Mikä minua vaivaa????? Kahtena yönnä olen havahtunut sekavana lähdössä töihin klo 2:30 aikaan, vaikka herätys on vasta klo 6!!!
Oon aina sekoilu unisssaan, mutta parina viime yönä olen sekoillut. Muistan tilanteen aika hatarasti jälkeen päin. Nousen niin kuin unen pöpperössä vessaan ja sytytän valot.
Viime yönäkin olin taas lähdössä töihin. En oikein muista, kuinka selkeästi tiedostan asia, mutta muistan käyneeni kusella ja istahdin työ tuolilleni väsyneenä. Valot olin sytyttänyt päälle ja yhtäkkiä katseeni kiinnittyy kelloradioon. Katon, että mitä helvettiä se näyttää puoli kolmea ja katson puhelinta, että eikös se kello äsken soinnut ja puhelin näyttää myös puoli kolmea.
Tällä kertaa en enää ihmetellyt asiaa vaan totesin että taas tätä ja jatkoin unia.
Sitä ed yönä pelästyin vähän, kun tuo ei tuntunut tavanomaiselta sekoilulta vaam aivan, kuin olisin ollut hereillä.
No hämmennyin ja vähän pelästyin miksi olin lähdössä tähän aikaan. Tuolloin olin nukkunut muutenkin huonosti.
Mistä tää voi johtua,? Taidan stressata että nukun pommiin.
Tää on kuitenkii tosi inhottavaa.
Kommentit (6)
Valmistaudut talviaikaan siirtymiseen. Minulla meni sisäinen kello viime vuonna sekaisin ja menin töihin kahdesti tuntia liian aikaisin.
Voi johtua juuri tuon pommiin nukkumisen stressaamisesta, mutta saattaa johtua myös stressistä ihan yleisellä tasolla. Itsekin olen huomannut heräileväni öisin ja nukkuvani levottomasti silloin, kun stressaan jostakin asiasta.. :/
Ihan selvää stressiä. Ja aika pahaa sellaista. Kannattaa pysähtyä miettimään miten voit rauhoittaa elämääsi ettet päädy burn outiin.
.
Saattaa se olla sekin, että naapurista kuuluu joku äkkinäinen ääni johon heräät syvästä unesta, mutta et itse kuule sitä vaan ainoastaan heräät siihen. Ja töihin läheminenhän siinä tietty tulee ensin mieleen, kun sellainen edessä ja sydän tykyttää epärytmissä epämiellyttävästä herätyksestä johtuen.
Tuttu tapaus kerrostalossa asumisessa että joku itseään täynnä oleva pölvästi yökulkija lojauttaa oman ovensa siihen malliin kiinni muista asukkaista välittämättä, että siihen havahtuu syvemmästäkin unesta. Meillä yksi saatananpalvoja vielä tullessaan potkii teräskärkisillä maihinnousukengillä metallisia kaiteita, että varmasti kaikki heräävät kun tulee kotiinsa. Talvella myös potkii rappusia, ilmeisesti lumia kengistä karistellessaan.
.
.
Siis. Mä heräsin viime yönä klo 3.30 ylipirteänä. Luulin että klo on 6.30 jolloin normaalisti herään töihin.
Yleensä jos yöllä herään, "sisäinen kello" kyllä tietää katsomattakin onko vielä liian aikaista, mutta nyt luulin oikeasti että on jo aamu.. tosi outoa, noin ei oo kyllä käynyt ikinä ennen.
Vastasit itse kysymykseesi. Olet vähintääkin alitajuisesti stressaantunut siitä että nukut pommiin.
Olo tuntui ehkä siksi normi unissakävelyä selkeämmältä, koska et ollut niin sikeässä unessa vaan unen pöpperössä.
Mutta et kuitenkaan aivan normaalisti tiedostanut ympäristöä.