansa ja siellä oli sanottu, että pitäisi varata aika lastenvalvojalle ja tehdä elatussopimus. Itse en tiennyt, että minulla on oikeus elatusapuun, kun ei olla vielä virallisesti erottu (olen kyll äaikeissa tehdä erohakemuksen lähiaikoina).
Olemme asuneet 3 kuukautta jo eri asunnoissa. Onko minulla mahdollista saada nuilta ajoilta elatustukeA?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol ei ole

Vierailija
2/6 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mitä tekstiä. Kirjoitan puhelimella. Nuilta = noilta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä joku aika minkä saa takautuvasti.

Vierailija
4/6 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä saa elatusapua ellet oo lapsi. 

Vierailija
5/6 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai miehen pitää osallistua lastensa elatukseen, joten kyllä. Ainakin ennen oli laki jonka mukaan 10 vuoden ajalta pystyi hakemaan takautuvasti elareita isältä. Aikoinaan mun isä oli ollut yli 10 vuotta maksamatta, ja sitten kun menin yläasteelle äiti ajatteli että ehkä on aika mun saada vähän omaa rahaa käyttöön, ja vaati että isäni alkaa maksaa elareita, no, ne tuli toki mutkan kautta kunnalta ja kunta peri ne isältä. Äiti ei hakenut niitä takautuvia vaikka olis ollu oikeus, ja silti isä marisi kun joutui maksamaan.

Vierailija
6/6 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tai 4kk saa takautuvasti kelalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme