Hissien talo ja rattaat
Mitkä rattaat on helpoin raahata kolmanteen kerrokseen rappusia pitkin? Talossa ei siis ole hissiä, ei säilytystilaa rattaille eikä pyörävarastoon mahdu edes kaikki pyörät kunnolla. Tarvii varmaan joka tapauksessa kantaa aina koppa ja ratasosa erikseen vai onkohan mahdollista löytää niin isorenkaiset ja kevyet rattaat, että saisin yhdellä kädellä vedetty ylös kun pikkanen olisi toisessa kädessä?
Kommentit (22)
Elä revi rattaita, ei ole turvallista ja huono valinta sun kropan ja rattaiden kannalta. Ota taloyhtiöön yhteyttä ja kysy minne rattaat laitetaan. Paras olisi hyvät perusrattaat ja kevyt kantokassi.
Olen jättänyt rappukäytävään alakertaan, rappusten alle jäävään tilaan niin ei ole kenenkään tiellä. Sisälle eivät edes mahtuisi mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Elä revi rattaita, ei ole turvallista ja huono valinta sun kropan ja rattaiden kannalta. Ota taloyhtiöön yhteyttä ja kysy minne rattaat laitetaan. Paras olisi hyvät perusrattaat ja kevyt kantokassi.
Olen asiasta kysynyt ja sieltä vastattiin vaan ympäripyöreästi, että ovat suunnitelleet pyöräkatosta niin vapautuisi varastosta tilaa, mutta kun kysyin että milloin niin vastauksena sain että sitten joskus kun sitä ollaan vasta alettu miettimään. Niinpä rattaita pitäisi säilyttää kotona kunnes tilaa saadaan.
Toivottavasti katos pystytetään edes 10 vuoden sisällä...
Ap
Britax Smile. Runko menee näppärästi kasaan ja vauva jää koppaan, joka siis tietysti irroitetaan rungosta. Kopassa kantokahva. Runko on myös aika kevyt. Eli vauva kannetaan kopassa ja runko joko toisessa kädessä (jos on vahva) tai sitten toisella keikalla.
Meillä sama ongelma talon suhteen. Vielä en ole testannut vaunuja tositoimissa kun vauva ei ole syntynyt, mutta vaunukaupassa kokeillessa nuo vaikuttivat tosi hyviltä tuohon rappuralliin.
Vierailija kirjoitti:
Olen jättänyt rappukäytävään alakertaan, rappusten alle jäävään tilaan niin ei ole kenenkään tiellä. Sisälle eivät edes mahtuisi mihinkään.
Niitä rattaita ei saa säilyttää rappukäytävässä, paloturvallisuus. Toivottavasti joku kusee vaunuihinne.
Vierailija kirjoitti:
Toi on kiellettyä, paloturvallisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Laita vinssi parvekkeelle.
Joo ehdotin miehellä nosturia parvekkeelle tässä yksi päivä kun mietin tätä asiaa. Ei uponnut se idea...:D
Vierailija kirjoitti:
Ehdottoman kiellettyä ja ihan saatanan tyhmää & itsekästä tehdä noin. Paloturvallisuussyistä.
Itse nostan aina noin jätetyt rattaat ulos.
Vierailija kirjoitti:
Britax Smile. Runko menee näppärästi kasaan ja vauva jää koppaan, joka siis tietysti irroitetaan rungosta. Kopassa kantokahva. Runko on myös aika kevyt. Eli vauva kannetaan kopassa ja runko joko toisessa kädessä (jos on vahva) tai sitten toisella keikalla.
Meillä sama ongelma talon suhteen. Vielä en ole testannut vaunuja tositoimissa kun vauva ei ole syntynyt, mutta vaunukaupassa kokeillessa nuo vaikuttivat tosi hyviltä tuohon rappuralliin.
Ai kamala. Kerkisin jo kauhistuun:)
Vierailija kirjoitti:
Verkkokellari/häkkivarasto?
3. Kerroksessa sekin :/
Ao
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko se ratasvaiheessa samalla tavalla, vai vaan tuossa koppavaiheessa? Meilläkin oli kannettava pussi, jossa pikkuvauvan sai vietyä, mutta ei sitä enää kääntyvällä ja isolla vauvalla/taaperolla voi käyttää. Piti olla valjaalliset rattaat.
Vierailija kirjoitti:
Rappukäytävässä ei saa säilyttää yhtään mitään.
Luin muuten vasta äsken otsikon :D autocorrect <3
Ap
Babyzen Yoyo koppaosan kanssa. Nopeasti löytyi tällainen joskin hollanninkielinen video, mutta näkyy kuitenkin, miten nainen laittaa rattaat kasaan ja kantaa ne ja pikkuvauvan ylös portaita: https://www.youtube.com/watch?v=Aq6S5N8BN-g
Täällä meidän talossa eräs mamma jättää aina rattaansa ahtaaseen porraskäytävään ulko-ovelle, vaikka pyöräkellarissa on hyvin tilaa. Itsekkin aina säilyttänyt siellä. Onhan se varmasti todella rankkaa mennä sellainen pieni ramppi sinne kellariin.. Ärsyttää kun tulee esim kaupasta monen ruokakassin kanssa, niin saa olla siirtelemässä niitä rattaita että mahtuu kulkemaan. Tekisi mieli heittää seuraavalla kerralla ne vaunut pihalle.. Jos tunnistit itsesi (kuitenkin luet tätä palstaa) niin terveisiä sinne alakertaan!
Vierailija kirjoitti:
Babyzen Yoyo koppaosan kanssa. Nopeasti löytyi tällainen joskin hollanninkielinen video, mutta näkyy kuitenkin, miten nainen laittaa rattaat kasaan ja kantaa ne ja pikkuvauvan ylös portaita: https://www.youtube.com/watch?v=Aq6S5N8BN-g
Renkaat ovat todella pienet. Loskasäällä tai hiekkatiellä varmasti hirveät. Entä jousitus?
Ap
Ihan oikeasti: nostakaa ne rattaat kylmästi vaan ulos siitä porraskäytävästä.
Jos joku on niin välinpitämätön muista ihmisistä että jättää ne siihen niin ansaitsee todellakin sen että rattaat sitten kastuvat ulkona tai joku ne siitä sosialisoi.
Meillä nyt ei ole muuta yksi porrasväli kuljettavana, mutta olen kuskannut koko paketin kerrallaan ylös. Lapsi on valjaissa kiinni, niin pysyy paikoillaan. Ja nyt vanhempana vien ensin rattaat ylös ja sitten autan taaperoa portaissa.