Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutkimushaastattelija, etätyö. Palkka??

Vierailija
05.10.2016 |

Mitäköhän mahtaa tutkimushaastattelija tienata tunnilta? Olis näemmä etätyötä tarjolla, voisi tehdä muutamana iltana vähän lisätienestiä tähän kht:n päälle.
Uskaltaako tollaseen hakea? Voiko se olla kuitenkin jotain puhelinmyyntiä mutta vaan tuollaisella nimikkeellä? Ilmoituksessa ei sanota mitään myymisestä. Puhelinmyyjäksi en ala mutta voin jutella puhelimessa jos ei tarvi yrittää tyrkyttää mitään.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/18 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla myös face to face haastattelua kauppakeskuksessa yms. Soita sinne ja kysy:) Yleensä nuo hommat on projektikohtaisesti tai tuntipalkattuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :) Soitin ja tää olis etänä puhelimessa tehtävää, mutta tuntipalkka on kyllä aivan varmasti alle kaikkien työehtosopimusten. Ihan naurettava muutaman euron tuntipalkka. Kuulemma lisää palkkaan tulee toteutuneista haastatteluista, mutta uskaltaako tässä ottaa sitä riskiä että niitä haastatteluja oikeasti saa? Itse osallistun aina tollasiin jos ei oo mitään myyntitarkoitusta, mutta osallistuukohan muut ihmiset yleensä? Mä voisin melkein lähteä tuota hommaa koittamaan koska se olis a: helppoa ja b: kotoa tapahtuvaa, mutta en mä ihan puoli-ilmaiseksi siihen lähtis.

Vierailija
4/18 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyntiä nätimmällä nimityksellä. Teet ensin "haastattelun" (= kyselet aiheesta x) minkä jälkeen tarjoat tuotetta vastausten perusteella. Palkka todennäköisesti määräytyy toteutuneen myynnin perusteella, eli tehdyt kaupat (- peruutukset) + joku säälittävä pohjapalkka työtuntia kohden.

Kokemusta on. Jos pää kestää niin hae toki.

Vierailija
5/18 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et menetä mitään kokeilemalla. Kokeile vaikkapa parin viikon ajan. Ihmiset suhtautuvat haastatteluihin aika suopeasti. Olen tehnyt puhelinhaastattelutöitä parissa tutkimusfirmassa. Aika mukavaakin. Niissäkin palkka muodostui tehtyjen haastattelujen perusteella. Joskus oli huonoja iltoja, mutta oma palkkani oli kuitenkin keskimäärin yli 10 euroa tunnilta. 

Vierailija
6/18 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kyllä vakuutteli ettei todella ole mitään myyntiä eikä ilmoituksessakaan haettu "myyntihenkistä puhelinhaastattelijaa". Että oon taipuvainen uskomaan että tässä tehtäis ainoastaan haastatteluja, firma tekee kuitenkin nettisivujensakin mukaan pelkkää tutkimusta ja analysointia.

On niitäkin ilmoituksia näkynyt missä haetaan tutkimushaastattelijaa tai asiakaspäällikköä tai muuta vastaavaa ja työ onkin sitten d-vitamiinin puhelinmyyntiä.. Sellaseen en lähde. Tässä houkuttaa nimenomaan se että ei tarvitse myydä.

Vierailija
7/18 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos 5! Kiva kuulla kokemuksia. Mä tykkään kovasti puhelintyöstä ja ihmisten kanssa juttelemisesta, ehkä tonne siis vois hakemuksen laittaa :)

Vierailija
8/18 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et menetä mitään kokeilemalla. Kokeile vaikkapa parin viikon ajan. Ihmiset suhtautuvat haastatteluihin aika suopeasti. Olen tehnyt puhelinhaastattelutöitä parissa tutkimusfirmassa. Aika mukavaakin. Niissäkin palkka muodostui tehtyjen haastattelujen perusteella. Joskus oli huonoja iltoja, mutta oma palkkani oli kuitenkin keskimäärin yli 10 euroa tunnilta. 

Olen itse tehnyt myös parissa markkinatutkimusfirmassa puhelinhaastatteluja. Ne tosin tehtiin firmojen haastattelukeskuksissa, ei etänä. Toisessa tiesi etukäteen, paljonko loppuun viedystä haastattelusta sai kappalekorvausta (riippui projektista), toisessa haastattelukorvaus määräytyi sen mukaan miten muut samaa projektia tehneet saivat haastatteluja tehdyksi. Myyntiä ei niissä tarvinnut tehdä, tosin joskus piti pitää mainospuhe jostain tuotteesta tai palvelusta. Joskus korvaus jäi pieneksi, kun oli vaikea löytää kiintiöön sopivia haastateltavia, esimerkiksi soittonumerot lankanumeroita ja etsittiin nuoria miehiä haastatteluun.

Lisäksi näissä firmoissa myös soitettiin tarkistussoittoja haastatelluille ja jos kärähti siitä, ettei ollut haastattelua tehnyt tai vienyt loppuun asti, sai potkut. 

Vierailija
9/18 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastailin kerran tilastokeskuksen haastatteluun. Loputon lista kysymyksiä. Kerran vuoteen soitteli, jotta saatiin tulos pitkältä ajalta. Neljän vuoden ajan vastailin ja saatiin homma pulkkaan.

