Suomessa on yli 1,5 miljoonaa eläkkeensaajaa ja eläke on keskimäärin 1 588 €/kk
Joista 1,2 miljoonaa on vanhuuseläkkeellä ja 232 000 työkyvyttömyyseläkkeellä, Leskeneläkettä maksetaan 258 000 suomalaiselle.
Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (16)
Pitäisi väkisin änkee vanhoikotii ja kuukausibudjetti 200e/vanhuz. Eläkkeet poid
Minun äiti tienasi 3000 euron eläkkeen lähihoitajana!!!
No eipä juuri mitään, näin 766 euron eläkkeen saavana. Paitsi että osa taitaa tulla toimeen kohtalaisesti, jopa paremmin kuin palkansaajat.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä juksaat :D
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi väkisin änkee vanhoikotii ja kuukausibudjetti 200e/vanhuz. Eläkkeet poid
Minä vastustan kovasti koulutusleikkauksia. Eihän tuollaisesta mokelluksesta saa mitään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Niin että hyväkuntoiet eläkeläiset vanhainkotiin vastoin omaa tahtoaan viemään laitospaikat niiltä jotka tarvitsee ne paikat? Ei kyllä olisi hoitajiakaan tarpeeksi noille kaikille
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajia on ollut vasta n. 15 vuotta - mikähän on ollut ta?
Näin 40 vuoden kunnallisen työn jälkeen, ei eläkkeeni tulee olemaan 1800 isompi ja palkka on hieman isompi kuin lähärin.
Kateeks käy! Vituttaa olla syntynyt vuoden 1990 jälkeen ku eläkeuudistus on nyt kai jotenkin jo varmistanut sen että meikäläinen pääsee eläkkeelle sit 67,7 vuotiaana mut sekin luultavasti nousee ajan kuluessa. Ei ole edes töitä jossa kerryttää sitä "eläkettä"
Kelan eläkkeiden saaia noista on 670.000, joista suurimman osan työeläke on olematon tai niin pieni (alle 1317 euroa tjtk), että tarvitaan veronmaksajien tukemaa kansaneläkettä tai takuueläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Kateeks käy! Vituttaa olla syntynyt vuoden 1990 jälkeen ku eläkeuudistus on nyt kai jotenkin jo varmistanut sen että meikäläinen pääsee eläkkeelle sit 67,7 vuotiaana mut sekin luultavasti nousee ajan kuluessa. Ei ole edes töitä jossa kerryttää sitä "eläkettä"
Sama. Mut mä toivon että automaatio korvaa ihmistyövoiman ja me kaikki voidaan vaan chillata ja nauttia
Leskeneläkkeet pois, ei ole tasapuolinen järjestelmä kaikkia leskiä koskien. Eläkkeille katto ja eutanasia.
Vierailija kirjoitti:
Joista 1,2 miljoonaa on vanhuuseläkkeellä ja 232 000 työkyvyttömyyseläkkeellä, Leskeneläkettä maksetaan 258 000 suomalaiselle.
Mitä ajatuksia herättää?
eipä muuta kuin että painakaahan akat ahkerasti töitä että saadaan mummoille eläkkeet!
marsmars töihin siitä vetelehtimästä!
Vierailija kirjoitti:
Leskeneläkkeet pois, ei ole tasapuolinen järjestelmä kaikkia leskiä koskien. Eläkkeille katto ja eutanasia.
Kaikille yli 70-vuotiaille pitää pakkosyöttää kuolemanpilleri. Se on tasa-arvoista kohtelua kaikille. Ei kukaan enää sen ikäisenä nauti elämästään. Yhteiskunnalle on liian kallista pyörittää toimintoja eläkeläisille ja vanhuksille.
Onko mitään tilastoja, että kuinka monta vuotta laitoshoidossa keskimäärin vietetään? Kaikki vanhukset ei edes joudu laitokseen vaan hoitavat itse itsensä loppuun saakka.
Minulla on sellainen käsitys, että nykyään eläkeläiset huolehtivat itsestään paremmin ja harrastavat liikuntaa ym joten hoitotarvekin vähenee. Aika pieni osa vanhoista tarvitsee mitään pyllynpesijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Kelan eläkkeiden saaia noista on 670.000, joista suurimman osan työeläke on olematon tai niin pieni (alle 1317 euroa tjtk), että tarvitaan veronmaksajien tukemaa kansaneläkettä tai takuueläkettä.
Takuueläke on 766, sitä saa vain sitä pienempiin eläkkeisiin, ja yhteissumma siis on tuo 766e. Sitä en tähän osaa heittää missä summassa kansaneläke lakkaa.
http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Keskiel%C3%A4ke-on-1-588-euroa-%E2%8…