Kuinka pian tulit raskaaksi?
Pillereiden lopettamisesta on puoli vuotta eikä lasta näy :( turhauttaa ja masentaa, taas se toive lapsesta valui pois... Kauanko sinulla kesti, että tulit raskaaksi pillereiden lopettamisen jälkeen? Mies on jo sitä mieltä että jotain on vialla. Mitkä on parhaat vinkit raskautua?
Enkä halua tänne niitä että "käytin pillereitä ja oli vielä kortsukin mutta silti tulin heti raskaaksi" -juttuja koska suruttaa :(
Kommentit (18)
Ensimmäisellä kerralla 1,5 vuotta, toisella kerralla ekasta kierrosta ilman ehkäisyä. Paras tapa tulla raskaaksi on harrastaa seksiä useampana päivänä ovulaation aikoihin. Jos et ole ihan varma kierrostasi, kokeile ovulaatiolaskuria tai puhelinsovellusta.
Ehkäisyrengas oli eli miedommat hormonit. Napsahti heti. Luultiin että kestäisi kauankin, varauduttiin jopa vuoteen. Jostain luettiin että joka kierrolla 10% mahdollisuus raskautua. 1/10 ja heti osui. Shokkitila. Kyllä teillekkin se vielä osuu kohdalle. Vuosi on vielä normaali aika.
Kokeile ovulaatiotestejä, esim clearbluen testi hyvä (tosin kallis), niin osaatte ryhtyä hommiin oikeaan aikaan!
Noin kuukausi siinä meni. Jotkut vaan on tuhkamunia.
Niin muuten, nuo ovulaatiotestit ovat kyllä hyvä juttu. Mun mielestä laskurin kanssa se hedelmällisin päivä näytti kuitenkin vähän eri päivää kuin tikuilla. Meillä ei ollut ihan hirveän paljon seksiä, joten sikäli oli kriittistä.
2
ekasta kerrasta ku jätettiin ehkäisy pois..tyttö on nyt 5 vee :)
Lähes päivälleen 4 vuotta kesti tulla raskaaksi pillereiden jälkeen. Tulin raskaaksi kuitenkin ilman apukeinoja, heti kun hyväksyimme "lapsettomuuden" ja sovimme että, hakeudumme hoitoihin. Tiedän niin tunteen, kakkosta tässä taas toivottu viimeiset puolivuotta... On se vaikeeta, tsemppiä!!
-
Suosittelen ovulaatiotestejä, ne halvatkin on ihan päteviä. Mulla monesti oli ovulaatio ihan eri aikaan kuin laskennallisesti olis pitänyt olla.
Pillereiden lopettamisesta meni 10kk raskautumiseen. Joten malttia vain ja älä stressaa asiaa :)
Lähes kaksi vuotta, muutama kuukausi vajaa. Tsekkaa ensin että kierto on tasainen pillereiden jäljiltä. Sitten ovulaatiotestit varoiksi mukaan. Näet ainakin ovuloitko vai etkö. Olisi pitänyt ottaa itsekin käyttöön aiemmin, kävi ilmi etten ilmeisesti ovuloinutkaan. Meillä tarvittiin apua, sen jälkeen tulin ensimmäisestä kierrosta raskaaksi.
Molemmilla kerroilla 2. kierrosta tärppäsi. Olin 32 ja 38-vuotias.
Olin kuullut, että jos saa pidettyä tavarat sisällä pidempään, niin on suurempi todennäköisyys tulla raskaaksi. Tämä perustuu kuulemma siihen, että jos miehellä on "laiskoja" siittiöitä, niin munasoluun kestää pidempään uida. Minulla oli ongelmia tulla raskaaksi myös pillereiden käytön jälkeen, mutta heti kun aloitin aina yhdynnän jälkeen jaloilla riippumisen katosta, niin tulin raskaaksi.
En tiedä tarkalleen mistä tämä johtui, mutta epäilen huonosti uivia siittiöitä tai mieheni peniksen lyhyyttä eli penis ampuisi siittiöt liian ulos.
Me yritettiin ex miehen kans 4 vuotta mutta en tullut raskaaksi. Uuden miehen kans ekalla kierrolla.
Yritystä takana kohta pari vuotta.
7 kuukauden yrittämisen jälkeen ekan kerran plussa testiin, viikon päästä kesken. Seuraavan kerran plussa tuli tästä 9 kuukauden päästä, se meni kahessa päivässä kesken....
Saa nähä millon tärppää oikeasti. PCO taustalla, vähän hormoneja apuna ollut mutta ei vielä ns. oikeita hoitoja.
Piti nyt lokakuussa aloittaa mutta tulinkin jo viime kuussa raskaaksi. Kiva juttu kyllä. :)
Eka raskaus: kolme kiertoa. Toka raskaus: neljä kiertoa. Omasta mielestä aika nopeasti.