Apua kaivataan Remun koko-asiassa...
Tyttö on tällä hetkellä reilun vuoden ja pituutta 76 cm. Kumpi koko 80/86 olisi sopivampi vk-haalariksi?? Itse asiassa ostin jo 86:sen, mutta nyt kun kokeilin sitä kotona uudestaan, niin se tuntuu järkyttävän isolta!! Kyllähän sitä pystyy käyttämään, mutta on se aika kamalan näköinen kun se roikkuu päällä... Ja saattaa se tietty liikkumistakin hankaloittaa.
Auttakaa aloittelijaa, onko tuo 4 cm liian vähän kasvunvaraa, että puku menisi ainakin vielä syksyllä?
Kommentit (3)
Meillä pojalla talvihaalari koko 80 ja poika oli kaksi kuukautta neuvolan mittauksessa 81,5 cm. Luulisin että poika on nyt n.83 cm?? Syksyllä kun haalari ostettiin poika oli 78,5cm ja myyjä suositteli ostamaan koon 80. Haalarissa on vieläkin varaa ja voi olla että haalari menee jopa ensi alkutalvestakin tai sitten ei... Meillä haalari on " vyötärömallinen" ei se baby-malli. Eihän se itekään olis kiva lähteä esim. lenkille liian isoissa vaatteissa, varsinkin kun noitten pienten liikkuminen on vielä haparoivaa. Sitä paitsi haalari kuluu helpommin kun se on lapselle liian iso. Niin joku joskus sanoi, että 80 cm haalari menee niin kauan kunnes lapsi kasvaa 86 cm pituiseksi eli kasvuvara on jo tossa koossa, sitä ei tarvitse erikseen varata.
emine, poika 10/04 ja masuasukki rv17
Tai jos mahdollista, niin ostaisin pienemmän ja säästäisin myös tuon 86cm, kun sitäkin aikanaan tarvitaan. Varsinkin 1-vuotiaalle on tärkeää, ettei vaate suotta haittaa liikkumista, niin kuin tässä on jo todettukin. Toisaalta tärkeää on sekin, että haalarissa mahtuu kyykistymään ja konttailemaan, ettei siis niska-peppu -mitta ole
liian pieni ja kiristävä.
ja ostin Reiman 80cm välikausiasun, jossa henkselihaalarit ja takki. Pojalla on pitkä selkä ja lyhyet jalat, olen tyytyväinen kokoon ja syksyllä menee vielä varmasti.
Kaiken lisäksi mulla on viime syksyltä Travallen 74cm välikausihaalari vielä, ja se menee hyvin vaikka kurahousujen alle. Tosiaan, pikkuiset jalat ei laahaavia housuja kaipaa kun meillä vasta kävellään tukien varassa.
terkuin 2den äippä