Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häälahjaksi 150 € kahdelta aik. ja kolmelta kouluikäiseltä?

Vierailija
08.10.2016 |

Onko OK? Ettei ole liian vähän?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Ok

Vierailija
2/20 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. laitan sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen antanut 50 e, jos kutsussa on kerjäysnumero.

Vierailija
4/20 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella iso lahja.

Laittaisin 50-100 €.

Vierailija
5/20 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian vähän. Itse en antais lähellekän tollasta summaa. Ollaan matalapalkkaisessa työssä ja jäisi juhlat juhlimatta jos tuollaista summaa pitäisi alkaa lahjaksi antamaan. Meillä 50 on ihan maksimi johon pystyisin. Ja tarkoitan tämän vaan sillä että ota huomioon että joukossa voi olla myös kaltaisiani perheitä, joten 150 euroa teiltä kuulostaa varmasti saajan mielestä sopivalta ja mukavalta lahjalta.

Vierailija
6/20 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tekemistä lapsilla on tuonkin kanssa. Aikuiset, lahjaan osallistuvat lapset jotenkin ymmärtäisin.

Vierailija
7/20 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on todella outoa, että häälahja pitää miettiä sen mukaan montako henkilöä lahjan antajan perheessä on. Häälahja ei ole maksu häistä/tarjoilusta, vaan lahja. Lahja on iso tai pieni sen mukaan, paljonko antaja pystyy lahjaan laittamaan.  Ei lahja ole vastine juhlia vastaan. Lahjan voi antaa, vaikka ei edes juhlia olisi tai ei sinne menisi. Lahja on nimensä mukaisesti lahja. Ei  mitään muuta, ei sillä makseta omaa osallistumista juhlaan/hääjuhlaan.

Vierailija
8/20 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi aikuista ja kaksi koululaista ja 100 euroa olen laittanut mm. serkkuni  häälahjaksi ja erään ystäväni häälahjaksi. Sisaruksille olen miettinyt antavani ehkä 120-150 euroa. Aikanaan kahdestaan annettiin 80 euroa ja pidin sitäkin tosi isona summana. Veikkaan, että häälahjat vaihtelevat perheittäin 50-150 euron välimaastoa.

Vierailija
9/20 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on paljon, mutta hyvä jos teillä on siihen varaa. Riippuu ihan siitä missä tuloluokassa ystäväpiirissänne eletään.

Minusta varsinkin "vanhan pariskunnan", jolla on koti jo valmiina, ehkä lapsiakin, on ihan OK pyytää rahalahjaa esim. matkaan, kodin remonttiin, huvitteluun, ihan mihin itse haluavat. En pidä sitä kerjäämisenä. Enemmän hirvittää ne hääpalveluun jätetyt lahjalistat, joissa toivotaan Wedgewood -posliinia ja Creuset -patasarjoja.

Luuletko todella, ap, että hääpari istuu häiden jälkeen rillit huurussa tutkimassa tiliotetta, että kuinka paljon kukin on laittanut tilille? Jos näin on, niin hyvin omituisten ihmisten häihin olette menossa. Taitaa olla ilo häistä aika kaukana. 

Meilläkin on kolme koululaista, eikä heitä lasketa perheen ansaitsijoihin. Emme rahalahjahäissä ryöstä lasten tilejä, vaan me vanhemmat annamme mahdollisuuksiemme mukaan häätilille mitä sillä hetkellä voimme. 

Vierailija
10/20 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lasken aina että aikuinen 40-50€ ja lapsi 10-20€ jos isot juhlat kyseessä. Esim meillä 2 aik. 1 lapsi niin 100€ on aika normaali lahja jos rahaa antaa. Teillä olisi 110€- 160€ välistä summa aivan kohtuullinen ja jos joku mutisisi asiasta niin hän olisi se moukkamainen.

Tietenkin jos käytää aikaa ja ajatusta tavaralahjaan niin ei ole hinnalla niin väliä. Kerran veimme 40 vuotis pippaloihin alle 50€ lahjan mutta aikaa siihen kului. Sidoin kirjan jossa henkilön kuvia yhteisten vuosien varrelta ja yhteisiä kommeluksia sekä tein esim drinkkisekotuksia jolla oli nimiä kuten "vuosi -93" ja tuoteseloste oli tyyliä "ystävyyttä, reissuja ja kameaa kankkusta"

Vierailija
11/20 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ruvennut tekemään niin, että jätän mahdollisen rahakuoren lahjapöytään vasta hääjuhlan päättyessä kun olen arvioinut tarjoilut ja juhlan muun laadun. Joskus en jätä rahalahjaa ollenkaan, jos tarjoilut ja juhla ovat olleet paskat. Kukaan ei ole koskaan huomauttanut eikä todennäköisesti edes huomannut että en ole lahjaa antanutkaan, sillä aina on kiitoskortti tullut jälkeenpäin ja kyllä silloin on naurattanut makeasti.

