Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi 2-vuotiaalle juottaisi korviketta?

Vierailija
30.10.2016 |

Onko siihen jotain hyvääki syytä mitä mulle ei tuu mieleen?
Asiahan ei mulle kuulu mitenkään, mutta uteliaana ihmisenä jolla ei ole suurempi ongelmia ja murheita tällä hetkellä, jäin vain miettimään että mitä syitä siihen voisi olla...
Satuin vain kuulemaan keskustelua miten yhdellä äidillä on vaikeaa kun nyt pitäisi vieroittaa lastaan korvikkeesta ja lapsi on 2,5v.
Minulle ei ole ikinä tullut mieleenkän että lapselle antaisi korviketta enää sen jälkeen kun saa tavallista maitoa juottaa....
Olen tosiaan vain utelias ja kiinnostaisi tietää mitä syitä siihen voisi olla että lapsi juo korviketta niin kauan :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeat allergiat.

Vierailija
2/7 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti siksi, että lapsi on siihen tottunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi olla allergiasta, siitä että lapsi ei suostunut vuoden ikäisenä juomaan normi maitoa ja vanhemmat päätti mennä helpommalla ja kokeilla myöhemmin tai vanhemmat voi olla skeptisiä maidon suhteen ja pelkäsi että lapsi onkin yliherkkä eikä uskaltanut kokeilla

Vierailija
4/7 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin se lapsi sitä enää koulussa juo ja on maailmassa suurempiakin murheita.

Tosin yleensä ne korvikkeet lopetaan viimeistään 1v. 

Meillä lapset joi perunaporkkanavelliä 3v. asti ja siitä piti ihan oikeasti vierottaa kun oli herkkua :O

Vierailija
5/7 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen suositus on imetyksen päättyessä vähintään 12kk iässä on siirtyä rasvattomaan lehmänmaitoon JA antaa lapselle erikseen rasvalisää (vähintään 2v asti) koska kehittyvät aivot tarvitsevat niitä pehmeitä rasvoja ihan reilusti. Eli rasvaton maito + öljylisä korvaa äidinmaitoa. Ns. taaperokorvikkeessa se lehmis ja öljy on ympätty samaan ja ainakin markkinamiesten mielestä parempaan pakettiin. En tiedä onko siinä todellista eroa, olisin varmaan selvittänyt jos olisi koskenut omalle kohdalle.

Eli yksi syy on se jos ei sitä lehmistä ja rasvalisää pidetä riittävän hyvänä maitona 1-(2-)vuotiaalle mutta ei voida/haluta imettää.

Vierailija
6/7 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on korvike? Sota-aikaan juotiin kyllä kahvin sijasta korviketta.

Vierailija
7/7 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on korvike? Sota-aikaan juotiin kyllä kahvin sijasta korviketta.

Äidinmaidon korvike ts. vastike.