Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän 3kk vauva nukkuu yöt läpi ja olen niin onnellinen!

Vierailija
15.10.2016 |

En tiedä mihin hehkuttaa, joten hehkutan tänne: meidän vähän reilu 3kk vauva on nukkunut jo pari viikkoa öisin 7-8 tunnin pätkiä heräämättä kertaakaan edes syömään! Olen niin iloinen, meidän esikoinen kun heräili monta kertaa yössä melkein 4-vuotiaaksi asti ja mä en oikein saanut niiden herätysten jälkeen enää unta. Olin siis tosi väsynyt aina ja nuo vuodet menivät siksi aika sumussa. Olin varautunut toiseen vastaavaan rupeamaan, mutta ilmeisesti ei olekaan tarvetta.
Tää on niin ihanaa luksusta, toivottavasti jatkuisi näin aina! :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihanaa, onnittelut!

Vierailija
2/12 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, ymmärrän ilosi.

Vierailija
4/12 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes tulee 6 kk hulinat. 

Sori, oli pakko. 

Vierailija
5/12 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, onnittelut!

Meilläkin näytti alkuun tosi lupaavalta (niinkuin esikoisenkin kanssa) kun vauva söi alusta asti 1-2 kertaa yössä. Sitten puhkesi allergiat (maitomunasoija) ja nyt ei nuku enää _yhtään_. Olen niin poikki, korviketta ei (tietenkään) voi antaa ja vaikka pumppaisin pulloon niin ei rauhoitu enää unille siitä syömisen jälkeen. Johonkin sattuu ja pienillä määrillä pitää kuitenkin siedättää ettei jäisi pahat allergiat leikki-ikään (siis minä syön Hyvin Pieniä Määriä noita raaka-aineita).

:( No, tää on vika vauva ni ehkä tää tästä.

Vierailija
6/12 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin vauva nukkui 2,5-4kk iässä 9-11 tuntia putkeen. Sitten 4kk iässä alkoi taas ne yöheräilyt ja 2-vuotiaanakin heräsi vielä 5-8 kertaa yössä. Onneksi nukkui vieressä, niin sain itsekin nukuttua siinä yöimetysten lomassa ihan hyvin. Joskus 3-4-vuotiaana alkoi sitten lopullisesti nukkua koko yön.

Ikävintä tuossa lyhyessä pitkien unien pätkässä oli se, että se käynnisti kuukautiset. 

Vierailija
7/12 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, onnittelut!

Meilläkin näytti alkuun tosi lupaavalta (niinkuin esikoisenkin kanssa) kun vauva söi alusta asti 1-2 kertaa yössä. Sitten puhkesi allergiat (maitomunasoija) ja nyt ei nuku enää _yhtään_. Olen niin poikki, korviketta ei (tietenkään) voi antaa ja vaikka pumppaisin pulloon niin ei rauhoitu enää unille siitä syömisen jälkeen. Johonkin sattuu ja pienillä määrillä pitää kuitenkin siedättää ettei jäisi pahat allergiat leikki-ikään (siis minä syön Hyvin Pieniä Määriä noita raaka-aineita).

Miksi ei voi _tietenkään_ antaa korviketta?

Vierailija
8/12 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, onnittelut!

Miksi tästä saa alapeukkua? Vai eikö täällä saanut omia kokemuksia jakaa? :)

Vierailija
9/12 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hieno juttu! Tyttäreni alkoi 2,5kk nukkumaan 11h öitä ( yleensä 20-07), nukahtaa rauhassa omaan sänkyyn, ei vaadi varsinaista nukuttelua. Usein nukahtaa jo maitopullo suuhun. 4kk iässä vähän tuli levottomampaa eli silmät kiinni alko hölisemään jne mutta nukahti saman tien. Kuuluu kuulemma siihen että tuossa iässä on paljon kehitystä. Hyvin harvoin saattaa herätä eikä nukahda ilman maitoa.

Tiedän, olen hyvin onnekas, silti usein myös todella väsynyt. Mutta se että saa edes sen 3-4h nukkua putkeen tuntuu taivaalliselta.

Vierailija
10/12 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, onnittelut!

Meilläkin näytti alkuun tosi lupaavalta (niinkuin esikoisenkin kanssa) kun vauva söi alusta asti 1-2 kertaa yössä. Sitten puhkesi allergiat (maitomunasoija) ja nyt ei nuku enää _yhtään_. Olen niin po8ikki, korviketta ei (tietenkään) voi antaa ja vaikka pumppaisin pulloon niin ei rauhoitu enää unille siitä syömisen jälkeen. Johonkin sattuu ja pienillä määrillä pitää kuitenkin siedättää ettei jäisi pahat allergiat leikki-ikään (siis minä syön Hyvin Pieniä Määriä noita raaka-aineita).

Miksi ei voi _tietenkään_ antaa korviketta?

koska lapsi on todella allerginen lehmänmaidolle! Siis todella.... Vatsa menee vesiripulille, iho kirkuvan punaiseksi ja sitten loppujen lopuksi ummelle. Lapsi huutaa pää punaisena. Erityiskorvikkeota ei ole energiaa lähteä kokeilemaan, nekään kun ei aina ole hyviä näin allergisille. Ja koska imetän niin ei ole niille reseptiäkään, maksaa vissiin 70e pönttö ja resepti vaatisi maitoaltistuksen sairaalassa.

Vierailija
11/12 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä luksusta. Meidän tyttökin nukkui täydet yöt 3kk lähtien klo 21-09.

Ennen nukkumaan menoa joi perunaporkkanavellin ja sen voimalla nukkui 12h.

Pitkistä yöunista oli sekin hyvä puoli että kehitys oli huimaa ja tyttö oppi tosi aikaisin kaikki taidot.

Vierailija
12/12 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Meidän esikoinen alkoi myös nukkua kolmikuisena täysiä öitä, ja on nukkunut siitä lähtien. Ei herää edes kipeänä, ja ikää on jo 7v. 

Nauti ap hyvistä yönista! (Minäkään en kehdannut missään muualla kuin netissä anonyymina tuollaista onnea hehkuttaa :D)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä