Muuttaisiko Suomesta töiden perässä?
Jos oisit työtön ja saisit työtarjouksen ulkomailta, muuttaisitko? En nyt erityisesti määrittele maata tässä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn. Itse muutin töiden perässä ,kun Suomessa ei ollut hyvä työllisyystilanne. Ihmettelen ystäviäni, joilla ei ole töitä. Saisivat töitä kyllä ulkomailta(meidänkin yrityksestä tarjottu), mutta ovat mieluummin työttöminä.
Kommentit (15)
en muuttaisi, elämä ja perhe on täällä ja kyllä suomesta pitää töitä saada
Vierailija kirjoitti:
Jos oisit työtön ja saisit työtarjouksen ulkomailta, muuttaisitko? En nyt erityisesti määrittele maata tässä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn. Itse muutin töiden perässä ,kun Suomessa ei ollut hyvä työllisyystilanne. Ihmettelen ystäviäni, joilla ei ole töitä. Saisivat töitä kyllä ulkomailta(meidänkin yrityksestä tarjottu), mutta ovat mieluummin työttöminä.
Lähtisin välittömästi täältä jos saisin työtarjouksen ulkomailta, vaikken olekaan työtön.
Ehdottomasti ja muutinkin ulkomaille töihin, vaikka täällä jo töitä olikin. Sittemmin kyllä palannut opiskelemaan, ehkä pitäs vaan lähtee uusiks, kun saa opinnot päätökseen.
Vierailija kirjoitti:
Mika maa kyseessa? Voisin tulla teille toihin..
Kyllä varmasti tulevaisuudessa tulee suurimmalla osalla niistäkin mieli muuttumaan, jotka sanovat, että en muuttaisi. Suomi on nimittäin sillä tiellä, että suomalainen yhteiskunta tulee romahtamaan lähes täysin. Suomessa varsinkin kantaväestö vähenee ja vanhenee. Kantasuomalaisia syntyy nykyään jo vähemmän kuin mitä kuolee ja syntyvyys putoaa koko ajan alemmaksi. Rahaa ei kohta riitä kun ei ole veronmaksajia. Työt katoavat Suomesta ja työttömien määrä lisääntyy koko ajan. Kaikkein koulutetuin työvoima muuttaa Suomesta pois.
Tuo tietää välttämättä sitä, että yhteiskuntaa tullaan jatkossa ajamaan entistä alemmas koko ajan. Kaikkea palveluita, infraa yms. karsitaan ja lakkautetaan. Infrastruktuuri tulee rapistumaan. Sosiaaliturva ja eläkkeet tullaan lakkauttamaan. Tulevaisuudessa varsinkin Itä-Suomi ja Pohjois-Suomi tulevat muistuttamaan Venäjän Karjalaa tai ehkä vieläkin metsittyneempää versiota siitä. Korkeintaan PK-seudulla on silloin jotakin. Muu Suomi on silloin vain metsämaata ja muualla Suomessa on silloin vain yksinäisiä metsämökkejä siellä täällä, jossa jotkut vanhat mummut ja papat kököttelevät. Koko Suomen väkiluku on tuolloin enää 1-3 miljoonan välillä, todennäköisesti kuitenkin 1-2 miljoonan välillä.
Lähtisin vaikka en ole työtön. Työttömän päivä en näkisi kuin olisin jo lähtenyt ulkomaille.
Ehdottomasti. Kannattaa tarkistaa soppari kunnolla ennen allekirjoittamista. Muista vaatia asunto, edut, terveydenhuolto, vakuutukset, päivärahat ja matkakulut. Kaikki on neuvoteltava erikseen.
t: kokemusta on
Jos liksa olisi tuplaten sen mitä Suomessa ja myöskin oikeasti todella mielenkiintoiset hommat, niin mikä ettei.
Olen kesän jälkeen torpannut kolme hyvää tarjousta ulkomailta, liksa on ollut ihan hyvä mutta hommat jokseenkin samat mitä tehnyt jo 20 vuotta, samoin kotimaan vastaaviin olen sanonut "ei" ja ollut työttömänä pari kk.
Tänään hyväksyin kotimaasta tarjouksen jossa liksa putoaa 40%, mutta hommat jokseenkin sitä mitä jo teinistä saakka halunnut oikeasti tehdä. Lisäksi kun on ehtinyt laittamaan talouden suht hyvään kuntoon niin saapi olla aika hyvä tarjous nyt melkein mistä vaan, että lähden toisaalle...
Lähtisin ulkomaille, jos olisin sinkku. Miehelläni on täällä enemmän kiintopisteitä. On työyhteisö, josta hän tykkää ja paljon sukulaisia. Joten en tahdo repiä häntä täältä pois. Itse olen sellainen juureton, joten minun on helpompi lähteä.
Kyllä lähtisin miettimättä yhtään, tosin nyt olen vakituisessa työpaikassa joten kovinkaan todennäköistä tuollainen ei ole