Mitä muut pitkän linjan kasvisruokailijat olette nyhtökaurasta ja härkiksestä?
Meillä on sekä härskis että nyyhkis kokeiltu, mutta täytyy kyllä sanoa, että ei ole oikein meitä varten tuo tuote. En oikein keksi, mitä ruokaa niistä laittaisi. Lähinnä olen paistanut pannulla sipulin, tomaatin ja mausteiden kanssa, mikä ei ole pöllömpi ruoka sinällään. Mieluummin kuitenkin ottaisin vaikka pakastehärkäpapua pakkasaltaasta, jos joku sellaista markkinoille toisi.
Kommentit (15)
Härkistä en ole vielä kokeillut, nyhtiksestä tehnyt currya ja nyhdötöntä possua, oli hyvän makuista, mutta en tykännyt rakenteesta. Liian lihaisa ja raskas.
Vierailija kirjoitti:
Ne on liian rasvattomia. Rasvasta tulee se mehevyyden ja maun fiilis. Tai voisi olla rasvainen vaihtoehtokin kuivien rinnalla.
Mä oon laittanut ihan reippaasti rasvaa valmistaessani niitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Härkistä en ole vielä kokeillut, nyhtiksestä tehnyt currya ja nyhdötöntä possua, oli hyvän makuista, mutta en tykännyt rakenteesta. Liian lihaisa ja raskas.
Mun mieskin pitää liian lihaisan oloisena. Mua ei niin haittaa, kun syön joskus lihaakin.
Ap
Nyhtökaurasta on tullut mun perus arkiruokaa. Kokkaan siitä ainakin neljänä päivänä viikossa. Tai siis paistan sen "kuivaksi" pannulla öljyssä ja syön lisukkeiden kans. En edes muista mitä käytin ennen kun nyhtökaura tuli markkinoille!
Härkistä oon kokeillut kerran. Jotenkin se harvoin lähtee kaupasta mukaan, koska sitä on aina saatavilla, mut sekään ei ollut hassumpi. Nyhtiksen rakenne on enempi ehkä mun makuun kuitenkin.
Maku molemmissa on erikoinen tai voisi jopa sanoa pahanmakuinen. Lapset kuitenkin tykkää sen verran paljon, että on meillä viikottain molemmat/jompi kumpi käytössä. Käytän soijarouheen/jauhelihan tapaan ihan kaikkeen. Toissapäivänä esim nyhtiksestä makaronilaatikkoa, tänään härkistä tortilloihin. Kun on käyttänyt 20 vuotta soijarouhetta niin kivaa vaihtelua noi nyhtikset ja härkikset on.
Nyhtis on aika hyvä, härkiksestä en oikein pitänyt kun oli liian pehmeää ja murenevaa. Ei noita kyllä joka päivä viitsi syödä, kyllä tofu ja soijarouheet sun muut vie vielä voiton.
Liian teollista ja keinotekoisen oloista ruokaa. Mietityttää myös mitä tapahtuu hormonitasapainolle jos tätä keinoruokaa syö liikaa??
Vierailija kirjoitti:
Liian teollista ja keinotekoisen oloista ruokaa. Mietityttää myös mitä tapahtuu hormonitasapainolle jos tätä keinoruokaa syö liikaa??
Tarkoitatko siis muovipakkauksista irtoavia kemikaaleja vai mitä?
Ap
Härkis oli kuivaa, mautonta ja koostumus kuin pehmeää pahvimassaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyhtökaurasta on tullut mun perus arkiruokaa. Kokkaan siitä ainakin neljänä päivänä viikossa. Tai siis paistan sen "kuivaksi" pannulla öljyssä ja syön lisukkeiden kans. En edes muista mitä käytin ennen kun nyhtökaura tuli markkinoille!
Härkistä oon kokeillut kerran. Jotenkin se harvoin lähtee kaupasta mukaan, koska sitä on aina saatavilla, mut sekään ei ollut hassumpi. Nyhtiksen rakenne on enempi ehkä mun makuun kuitenkin.
Ok! Kai nuo tuotteet ovat nyt aika suosittuja, joten moni on varmasti ottanut omakseen. Mäkin oon lähinnä paistanut pannulla, kun muuta en oikein ole keksinyt. Tein nyhtökaurasta ohjeen mukaan kokeilumielessä porotonta käristystä, mutta mielestäni se oli aika mautonta. VOi olla, että olisi pitänyt antaa maustua kauemmin.
Ap
En ole vieläkään kokeillut kumpaakaan. Hinta kirpaisee, enkä tiedä, osaanko valmistaa niitä hyviksi.
Vierailija kirjoitti:
En käytä eineksiä.
Vegenä 17 v
En minäkään.
Voin pahoin eineksistä. Edes purkkihernekeittoa en voi syödä.
Olen ennen viikon syömättä kuin laitan eineksiä suuhuni, phyi phyi.
Haluaisin joskus nähdä kun joku syö eineksiä. Olisi elämys.
Ne on liian rasvattomia. Rasvasta tulee se mehevyyden ja maun fiilis. Tai voisi olla rasvainen vaihtoehtokin kuivien rinnalla.