Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kolmen lapsen, lapsettomuudesta kärsinyt äiti. Jokainen raskausuutinen (viim. Jaana Pelkonen) saa aikaan kateusmielialan.

Vierailija
04.11.2016 |

Milloinkohan tästäkin tunteesta pääsee eroon? Minulla on kolme lasta, joiden saamisessa oli ongelmia, mutta varmasti vähemmän kuin monella muulla. Jokainen raskausuutinen saa edelleen aikaan mielessä kateusmielialan ja kauhean haikeuden: miksi tuo en ole minä.

Viimeksi Jaana Pelkonen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terapiaan.

Vierailija
2/11 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluaisitko vielä neljännen lapsen, mutta se ei ole mahdollista vai mistä olet kateellinen? Ethän voi julkisuuden henkilöistä tietää, miten helposti tai vaikeasti raskaus on alkanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole muiden raskaudet ja lapset sun lapsettomuusongelmiesi syy tai seuraus. Tyhmää olla kateellinen tuosta.

Vierailija
4/11 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se kateusjuna mennyt jo, jos olet saanut kolme lasta? Etkö ole koskaan tyytyväinen? Ei tuolla asenteella sinua voi auttaa.

Vierailija
5/11 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta olisit sitten halunnut, kun tuo ei määrä ei riitä? Moni on onnellinen siitä ainokaisestaankin, kun muuta ei tullut.

Ja kuten meillä, mies on onnellinen minun lapsista, kun omia ei koskaan saanut.. Terapia voisi olla paikallaan.

Vierailija
6/11 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis jumittaa kateudentunteessa, vaikka sinulla kolmen lapsen takia ei ole siihen aihetta? Vai haluatko työntää tikkuja oikeasti lapsettomuudesta kärsivän kynnen alle? Sairasta!

Vierailija
7/11 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sut saa tuntee noin? Oon itse täysin samassa tilanteessa ja aikoinaan oli vaikeeta kuulla raskausuutisia, mutta otin ne silloinkin ilolla vastaan ja onnittelin ja itkin sitten kotona itsekseni ja miehen kanssa meidän tilannetta. En osaa kyllä olla katkera tai kateellinen muille odottajille. Ihanaa on kun sentään kaikki ei joudu kärsimään.

Meillä on myös nykyään kolme lasta ja itseasiassa neljäs tulossa ja lasten saannin myötä on kyllä kaikki lapsettomuuden aijeuttamat tunnemylläkät vaihtunut toisenlaisiin huoliin. Ei ole aikaa enää märehtiä menneessä tai katkeroitua jostain olemattomasta. Mutta toivon että itse pääset yli noista negatiivisista tunteista.

Vierailija
8/11 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös kateellinen. Sain vain yhden lapsen koska mies ei halunnut enää lisää lapsia ja nyt varmaan mulla jo ikääkin liikaa että edes kenenkään kanssa lapsia saisin.

Vierailija
9/11 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan normaalia.

Pelkonen on ymmärtääkseni noin 40 ja puhunut pitkään lapsirakkaudestaan, tuskin hänelle on raskaaksi tulo mikään helppo homma ja itsestäänselvyys ja jos hän haluaisi kolme lasta, voisi tulla ikä vastaan.

Itse odotan nyt 35-vuotiaana esikoistani oltuani parhaat hedelmälliset vuoteni fyysisesti sairas ja sinkku. Ja todellakin tunnen vain kiitollisuutta, en kateutta.

Vierailija
10/11 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta on ihan passeli määrä täällä ylikansoittuneessa maailmassa.

Pelkonen on saamassa vasta ekan lapsensa ja ikääkin hänellä alkaa olla. Joten en todellakaan ymmärrä kateuttasi?

Vierailija
11/11 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden lapsen äiti; tyttö ja poika. Kerrasta raskaaksi, kun yritys alkoi ja helpot raskaudet.

Aina kun kuulen raskaus- tai vauvauutisen lähipiirissä minut valtaa kauhunsekainen outo olo; onnet heille, mutta olen todellakin tyytyväinen, että omat lapseni on nyt tehty ja koskaan ei tarvitse olla raskaana. Odotankin tässä aikaa sterilisaatioon ja raskaus olisi itselleni painajainen; toisaalta ainoa syy olla hankkimatta lisää lapsia on oma mukavuuden halu ja fakta, etten oikein pidä vauvoista. Onneksi vauva-aika on lyhyt, isompien lasten kanssa on jo eri juttu. Olen onnellinen, että kaikki epämääräinen itku, yösyönnit, kiinteän opettelut ja muu sotkeminen on takana päin. Oma 2,5v nuorimmainen alkaa olla jo helppo tapaus.

Toisen lapsen jälkeen moni sanoi, että sitten tulee olo että kaksi ei riitäkään. Eipä ole tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi