Pimennysverho
Moi!
Meidän melkein 4 kk vanha tyttö alkaa nyt nousemaan jo klo 7 aamuisin kun on jo niin valoisaa ... Äiti vois kyllä vielä jatkaa unia :) Ennen nukuttiin kevyesti sinne klo 8-9 asti. Tyttö nukkuu meidän kanssa makuuhuoneessa ja meillä on siellä pimennysverho, jota olen harkinnut alkavani käyttämään pidentääkseni aamuja.
MUTTA herää kysymys miten käy kun siirretään tyttö omaan huoneeseen jossain vaiheessa, pitääkö sinnekin hankkia sitten pimennysverho? Ja entä sitten kun ollaan paikoissa esim. yökylässä missä pimennysverhoa ei ole, kuinka unien mahtaa tällöin käydä?
Onko jollain jotain kokemusta/ehdotuksia käyttöön??
Kommentit (5)
Aivan loistava huomautus. Itsekin asiaa pohtineena olen tuon kellojen siirtämisen unohtanut täysin.
eikä tulisi enää mieleenkään olla ilman!
En itsekään ole koskaan osannut nukkua valoisassa, vaadin pimeätä ja niin vaati nyt 6kk poikammekin. Hän nukkuu kellon ympäri, siitä klo 21-22 sinne klo 8-10 aamulla, herää max. yhden kerran.
Ehdottomasti pimeys/valoisuus vaikuttaa uneen, koko perheellä!
Jos olemme vieraisilla, kiinnitän ikkunaan esim. peiton joka pimentää huoneen jossa nukumme. Harvoin kyllä ollaan missään, ollaan kotihiiriä...
Meillä ei toiminut vaikka toivoin. Meidän 6 kk vanha poika nukkui ennen myös 8-9:ään mutta nykyään herää klo 7, eikä pimennyverhot auta vaikka kovasti toivoin niin. Nukkuu kuitenkin klo 20-7 eikä heräile ollenkaan eli pitää kai olla vaan tyytyväinen. :)
RIANNA80: olinpa minäkin unohtanut tuon kellojen siirron, tämä pää ... Kiitokset vinkistä! Voipi olla että auttaa sekin sitten pidentämään aamu-unia. Itselläni on juuri se ongelma että nukkuminen pitää tapahtua pimeässä/hiljaisuudessa, ja siitä olen " kärsinyt" koko ikäni. Siksi en haluaisi samaa koitosta tytölleni. Noh, katsotaan miten käy ...
Kiitokset kaikille kommenteista, lisääkin saa toki laittaa!
Tintta-liisa
Hyvät on olleet.. Kylässä nukkuu niin hyvin kuin voi vieraalta paikalta muutenkaan odottaa. Käytä vain.
Ota huomioon että pian siirretään kelloja eli klo 7.00 aamulla onkin jo klo 8.00... Sillä tavoin lapset nukkuu tavallaan myöhempään?