Määrätäänkö 16-vuotiaalle migreenilääkkeitä?
Tytöllä on ollut aurallista migreeniä jo vuosia ja särkylääkkeet ei oikein tahdo enää tehota. Kuinka helposti määräisivät julkisella migreenilääkket alaikäiselle? Kohtauksia tulee yleensä kuukauden-parin välein.
Kommentit (9)
Voi olla että määräävät estolääkityksen jos kipu on kovaa ja kohtauksia on usein. Toisaalta tuohon vaikuttaa muutkin asiat.
Mä olen syönyt estolääkkeitä hemiplegiseen migreeniin neljävuotiaasta.
Kyllä mä sain migreenilääkityksen jo 14-vuotiaana.
Minulla on aurallinen migreeni ja joka viikko kohtaus, pronaxenia vaan määrättiin. No eihän se auta yhtään mitään, ja sanoin kyllä lääkärille että olisi tarvetta ihan estolääkitykseen. Eli eivät määrää. Nyt sitten on joka viikko poissaoloja koulusta ja kauheet kivut, kiitos paskojen lääkäreiden.
T: 16v
Olis: Minulla alkoi migreeni about saman ikäisenä kuin kuukautiset. Meni kuitenkin monta vuotta ennen kuin ymmärsin, että saan migreenin samaan aikaan kuukautisten kanssa.
Toivon, että alaikäinenkin saa lääkkeet.
Itse tosin pärjäilen käsikauppalääkkeillä, vaikka minulla saattaa joskus olla erittäin voimakkaita kohtauksia.
Mutta se, että joku pärjää, ei tarkoita, et toisen pitäisi. Joillekin migreenilääkitys sopii hyvin. Ja niitä on useampia, mitä tarvittaessa kokeilla.
Määrätään, menkää kunnon lääkärille
Kannabis on hyvä ja turvallinen migreenilääke.
Mulle määrättiin estolääkitys. Tk-lääkäriltä ei varmasti saa
Ei määrätty meille, vaan piti pronaxenilla hoitaa. Eihän tuo paljoa auttanut. Mutta meidän tapauksessa migreenikohtaukset loppuivat, kun murrosikä meni ohi. Tulee varmaan aikuisena uudelleen eri elämäntilanteissa, mutta sitten saa jo kunnon lääkkeet.