Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin estolääkitykseni psykoottiseen masennukseen

Vierailija
17.10.2016 |

Nyt olen huomannut, että masennus on uusinut, aloittaisinko lääkkeet uudestaan kaikessa hiljaisuudessa ennen kuin tilanne tästä vielä pahenee, kerronko psykiatrilleni valehdelleeni ja lopettaneeni lääkityksen pari kuukautta sitten, sinnittelenkö vielä vai mitä nyt kannattaisi tehdä? Lääkitys siis turvotti mua, ja sen takia lopetin, olen mieluummin laiha ja masentunut kuin iloinen turvonnut porsas.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita uudestaan. Mutta jos et edes aio aloittaa, niin tähän ei tarvitse alkaa vastaväitteitä sorvaamaan, omahan on valintasi ja vastuusi.

Vierailija
2/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lääkärille ja pyydä vaihtamaan lääkitys. Sopiva selviää vain kokeilemalla.

Toimi nopeasti, sillä psykoosi kiristää äkkiä otettaan, jos viivyttelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata syödä lihottavia lääkkeitä, pyydä jotain lääkkeitä joissa ei oo sivuvaikutuksena lihomista

Vierailija
4/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida ihan selvästi ajatella, siksi lääkitys pitäisi aloittaa uudelleen. Ei masennuksen kanssa ole kahta eri vaihtoehtoa, että joko masentunut laiha tai lihava iloinen. Oikean lääkityksen kanssa voi olla iloinen ja laiha.

Vierailija
5/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli osaat hallita ongelmasi, jätä lääkkeet sikseen. Voi kestää pari vuotta, että pääset tasapainoon. Mikäli tunnet, että lääkkeet on ratkaisu ja et muuta keksi, niin palaa lääkitykselle.

Vierailija
6/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita uudestaan. Mutta jos et edes aio aloittaa, niin tähän ei tarvitse alkaa vastaväitteitä sorvaamaan, omahan on valintasi ja vastuusi.

Mitä hänen sitten tulisi tehdä? Helppohan sieltä on huudella, jos ei ole itse syönyt niitä myrkkyjä, joita ihmisille määrätään. Itselläni on mielialalääkkeistä samankaltaisia kokemuksia, lihoin ihan sian näköiseksi ja olin muutenkin sellainen tunteeton möllikkä. Ilman lääkkeitä voin selvästi paremmin.

Vierailija
7/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

söpöA kirjoitti:

ei kannata syödä lihottavia lääkkeitä, pyydä jotain lääkkeitä joissa ei oo sivuvaikutuksena lihomista

Joo, kyllähän se kannattaa olla mieluummin sekaisin kuin seinäkello. Onnea vain jatkoon!

Vierailija
8/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys hoitavaan lääkäriisi ja kerro rehellisesti, että olet lopettanut lääkkeet itsenäisesti lihomisen vuoksi. Lääkkeen voi vaihtaa, mutta jos pätkähdät psykoosiin, voi käydä huonommin ja olla jopa osastohoito edessä.

Vierailija
9/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin yhteys, kerro tilanne ja miettikää lääkitystä uudestaan. Kaikki masennuslääkkeet eivät lihota, tai sitten voidaan etsiä sellaista yhdistelmää, että lihomisvaikutus lieventyy. Ja samalla voi tutkia ne kilpirauhasarvotkin, nekin voivat pahentaa oireita kaiken muun lisäksi.

Jos lääkityksen lopettamista kokonaan miettii, niin pitäisi olla tiheä ja luottamuksellinen hoitosuhde. Ei kuulosta, että sellaista on.