Teinkö väärin? Työasiaa...
Olin eilen töissä ja yksi tietty tarvike loppui kesken. Se on tilattu ja noudettavissa, muttei kukaan ole ehtinyt hakea. Minulla oli tänään johtajan kanssa yksi asia selvitettävänä, siis oikein aika varattu liittyen työtunteihini ja ajattelin, että kun tulen kuitenkin työpaikalle, tuon sen tarvikkeen tullessani.
Työkaverit kommentoivat jotenkin ivallisesti sitä, että omalla ajallani toin sen tarvikkeen. Minusta olin vain joustava, enkä mitään sen kummempaa. Olen aika uusi tuolla työpaikalla. Olinko yli-innokas?
Kommentit (7)
Mikä on työpaikan käytäntö näissä noudoissa? Veitkö ehkä leivän jonkun suusta ?Meillä noudosta saa esim. kilometrikorvauksen.
Minusta ihan hienosti ajateltu. Monet ei osaa ajatella tai ennakoida asioita ja jos se oli sulle ihan ok, että sen haet, niin asia kunnossa. Kyllä mäkin olen joskus käynyt töiden jälkeen kaupassa ja samalla ostanut jotain mitä töistä puuttuu. Kun tuon tavaran ja kuitin töihin, niin saan kuittia vastaan rahat.
Ei saa mitään km-korvausta. Matkaa n. 800 metriä ja kävellen vaan haetaan tyyliin kuka ennättää, mutta kukaan ei ollut ehtinyt. Ap
Jäykkä työyhteisö. Ehkä kyräilyä, kateutta ja kilpailuhenkisyyttä ilmassa runsain mitoin.
Mä olen töissä teknologiafirmassa, jossa noin 20 työntekijää. Noin se suunnilleen meilläkin hoituisi eli se hakee, joka ehtii, ja joku voi hyvin hakea myös omalla ajalla. Vastavuoroisesti tunnit nyt ovat muutenkin joustavat. Itse olen viimeisin tulokas (aloitin 3kk sitten) ja heti otettiin porukkaan mukaan. Kuulostaa siltä, että teidän työpaikan ilmapiirissä on aika paljon parantamisen varaa, jos ns. ekstran tekeminen on jotenkin tuollaisen käytöksen arvoista tai sitten ylianalysoit, koska aloitit siellä juuri ja et ole vielä päässyt osaksi yhteisöä.
Omasta mielestäni en ylianalysoinut, kun yksi kerrallaan työkaverit tulivat kyselemään, miksi hain ne ja että no jopas jotakin, kun omalla vapaa-ajalla hoidan työasioita. Äänensävy ei iloinen tai ilahtunut, lähinnä tuhahteleva. Olin yllättynyt reaktiosta, luulin, ettei olisi juuri edes mainitsemisen arvoista. En halunnut kerätä pisteitä tai loistaa. Ap
Joskus vaan on hyvä käyttää tervettä järkeä ja toimia niin, että asiat menevät eteenpäin. Hae tavarat, vie ne firmaan äläkä tee siitä ylimääräistä numeroa. Tapasi on siis hyvä.