G: Minne mieluiten veisit 1- ja 3-vuotiaat hoitoon?
Kommentit (9)
sen jälkeen kun on kokemusta hoitajasta, joka oli AINA sairas, ja lapsia palloteltiin sinne ja tänne, kymmeniin eri paikkoihin ja välillä ei ollut paikkaa ollenkaan, niin sanon PÄIVÄKOTI. Mitään ryhmiksiä täällä ei ole.
Päiväkodissa on monta aikuista. Erikseen keittäjä, siivooja jne. Perhepäivähoitajan pitäisi ehtiä tekemään kaikki yksin. Mitäs jos ei jaksa/halua/viitsi/osaa?? Mitäs jos häenllä on huono päivä, omia murheita ja ongelmia? Osaako olla purkamatta lapsiin? Mitäs jos lapsesi ja perhepäivähoitaja kemiat eivät kohtaakaan? Päiväkodissa on monta aikuista, ja toivottavasti joku heistä samalla aaltopituudella lapsesi kanssa. Koka OIKEASTI tietää, mitä perhepäivähoidossa tapahtuu, miten lapsia pidetään ja kohdellaan, miten heille puhutaan... Päiväkodissa on toisen aikuisen kontrolli vieressä.
5, Ymmärrän kyllä pelkosi, mutta jos löydät hyvän hoitajan johon luotat niin perhepäivähoitaja on paljon parempi vaihtoehto.
Tuon ikäinen lapsi tarvitsee omakohtaista hoitoa, aikaa istua sylissä ja joku joka halaa ja hellii.
Tarha hoidossa on liian monta muuta lasta ja vaikka on hoitajia enemmän ei heillä ole aikaa antaa yksittäistä hoitoa ja hellittelyä samalla tavalla kun pph pystyy.
Pääasia on että jos mielessä on sellaiset pelot kun sinulla niin et ole löytänyt oikeaa pph:tä lapsellesi.
saavat olla samassa ryhmässä, vähän enemmän kavereita ja toimintaa kuin pph:lla, ja kaksi aikuista paikalla.
meillä on lasten ollut pakko mennä sille, jolla on tilaa. Ei täällä ole vaihtoehtona kuin päiväkoti, ja siellä oli täyttä. Kolme perhepäivähoitajaa on, ja kahdella oli täyttä.
8 kysyy:
Siis mitä? En asu Suomessa ja vastauksesi hämmästytti minua. Eikö siis Suomessa saa valita perhepäivähoitajaa?
Kuvittelin että se on haastattelu tilanne ja vanhemmat valitsevat itse hoitajan?
kokemusta kahdesta kaupungiosasta, eikä täällä ole ollut mitään valinnanmahdollisuuksia, ei vain ole hoitajia, joilla olisi vapaata. Perhepäivähoitajia tuntuu muutenkin olevan tosi vähän.
Taytyy sanoa että taidan perua aikaisemmat kirjoitukseni että pph olisi parempi, jos ei itse voi valita hoitajaa.
PPh hoidossa mielestäni tarkeintä on juuri luotto. Minä olen itse pph ja vanhemmat haastattelevat minua ja usein myös entisten hoitolasteni vanhempia. Joskus myös minä en halua ottaa hoitoon jotain lasta, riippuen mitä mieltä minä olen vanhemmista.
En ainakaan luottaisi omaa lastani syistä jotka mainitsit kenen tahansa hoitoon, ilman että voisin itse haastatella hoitajaa.
juuri tänään hakemuksen päivähoidosta.
Tarve on vasta kesäkuun alusta joten tässä on vielä aikaa miettiä mikä olisi meidän poitsulle (2v11kk) paras paikka. Luultavasti kallistumme ryhmiksen tai erään tietyn ja kehuja saaneen pph:n kannalle.