Lapsettomat sisarukset
Lehdissä usein lapsettomat selittävät kuinka heillä on sisarusten lapset joihin purkaa hellyyttä. Toimiiko tämä teillä? Minulla on lapseton sisko jonka kanssa rajat ei pysy millään. Hän ei siis tajua että on "pelkkä" täti, eikä esim osallistu sellaisiin päätöksiin, joissa päätetään lapsen koulusta, kesälomasta, lääkärikäynneistä tms. eli niistä asioista, jotka kuuluu huoltajalle. Jatkuvasti sekaantumassa ja tunkemassa ja aina jankuttamassa siitä lapsettomuudestaan, ihan kuin minun pitäisi antaa toinen lapsi hänelle. Jos vedän rajoja, yrittää sopia lapsen kanssa minun ohitseni.
Kommentit (2)
Itse olen tuo lapseton sisarus. Rakastan sisaruksen lasta niin paljon ja me tehdään yhdessä kivoja juttuja ja vietetään aikaa yhdessä, annan rahaa ja ostan lahjoja. En ikinä sovi lapsen kanssa mitään suoraan vaan aina keskustelen vanhempien kanssa saanko viedä lasta leffaan tai jätskille. Kesälomat, koulut ja lääkärit ei mulle kuulu pätkääkään, mutta osallistun esim kaikkiin koulun tapahtumiin mihin minut vaan huolitaan.
Sulla on kaikki oikeus sanoa siskolle, että lapsen kanssa ei sovita mitään ilman vanhempien lupaa. Itse laitan aina sisarukselle viestin, että voinko laittaa lapselle viestin että x päivänä mentäisiin x paikkaan, ja että tuleeko vanhempi mukaan vai voidaanko mennä lapsen kanssa kaksin. Kun lupa on sisarukselta saatu, laitan lapselle viestiä.
Sisaruksillani ei ole samaa ongelmaa, itse hädin tuskin muistan heidän lastensa nimiä.