Ammattitaitoinen oli haastattelija. Palkkatasoaan en tiedä, mutta kait jotain sai, että viitsi hommaa tehdä.  Vastailin kerran vuoteen neljän vuoden ajan, koska olin kiltti (ja koen tilastot tärkeiksi).

Jatkossa en vastaa, koska homma oli liian puuduttavaa ja en saanut vastinetta ajalleni.

Arvelen, että muut ihmiset eivät ole niin kilttejä, vaan jättävät homman kesken. Haastatteluja vois siis olla vaikea saada, vaikka olisi ammattitaitoinen  haastattelija.

Vierailija
10/18 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vastaa noihin ikinä, voi olla vaikea saada ketään joka jaksais puhua puhelimessa jonkun randomin kansssa ja tuhlata omaa aikaansa.

Vierailija
11/18 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, yleensä on vaikea saada puhelua päätettyä koska ihmiset juttelee mielellään ja haluaa vielä perustella vastauksensa.

Vierailija
12/18 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistun haastattelututkimuksiin mielelläni, mutta en nykyään enää yleensä vastaa tuntemattomiin numeroihin. Siinä jää varmaan sitten haastatteluihinkin vastaamatta...

Vierailija
13/18 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos :) Soitin ja tää olis etänä puhelimessa tehtävää, mutta tuntipalkka on kyllä aivan varmasti alle kaikkien työehtosopimusten. Ihan naurettava muutaman euron tuntipalkka. Kuulemma lisää palkkaan tulee toteutuneista haastatteluista, mutta uskaltaako tässä ottaa sitä riskiä että niitä haastatteluja oikeasti saa? Itse osallistun aina tollasiin jos ei oo mitään myyntitarkoitusta, mutta osallistuukohan muut ihmiset yleensä? Mä voisin melkein lähteä tuota hommaa koittamaan koska se olis a: helppoa ja b: kotoa tapahtuvaa, mutta en mä ihan puoli-ilmaiseksi siihen lähtis.

Olen ollut töissä Suomen Gallupilla. Tuntipalkka oli alle 4 euroa ja muutaman euron sai per toteutunut haastattelu. Se mitä eivät kerro palkatessa on, että ei riitä että haastattelet puhelimessa jotakuta. Hänen täytyy sopia tiettyihin kriteereihin riippuen haastattelussa. Henkilöitä haastatellaan vain tietty määrä per ikäluokka ja sukupuoli ja lisäksi saattvat hakea esim. tietyn puolueen kannattajaa tai henkilöä joka käyttää tiettyä tuotetta. Soittaessa et yhtään tiedä minkä ikäisele soitat koska puhelinnumerot generoidaan automaattisesti ja osa on esim. yritysten numeroita. 

Hankala työ ja pieni palkka. 

Vierailija
14/18 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haastattelu toimistot käyttävät ainoastaan niitä jotka ovat jo työsuhteessa, siis myös saisi tehdä päivät illat ihan 8 aamulla ilta kahdeksaan. Mikseivät voi laittaa työvoimatoimistoon ilmoituksen projektitöistä?

Käyttäkää työvoimatoimistoja te jotka laaditte haastatteluja, laittakaa ilmoitus "mielenkiintoisesta projektitöistä"  kyllä varmasti joku olisi kiinnostunut.

Vierailija
15/18 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämähän on aina enemmän tai vähemmän provisiopohjaisia hommia, itse en oikein ymmärrä miten näin helposti voi lait minimipalkasta kiertää, tai mitä järkeä säätää sellaisia lakeja, jotka eivät käytännössä toteudu?

16/18 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten mukavaa hommaa mutta joskus on tutkimuksia johon ei vuosi toisen jälkeen saa yhtään vastausta.

Ihmettelen välillä kuka niistäkin tutkimuksista maksaa ja kuka niitä tilaa??

Silloin jää tilipussi kyllä köyhäksi.

Ahkerana henkilönä voi tienata jopa tonnin kuussa peruspalkka+ toteutunut haastattelu. Osa-aikaisena.

Etätyönä en suosittele vaikka olen itse etätyöntekijä sillä nuo haastattelut joihin ei saa vastaajia kuluttavat tietokonetta ja usein saa tilata huoltajan jonka itse saa maksaa.  Jos löydät hyvän haastattelufirman jossa ei ole näitä jotka ei vastaa edes puhelimiinsa niin go for it!  Mutta miten sellaisen löytää? Eivät tietenkään kerro kaikkea kun haet paikkaa.

Vierailija
17/18 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, Suomessa EI OLE laissa määrättyä minimipalkkaa. Palkka voi olla ihan mitä vaan. 

Puhelinhaastattelija ansaitsee 100 tunnin kuukausityöajalla (5 tuntia 5 päivänä viikossa) n. 1000-1400e bruttona, jos on hyvä haastattelija ja ahkera. Eihän siitä päätyöksi ole, mutta ihan mukava summa esim. eläkkeen lisäksi. 

Vierailija
18/18 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana olin töissä Suomen Gallupilla melkein 20v sitten, tuntipalkka noin 4 euroa ja toteutuneista haastatteluista provisiot päälle. Osa-aikatyöstä sain noin 750 euroa kuussa ja hyvin riitti silloin minulle. Tykkäsi ön työstä kovasti ja mielellään tekisin uudestaankin etänä jos vaan palkka olisi riittävä.