Pizzapohja leivinjauheella?
Tekee mieli tehdä pizzaa, mutta hiiva on loppu eikä kauppaan pääse. Millainen tulee leivinjauheella kohotetusta pizzasta? Tai kokonaan ilman kohottajia tehdystä? Onko joku tehnyt? Kantsiiko alkaa tekemään vai tuleeko vain paha mieli?
Kommentit (4)
http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/kinkkupizza-pellillinen
Tuon pohjaresepti on todettu toimivaksi, etenkin kun kaulii kaksi pellillistä yhden sijaan (tulee "pitseriaohuet" pohjat).
€ kirjoitti:
Mä teen aina ilman hiivaa pizzapohjan. Käytän työ ohjetta
PIZZA-/PIIRASTAIKINA ILMAN HIIVAA
5 dl vehnäjauhoja
½ tl suolaa
2 tl leivinjauhetta
3 dl maitoa (tai vettä)
½ dl öljyä (tai sulaa rasvaa)OHJEET: Sekoita suola ja leivinjauhe jauhoihin. Lisää maito ja öljy. Sekoita tasaiseksi taikinaksi. Jauhota taikinan pinta ja painele se pizzapohjaksi leivinpaperilla vuoratulle uunipellille. Lisää jauhoa pinnalle, jos taikina tarttuu sormiin.
Lisää täytteet ja paista kypsäksi 200-asteisessa uunissa noin 15 minuuttia.
Ja tää siis perhekerhon sivulta kopioitu. Tulee sellainen pannupizza tyylinen pohja .
Voi kiitos! Yleensä tykkään ohuesta ja rapeasta pizzasta, mutta olen kyllä utelias kokeilemaan millainen tulee.
Mä teen aina ilman hiivaa pizzapohjan. Käytän työ ohjetta
PIZZA-/PIIRASTAIKINA ILMAN HIIVAA
5 dl vehnäjauhoja
½ tl suolaa
2 tl leivinjauhetta
3 dl maitoa (tai vettä)
½ dl öljyä (tai sulaa rasvaa)
OHJEET: Sekoita suola ja leivinjauhe jauhoihin. Lisää maito ja öljy. Sekoita tasaiseksi taikinaksi. Jauhota taikinan pinta ja painele se pizzapohjaksi leivinpaperilla vuoratulle uunipellille. Lisää jauhoa pinnalle, jos taikina tarttuu sormiin.
Lisää täytteet ja paista kypsäksi 200-asteisessa uunissa noin 15 minuuttia.
Ja tää siis perhekerhon sivulta kopioitu. Tulee sellainen pannupizza tyylinen pohja .