Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausmyrkytys ja synnytys alle 26 rv:n.

07.03.2006 |

Miten teillä sujuneet seuraavat raskaudet jos olette sairastuneet raskausmyrkytykseen ja lapsenne on sen vuoksi joutunut syntymään alle 26 rv:n?

Minkälainen ikäero lapsillanne?Tuliko raskasumyrkytys ekassa,tokassa,kolmannessa jne. raskaudessa vai kaikissa?Mitkä olivat raskauden kestot?

Kun lapsesi on joutunut syntymään ennen 26 rv:a niin millä viikolla raskausmyrkytyksesi todettiin?Minkä aikaa olit sairaalahoidossa ennen vauvan syntymää?

Mietityttää vaan edelleenkin seuraavat raskaudet että uskaltautuuko ikinä yrittämään esikoiselle sisarusta kun oman raskausmyrkytyksen vuoksi lapsi joutui syntymään rv:lla 24.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli raskausmyrkytys ensimmäisessä raskaudessani eikä se tullut kolmeen seuraavaan raskauteen. Seuraava vauva syntyi vuoden päästä esikoisen syntymästä. Uskoisin että uskaltaisit tehdä lisää vauvoja koska sanotaan että raskausmyrkytys tulee yleensä ensimmäistä odottavalle. Kuinka pieni vauvasi oli ja kuinka kauan kesti ennenkuin pääsitte kotiin molemmat.

Vierailija
2/3 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani syntyi rv:lla 24,puolen kilon painoisena. Myrkytys alkoi oirehtimaan jo heti 20 viikon jälkeen. Sairaalassa meni lähes ensimmäinen vuosi. Itse kotiuduin jo viikko lapsen syntymän jälkeen.

Saanko vielä kysyä että millä raskausviikolla sinun esikoisesi syntyi kun sinulle tuli raskausmyrkytys? Kauanko teillä meni alkuun sairaalassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Mulla raskausmyrkytys kummassakin raskaudessa.Ekassa raskaudessa myrkytys todettiin viikolla 33.Olin sairaalassa pari viikoa ennenkuin tyttö syntyi rv 35+4.Tyttö painoi 2330g ja 45cm pitkä.9 päivää oltiin sairaalassa.

Toisessa raskaudessa myrkytys todettiin jo rv 24.Sairaalassa olin 4päivää ennenkuin poika syntyi rv24+4.Poika painoi 530g ja oli 28.5cm pitkä.

Lapsilla ikäeroa 1.5 vuotta.Mulla oli kummassakin raskaudessa verenpainetta alusta lähtien.Pojan kohdalla myös napanuora virtauksissa katkoksia.

Poika oli Lastenklinikalla melkeen 3kuukautta ja Kätilöopistolla kasvamassa kuukauden.Kotona olaan oltu pari kuukautta.Poika kasvaa hyvin nyt painoa yli 4kg.

Harvallehan tuo myrkytys tulee toisessa raskaudessa.Pyydä tarkkaa seurantaa raskauden alusta lähtien.Toivottavasti kaikki menee hyvin.