20-vuotias tyttäreni kertoi aikovansa mennä naimisiin, purskahdin nauruun
Tämän on pakko olla jotain leikkiä. Ei noin nuorten "naimisiin menoa" voi ottaa vakavasti.
Kommentit (12)
No mikäs sun mielestä on oikea ikä naimisiin menolle?
Nimim. 18- vuotiaana naimisiin, neljä lasta ja yhä onnellisesti yhdessä.
Sinä et ole selvästikään vielä tarpeeksi kypsä anopiksi ja antamaan tyttäresi irtaantua omaan elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Hääpäivä js äidiksi tuleminen on naisen elämän ykköspäivät.
Ai jaa, onko sulla tosiaan noin?
Minulla aika moni muu päivä ajaa noiden ohi.
Varo vain, asenteesi on sellainen, että tyttäresi ei tämän jälkeen halua sinua osaksi elämäänsä eikä välttämättä lastensa elämääkään.
Omat vanhemmat meni 21-vuotiaina naimisiin, erosivat ollessani 8. Itse en näin 23-vuotiaana voisi kuvitellakkaan meneväni naimisiin, kavereistakaan kukaan ei aio ihan lähiaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kyllä ylioppilasjuhlat olivat merkityksellisemmät kuin hääpäivä. Ylioppilaaksi tulo merkitsi aikuistumista, itsenäistymistä, oman elämän alkua ja lapsuudenkodista lähtöä, kun muutin pois opiskelemaan. Hääpäivä sen sijaa ei merkinnyt mitään isoa muutosta, kun oltiin miehen kanssa jo oltu ja asuttu yhdessä vuosikaudet. Äidiksi en ole vielä tullut, enkä luultavasti halua tullakaan.
Menin 19-vuotiaana naimisiin. Nyt takana 18 yhteistä vuotta, ja edelleen yhtä rakastuneena kuin aluksi, molemmin puolin. Ei se iästä ole kiinni vaan yksilöeroista ja yksilöiden kypsyydestä. Jos tyttäresi on niin epäkypsä tuossa iässä niin sinähän sen varmaan paremmin tiedät, mutta ei kannata samaistaa kaikkiin samanikäisiin, sillä samalla tavalla epäkypsiä typeryksiä löytyy viisikymppisistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeks että utelen mut mielenkiinnosta kyselen et mitkä on noi monet muut päivät? Kolmekybäset? Nelikymppiset? Anopin kuolema? Peran kanssa thaimaalla päivä nro 2? Rippijuhlat? Lakkiaiset? Miten jollain äidillä voi mennä monet päivät oman lapsen syntymän edelle tärkeysjärjestyksessä. En vaan käsitä. No onhan meitä tosiaan äitejä moneen junaan, mut kyllä nää tälläset kyllä osaa yllättää.
Onhan sulhanen varmasti 38-v tai vanhempi. Muuten ei saa kunnon hyväksikäyttö teemaa keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeks että utelen mut mielenkiinnosta kyselen et mitkä on noi monet muut päivät? Kolmekybäset? Nelikymppiset? Anopin kuolema? Peran kanssa thaimaalla päivä nro 2? Rippijuhlat? Lakkiaiset? Miten jollain äidillä voi mennä monet päivät oman lapsen syntymän edelle tärkeysjärjestyksessä. En vaan käsitä. No onhan meitä tosiaan äitejä moneen junaan, mut kyllä nää tälläset kyllä osaa yllättää.
En ole tuo edellinen kommentoija mutta mulla ainakin menee ihan mikä tahansa päivä hääpäivän/lapsen syntymän edelle siitä ylsinkertaisesta suystä että minä en halua naimisiin (vaikka mieheni haluaisi) enkä myöskään halua lapsia. Jos joutuisin synnyttämään, se olisi elämäni surullisin päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lainaamasi, mutta itsellä esim se päivä kun vauva tuli kotiin on jäänyt mieleen ja on paljon merkityksellisempi kuin hänen syntymäpäivänsä.
Tai se ilta kun tapasin mieheni tai muutaman aiemman ehdokkaan, niistä muistan joka hetken. Mutta siitä kun sovittiin yhteenmuutosta tai muuttopäivä ei ole ollu merkiyksellinen. Naimisiin en ole mennyt, ei kiinnosta koko hääpäivä.
Moneen junaan ja jotkut jää asemalle.
Ehkä naurusi oli vain tapasi käsitellä asiaa. Joskus isoihin tunteisiim reagointi on vähän epätavallista, itkettää tai naurattaa.
Kyseessä on kuitenkin tyttäresi elämän tärkein päivä ja uuden loppuelämän alku. Hääpäivä js äidiksi tuleminen on naisen elämän ykköspäivät.