Osaisiko joku auttaa..liittyy menkkoihin
Elikkä siis normaalisti minulla kestää menkat neljä päivää(eka pv niukka kaks pv normaali ja vika pv niukka) ja kierto on n. 19 päivää.
Nyt sitten viimeisimmät menkkani olivat neljä pv myöhässä, kestivät sen neljä päivää MUTTA olivat tosi niukat koko menkkojen ajan...huolestuttaa, että onko tämä ihan normaalia.
Minulla on ollut matala hemoglobiini,voiko se vaikuttaa? Harrastan urheilua 5-6 kert. Viikossa, painan 56- 57kg ja olen 162 pitkä.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin tuo muutaman päivän viivästyminen vaan aiheutti entistä niukemman vuodon ( eihän ole raskauden mahdollisuutta? )
Itselläni yleensä taas päinvastainen vaikutus jos menkat myöhässä eli vuodan runsaasti.
Ei ole raskauden mahdollisuutta..kiitos vastauksesta!(:
Vierailija kirjoitti:
Syötkö jotain rautavalmistetta ap ? Kuinka matala hemoglobiinisi on?
Söin, mutta se kuuri loppui noin vk sitten. Hemoglobiini oli ennen rautakuuria 103 (jos oikein muistan). En ole käynyt mittauttamassa nyt uudestaan.
Kannattaa varata aika lääkäriin ja pyytää kunnon verikokeet. Pelkkä hemoglobiini ei kerro tarpeeksi. Itselläni nimittäin kävi niin että hb oli alhaalla mutta lisäksi rautavarastot lähes tyhjät. Nyt hb on yli 130 mutta rautavarastoja täytyy tankata edelleen. Kontrolliin menen ensi kuussa. Matalan hempan syy pitäisi myös selvittää. Ettei esim suolistosta vuoda verta.
Käy mittauttamassa hb. Voi hyvin olla mahdollista että hoikka vartalosi vaikuttaa menkkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Epänormaalin lyhyt kierto.
Oletko puhunut lääkärille siitä?
En ole puhunut..mistä voisi johtua..
-Ap
Matala hemoglobiini vaikuttaa myös varmaan jaksamiseesi, kerroit että harrastat urheilua monta kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Matala hemoglobiini vaikuttaa myös varmaan jaksamiseesi, kerroit että harrastat urheilua monta kertaa viikossa.
On minulla aika väsynyt olo yleensä urheilun jälkeen varsinkin. Mutta en kyllä huomaa eroa siihen kun söin niitä rautatabletteja ja nyt kun en enää syö. Pitää varmaan tosiaan varata aika sinne lääkärille.
-Ap
Alle 20 päivän kiertoa pidetään lyhyenä, tosin sinulla se ei välttämättä ole mikään ongelma, koska menkat kestää niin lyhyen aikaa ja vuoto ei ole runsasta.
Varmaankin tuo muutaman päivän viivästyminen vaan aiheutti entistä niukemman vuodon ( eihän ole raskauden mahdollisuutta? )
Itselläni yleensä taas päinvastainen vaikutus jos menkat myöhässä eli vuodan runsaasti.