Oletko kahvin- vai teenjuoja?
Kommentit (18)
Kummankin, mutta kahvi on minulle enemmän rutiinia. Tee on taas fiilistelyjuoma.
Kahvista en ole niin tarkka mutta teen täytyy olla laadukasta.
Sekä kahvia, että teetä. Kahvi aamulla, muuten teetä. Kaikki ihanat haudutettavat teet sopii, välillä jotakin pussiteetäkin , kun löytyy sopiva maku. Tee on kyllä ihanaa, kun sitä voi juoda mukikaupalla, kahvia ei niinkään.
Aamulla kahvia ja päivällä teetä. Illalla en juo teetä koska se kusettaa yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän takia teenjuojat ovat niin rasittavia. Kahvinjuojista vain harva on niin hard core hifistelijä, ettei tarjottu euroshopperkahvi kelpaisi (kotona voi sitten keittää espressot tuoreista kahvijauheista), mutta teenjuojissa hifistelijöitä tuntuu olevan enemmistö, jolle ei tosiaankaan pussitee kelpaa edes ihan arkisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän takia teenjuojat ovat niin rasittavia. Kahvinjuojista vain harva on niin hard core hifistelijä, ettei tarjottu euroshopperkahvi kelpaisi (kotona voi sitten keittää espressot tuoreista kahvijauheista), mutta teenjuojissa hifistelijöitä tuntuu olevan enemmistö, jolle ei tosiaankaan pussitee kelpaa edes ihan arkisessa tilanteessa.
Ai sä olet se sukan uittaja mukissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä rasittavaa siinä sulle on että valikoin teeni huolella?
En mä tule teille juomaan pussiteetä, älä pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sä olet se sukan uittaja mukissa.
Ai onko uusinta uutta teehifistelyn saralla hauduttaa tee sukassa? Kiitos vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä tule teille juomaan pussiteetä, älä pelkää.
Rasittavaa on se, että tilanteessa jossa on tarjolla tavallista jonkin aikaa seisonutta kahvia, joka on keitetty lämpimässä säilytetystä jauheesta (eli sellaista peruskehnoa arkikahvia) ja pussiteetä, aina joku teenjuoja tekee asiasta numeron ja nyrpistelee "kun ei ole kunnollista teetä". Ei se kahvi hei ole sen parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä tule teille juomaan pussiteetä, älä pelkää.Rasittavaa on se, että tilanteessa jossa on tarjolla tavallista jonkin aikaa seisonutta kahvia, joka on keitetty lämpimässä säilytetystä jauheesta (eli sellaista peruskehnoa arkikahvia) ja pussiteetä, aina joku teenjuoja tekee asiasta numeron ja nyrpistelee "kun ei ole kunnollista teetä". Ei se kahvi hei ole sen parempaa.
No jopas otti luonnon päälle!
Makukahvit ovat jees ja juon niitä pääasiassa syksyisin ja talvisin, lämmikkeeksi. Olen yrittänyt siedättää itseäni teehen, mutta se teen "perusmaku" vaan tökkii. Ja on kokeiltu mustat, vihreät ja valkoiset teet eri variaatioineen ja makuvaihtoehtoineen.
Btw, miksei kyselyssä ollut vaihtoehtona kaakaota? Herkullinen, kermainen ja makusiirapilla etc. tuunattu lämmin kaakao on hurrrjan hyvää talvella :)
Vierailija kirjoitti:
Btw, miksei kyselyssä ollut vaihtoehtona kaakaota? Herkullinen, kermainen ja makusiirapilla etc. tuunattu lämmin kaakao on hurrrjan hyvää talvella :)
Koska kaakao on lasten juoma. Ei vaihtoehtona ollut kuuma mehukaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Makukahvit ovat jees ja juon niitä pääasiassa syksyisin ja talvisin, lämmikkeeksi. Olen yrittänyt siedättää itseäni teehen, mutta se teen "perusmaku" vaan tökkii. Ja on kokeiltu mustat, vihreät ja valkoiset teet eri variaatioineen ja makuvaihtoehtoineen.
Yörks, diabetes iskee jo kaakaokuvausta lukiessakin :) meitä on joka junaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kaakao on lasten juoma. Ei vaihtoehtona ollut kuuma mehukaan.
Ap
Olen eri vastaaja, mutta olisin tosiaan valinnut kuuman mehun :).
Juon teetä ja joskus kahviakin, mutta eiväthän ne mitenkään voi voittaa kaakaota tai mehua.
Teetä ja vain teetä. Yleensä arkijuomana on Lipton Yellow Label,tai Earl Grey. Darjeeling on myös hyvää ja talvella (lievästi tervan makuinen) kiinalainen Lapsang Souchong, kesällä ehkä taas jasmiinitee.
Haudutan teeni aina kannussa (joita minulla on kaapissa useita-kolme niistä aina pöydässä siltä varalta kun tulee vieraita)
Sanomattakin selvää on ,että ostan vain irtoteetä.English Breakfast -teen kanssa käytän brittiläisittäin maitoa. (pieni kermakko sitä varten aina teepöydässä )
Teekalusto kuppeineen kaikkineen on minulla aina ruokasalin pöydällä. Pöytään kuuluu myös vakiovarusteena viiden kynttilän kynttilänjalka.
Mitäpä olisikaan elämä ilman teetä-eipä juuri mitään!
Kahvia tietysti. Se herättää aamuisin työpäivään. Tee maistuu vain laimeasti maustetulta vedeltä. Teetä juon oikeastaan vain kuumeessa tai jos olen kylässä ainoa kahvinjuoja enkä henno pyytää talon väkeä keittämään kahvia pelkästään minun takia.
Olen noin 95-prosenttisesti Juhlamokka-ihmisiä. Tiedän, tiedän, av-mammat ovet tuominneet Juhlamokan kuraksi, mutta minulle se maistuu varsinkin Moccamasterilla valmistettuna.
Joskus illalla jos myöhemmin mieli tekee jotain lämmintä juomaa, valitsen Keisarin morsian -teetä. Keltaista Liptonia ei kaapeistani löydy!
Aamulla teetä, päivällä kahvia ja illallla teetä.