En aio kertoa lapselle sukupuoltani.
Olen 32 v ja lapseni 3 v.
Hän kutsuu minua etunimelläni (Laine).
Pukeudun sukupuolineutraalisti ja ulkonäköni on myös täysin sukupuolineutraali.
Harrastan jääkiekkoa ja balettia.
Kasvatan lapseni yksin.
En halua, että hän törmää sukupuoleen liittyviin ennakkoluuloihin. Lapseni nimi on myös sukupuolineutraali (Toive) samoin ulkonäkö. Hän ei ole vielä kysellyt onko tyttö vai poika tai että olenko minä isä vai äiti.
Kommentit (21)
Hyvä. Meillä teinit kammoavat sukupuolisuutta niin, että olen huoltaja.
Olet varmasti nainen. En usko että kukaan mies keksii mitään noin typerää vouhotusta, valitettavasti :( Itsekin olen nainen, joten ikävää sanoa näin
Meillä minä en tiedä itsekään, olenko lapsen isä vai äiti! Jännää ja vapauttavaa nähdä, millaiseksi identiteettini kasvaa ja koenko joskus synnyttäneeni lapseni vai en <3 Kutsun itseäni nimellä Önnö.
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä en tiedä itsekään, olenko lapsen isä vai äiti! Jännää ja vapauttavaa nähdä, millaiseksi identiteettini kasvaa ja koenko joskus synnyttäneeni lapseni vai en <3 Kutsun itseäni nimellä Önnö.
Minulla vaihtelee. Eilen koin hyvin vahvasti, että olen synnyttänyt lapseni. Tänään taas tuntuu siltä, että saatoin sittenkin olla se, joka siitti...
Minä kutsun itseäni nimellä HIK-313.
Maailma, vai pitäisikö sanoa Siperia, kyllä opettaa. Viimeistään koulussa opiskellaan biologiaa ja katsellaan kuvia, joista lapsesikin voi tunnistaa itsensä sen mukaan, roikkuuko koipien välissä jotain vai ei.
Sinähän käyttäydyt yhtä tekosiveellisesti kuin amerikkalaiset ja englantilaiset vanhemmat. Lapset eivät koskaan näe vanhempiaan ilman vaatteita.
Mitäs jos se näkee sun värkin?
Se on vaan kylmä fakta, että sukupuolia on kaksi: mies ja nainen
Sama juttu meidän perheessä. Olen siis itse yhden lapsen yksinhuoltajaisä. Pidän varmuuden vuoksi pitkiä hiuksia, joita pidän usein saparolla, että lapsi hämmentyisi eikä saisi selville sukupuoltani. Lauantaisaunaa ennen teippaan penikseni taaksepäin haarojen väliin, joten hän ei näe kuin karvaisen häpykummun.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos se näkee sun värkin?
Se on vaan kylmä fakta, että sukupuolia on kaksi: mies ja nainen
Noh, ei se nyt IHAN noin mene, mutta hyvä yritys. Ja olisikin pelkkä sukupuoli ongelma, mutta kun se on se seksuaali-identiteetin kehittyminen se haasteellinen juttu. Mä väitän, että ap:n lapsesta tulee viimeistään eskarissa hämmentynyt. Mun mielestä sukupuolissa ei ole mitään pahaa. Ennakko-odotukset ja asenteet on niitä huonoja juttuja, joista pitäisi pyrkiä pois.
Mä en edes tiedä lapseni sukupuolta, joten sanoisin, että pistin paremmaksi, ap. Pyysin synnärillä jo, että eivät kertoisi minulle ja lapsella on aina pikkuhousut jalassa, jotta en näe kumpi hän on. Välillä on vähän haasteellista, mutta viisi vuotta menty näin ja minun on helpompi kohdella häntä neutraalina :)
En aio myöskään kertoa miten vauvoja tulee koska siinä on sukupuolilla eri tehtävät, enkä hyväksy sitä.
Lapsikaan ei muuten ole koskaan nähnyt minua alasti.
Mistä te keksitte, että sukupuoli määräytyy sen mukaan, mitkä värkit on jalkojen välissä? Ne on pelkkää biologiaa, sukupuoli-identiteetti on jotain muuta.
Minä olen lapsille Killi, tykkään meikata ja käyttää korkokenkiä. Parrankasvun peittäminen meikkivoiteella ei ole helppoa, kun on ulkotöissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes tiedä lapseni sukupuolta, joten sanoisin, että pistin paremmaksi, ap. Pyysin synnärillä jo, että eivät kertoisi minulle ja lapsella on aina pikkuhousut jalassa, jotta en näe kumpi hän on. Välillä on vähän haasteellista, mutta viisi vuotta menty näin ja minun on helpompi kohdella häntä neutraalina :)
En aio myöskään kertoa miten vauvoja tulee koska siinä on sukupuolilla eri tehtävät, enkä hyväksy sitä.
Lapsikaan ei muuten ole koskaan nähnyt minua alasti.
Miten kylvetät lapsen?
Minä en aio kertoa lapsilleni kuka niiden isä on. Siinäpä sitten ihmettelevät, että ovatko tulleet maailmaan muumimukimenetelmällä vai höyläämällä.
Teillä ei sitten ilmeisesti saunota