Vierailija
12/20 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä koulukuntaa, tykkään maksaa pitopalvelun summan.

Ja ennen kuin joku vatipää sanoo jotain mistä sen tietää, naisena olen läheinen kaikki morsiamien kanssa, keiden häissä olen oltu.

Näitä makaronilaatikkohäitä ei ole tullut vastaan.

Pk seudulla ruoka maksaa 60-80 e aikuinen, alle 12 v lapsi 50% ja sen mukaan annamme.

Jokainen antaa oman lompakonsa mukaan.

Ei kukaan hääpari halua vieraat näkevät matkan jälkeen nälkää

Vierailija
13/20 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aikuista kohden minimi on 40-50 euroa ja lapsi puolet siitä.

Teitä pn suuri joukko menossa sinne ja juhlien järjestäjä joutuu maksaamaan viidestä!

Minusta ap:n summa on sopiva.

Vierailija
14/20 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ruvennut tekemään niin, että jätän mahdollisen rahakuoren lahjapöytään vasta hääjuhlan päättyessä kun olen arvioinut tarjoilut ja juhlan muun laadun. Joskus en jätä rahalahjaa ollenkaan, jos tarjoilut ja juhla ovat olleet paskat. Kukaan ei ole koskaan huomauttanut eikä todennäköisesti edes huomannut että en ole lahjaa antanutkaan, sillä aina on kiitoskortti tullut jälkeenpäin ja kyllä silloin on naurattanut makeasti.

Naura sinä vaan, mutta jospa se kiitos onkin siitä, että olet osallistunut juhliin, eikä siitä lahjasta jota et edes ole antanut. Veljeni on ollut sattuneesta syystä huonoissa varoissa, ja olemme olleet iloisia, jos hän on voinut osallistua juhliimme, koska jo pelkkä matka on tullut maksamaan + tietenkin lasten juhlavaatteet. Lahjaa hän ei ole tuonut, mutta se ei todellakaan ole juhlien tärkein juttu, vaan se, että osallistuu.   Kiitoskortti on hänellekin laitettu.  Vaikka on tiedettu, ettei hän lahjaa tuonut. Ei lahja ole tärkein, vaan osallistuminen rakkaiden ihmisten juhlaan.

Vierailija
15/20 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä osallistui häihin kaksi aikuista ja vein 50 euroa. En todellakaan ajattele, että mun pitäisi maksaa ruuasta tms, ihan itse ovat halunneet kutusua, ihan tyytyväinen olisin vaikkei kutsuttaisi yksiinkään häihin.

Vierailija
16/20 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Kai tuo lahjan arvoon hieman vaikuttaa myös se, kuinka läheinen pariskunta on. -Ymmärrän että häistä koituu kuluja, mutta en ymmärrä hääpareja, jotka nillittävät, että kuinka vieraat eivät tuoneetkaan "tarpeeksi arvokkaita" lahjoja. -Jollei ole varaa häitään itse, niin on sitten parempi jättää häiden järjestämien heille, joilla on sellaiset vara järjsetää. 

Vierailija
17/20 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele, että perheen pääluku vaikuttaisi siihen, paljon rahaa pitää antaa. Siis niin, että kolmilapsisen perheen pitäisi automaattisesti antaa enemmän kuin lapsettoman pariskunnan. Toki kimppalahjassa, jossa mukana useampi perhe, huomioisin perheiden tai aikuisten määrän.

Minustakin yleisesti 50-100 euron arvoinen lahja on ok ja riittävä. Tietysti voi antaa enemmän, jos on erityisen läheinen hääpari.

Vierailija
18/20 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on mukava muistaminen hääparille. Sopiva summa siis ja sellainen, jolla pariskunta voi hankkia jotain mieluisaa itselleen muistoksi.

Vierailija
19/20 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole maksu syömingeistä hääjuhla. Huomioikaa, kuinka läheinen hääpari teille on ja mitä varanne sallivat. Jos siinä meni loppukuun perheen ruokarahat, niin älkää nyt niitä antako.

Vierailija
20/20 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoimme 200 euroa siskoni tyttärelle hänen häissään. 2 aikuista ja pieni lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän