Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kasvattanut tunnekylmän hirviön

Vierailija
02.11.2016 |

Suoraan sanottuna. En tiedä missä olen mokannut, mutta parikymppinen tytär osaa olla todella, todella kylmä. Tuntuu pahalta sanoa tätä, mutta pakko avautua.

Tuolla lapsosella on tosiaan todella kiva poikaystävä. Tai ainakin minä olen saanut tosi mukavan kuvan hänestä enkä usko että kukaan olisi niin hyvä huijari. Oikea unelmavävy! Luulisi, että tytär arvostaisi häntä, mutta ei..

Aina kun ovat käymässä tai puhun tyttären kanssa puhelimessa niin saan kuunnella miten hän nälvii poikkistaan. "Äh, et ees tota osaa tehä oikein" "Äääh, miten tänkin pilasit" yms. Tuo on siis ihan arkipäivää.

Jokunen aika sitten "Jussi" sai kandinsa valmiiksi. Hän oli iloinen, minä olin iloinen ja kaikki olivat iloisia. Paitsi minun ihana tyttäreni.. "No mikä siinäkin kesti? Senhän piti olla jo aikaa sit valmis, turhaan sä sitä hehkutat".

Olen jo aiemminkin sanonut, mutta tuosta varsinkin, että tuskin "Jussi" kauaa jaksaa kuunnella tuollaista ja ole vähän kiltimpi kun toinen on oikeasti tosi hyvä tyyppi. Mutta ei.

Nyt minun rakas nuppuni hankki myös (minun pienistä vastusteluista huolimatta) koiran. Koira on kuulemma hänen, hän sen maksoi (minä kyllä osan...), ja hän päättää mitä se syö eikä "Jussi" saa päättää mistään. No kuitenkin "Jussi" saa huudot jos ei käytä koiraa lenkillä. Rakas lapseni kun ei tykkää herätä aikaisin ja lähteä tuonne kylmään.

Rakastan tytärtäni, olen varmasti kamala äiti tämän takia, mutta en tiedä mitä tehdä tuon prinsessan kanssa. Välillä kun kuuntelen sitä tapaa jolla hän puhuu "Jussille" niin huh. Tekisi mieli sanoa poika-paralle, että juokse karkuun.

Kiitos ja anteeksi. Taidan poistua ennen haukkuja.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sun kullannuppusi kandi? Ehkä on kade.

Vierailija
2/15 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tähän vastaisi, kun et ole enää edes lukemassa vastauksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslukija kirjoitti:

Mites sun kullannuppusi kandi? Ehkä on kade.

Jep, kuulostaa valitettavasti huonolta itsetunnolta ja lähinnä surulliselta tapaukselta. Kysy tyttäreltäsi onko hänellä kaikki hyvin vai tunteeko mahdollisesti jonkinlaista alemmuudentunnetta kumppaniaan kohtaan?

Vierailija
4/15 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä sitä voi olla vielä kypsymätön. Sano Jussille, ettei kenenkään tarvitse sietää moista käytöstä ja vastuuttomuutta.

Sano, että ikävä tulee ja olet hyvä tyyppi mutta tyttäresi tarvitsee vähän realiteetteja elämäänsä.

Vierailija
5/15 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Älä syytä itseäsi. Toisaalta et voi tehdä tilanteelle mitään, vaan tytär joutuu oppimaan tämän kantapään kautta.

Kyse ei ole yksin kasvatuksesta. Kahden äitinä joudun toteamaan että toinen lapsistani on samanlainen. Nalkuttaa, sättii, valittaa, mököttää, tiuskii. Olen miettinyt, että hänellä ei tule miehet kauaa pysymään jos heitäkin kohtelee näin.

Toinen taas on empaattinen ja hyväntuulinen. Aivan vastakohta. En ole voinut kasvattaa heitä niin erilaisiksi.

Vierailija
6/15 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmettiä sä puutut toisten parisuhteeseen. Ja ei se tyyppi mikään unelma poikaystävä ole vaikka sun mielipiteesi olisi että ihan unelma. Miksi ihmeessä kehut poikaystävää tyttärellesi ylipäätään! Et taida ikinä kehua tytärtäsi ja sen vuoksi hän vihaa jokaista kenestä äiti tykkää kun ei omaa lastansa rakasta.

Vierailija
7/15 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa ja jonkun se kasvatusvastuu on viimein otettava. Harmi että se osui Jussille.

Vierailija
8/15 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni parikymppinen tytär on samanlainen omalle poikkikselleen. Tallaa ja alistaa tätä niin paljon kuin kerkee. Saattaa sanoa poikkikselleen julkisesti, että kun sä haiset pahalle, kun oot tollanen pitsanaama. Poika aikoo juristiksi, saattaa sanoa tälle, että susta tulee huono juristi.

Epäilen, että tämä tytär on narsisti. Vanhempansa eivät ole pitäneet hänestä huolta henkisesti, fyysisesti kyllä.

Vierailija
9/15 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani. Älä syytä itseäsi. Toisaalta et voi tehdä tilanteelle mitään, vaan tytär joutuu oppimaan tämän kantapään kautta.

Kyse ei ole yksin kasvatuksesta. Kahden äitinä joudun toteamaan että toinen lapsistani on samanlainen. Nalkuttaa, sättii, valittaa, mököttää, tiuskii. Olen miettinyt, että hänellä ei tule miehet kauaa pysymään jos heitäkin kohtelee näin.

Toinen taas on empaattinen ja hyväntuulinen. Aivan vastakohta. En ole voinut kasvattaa heitä niin erilaisiksi.

Kyllä olet voinu, kun olet kehunut toista empaattisuudestaan ym. toisen kuullen ja hän ei ikinä kuullut mitään positiivista.

Vierailija
10/15 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussin pitäisi pistää tsypykkää kuivana kakkoseen,tietää sitten kuka on herra talossa.

aapee unohti mainita tyttönsä koulutuspohjan.

Vierailija
11/15 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni parikymppinen tytär on samanlainen omalle poikkikselleen. Tallaa ja alistaa tätä niin paljon kuin kerkee. Saattaa sanoa poikkikselleen julkisesti, että kun sä haiset pahalle, kun oot tollanen pitsanaama. Poika aikoo juristiksi, saattaa sanoa tälle, että susta tulee huono juristi.

Epäilen, että tämä tytär on narsisti. Vanhempansa eivät ole pitäneet hänestä huolta henkisesti, fyysisesti kyllä.

Eivät varmasti ole pitäneet huolta henkisesti, eroperheestä kun on ja mukana uusperhekuviossa.

Vierailija
12/15 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistien suhteen ei ole toivoa. He eivät muutu. Joten välit poikki kaikkiin lopullisesti.

Vierailija
13/15 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi on nätti? Kyllä Jussi sitten häntä katselee ja hän voi pitää topakoista naisista. Aikuinen mies osaa lähteä suhteesta, jos ei viihdy.

Vierailija
14/15 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, kun olette tytön kanssa kahdestaan vailla häiriötekijöitä niin ottaisin asian varovasti esiin. Kysyisin, että onko hän kenties huomannut miten hän välillä tiuskii ja onko hänellä kenties jotakin huolia itsellään.

Luulenpa että ei välttämättä mitkään sanomiset auta. Siinä kohtaa, kun hän joutuu itse kohtaamaan nämä asiat niin ehkä ymmärtää kyseenalaistaa omaa käytöstään.

Vierailija
15/15 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa ja jonkun se kasvatusvastuu on viimein otettava. Harmi että se osui Jussille.

Ei se Jussilta mitään opi. Jos on yhtään nätti ja hoikka niin miehiä piisaa tuossa iässä, Jussi vaihtuu Jeppeen sormia napsauttamalla. Sitten vähän vanhempana tyttö ehkä saa syitä tekemään muutosta, mutta voi olla liian myöhästä sitten. Arvelisin ettei isä ollut paljoakaan tytön elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän