Miksi kotiäiti ei mukamas jouda ottaa lastani kylään?
Siirsi minun lapseni heillä kyläilyä ensi viikkoon "kiireiden" takia vaikka on päivät kotona lasten kanssa.
Kommentit (13)
Niin? Voi olla harrastuksia, tapahtumia, kummin ja kaiman kissanristiäisiä, muita vieraita tulossa.
Ei jaksa ylimääräisiä lapsia tällä hetkellä? Eiköhän niissä omissa ole tarpeeksi?
Oon kans kotiäiti ja nyt pukkaa vähän enemmän ohjelmaa tällä viikolla, kun pitää ravata sairaalassa syöpätutkimuksissa. Ihmisillä voi olla kaikenlaista, vaikkeivät töissä kävisikään, eikä sen tarvitse sinulle aina sen kummemmin kuulua kuin, että nyt ei vain juuri käy. Sitten jos olisin tuttavasi ja kertoisin sinulle asioistani, niin varmaan valittaisit kun puhun sairauksistani eikä ne sinua kiinnosta?
Jaa, olen minäkin kotiäiti mutta joka päivä on jotain menoa. Kuka sitä nyt neljän seinän sisällä jaksaa homehtua?
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa ylimääräisiä lapsia tällä hetkellä? Eiköhän niissä omissa ole tarpeeksi?
Näin mun mies sanoo. Meillä on neljä lasta.
Itse olen töissä käyvä ja kaksi lasta on. Ei erityislapsia tai muutenkaan villejä; normimukuloita.
Lapset 6v ja 2v. Moni meille mielellään kylään tulisi, mutta joskus pitää toppuutella - ei vain aina jaksa. Etenkin tuo kaksivuotias osaa olla melkoisen rasittava, kun isosisarella on kaveri kylässä. Onneksi on kaksikerroksinen koti, jossa portaissa lapsiportti niin saavat isommat leikkiä rauhassa. Ja mies luonnollisesti vuorotöissä, jonka vuoksi pitää miettiä kodissa meluamisia vähän eri kantilta.
Riippuen lasten iästä, luonteesta jne. voi kotiäidille olla melkoinen voimienkoitos ottaa kaveri kylään. Pienet voi nukkua huonosti tai mennä sotkemaan leikkejä, isompien leikit voivat olla äänekästä pitkin taloa juoksemista ja muuta möykkäämistä.
Meinaat että KOTIäiti istuu siellä kotona 24/7?
Kuule kun se ei ole pakko. Hoida ite lapses.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Voi olla harrastuksia, tapahtumia, kummin ja kaiman kissanristiäisiä, muita vieraita tulossa.
Bisneksiä, rahastojen hoitoa, osakemarkkinoiden seuraamista ja sijoittamista. Käsitöiden myymistä, opiskelua, vapaaehtoistyötä. Jne.Jne.
Miten olit ajatellut kompensoida sen, että hän katsoisi lapsesi perään? Vai oletatko kotiäidin olevan ilmainen lastenhoitaja?
Mä en oikein jaksa kyläileviä kavereita. Mun lapset on koulussa ja kerhossa jne. Me ollaan aina koko aamupäivä liikkeellä. Usein tullaan kotiin vasta klo 15. En mä jaksa sitten enää vahtia muidenkin lapsia. Väsyttää, kun pienin ei vielä nuku öitä. Olen varma, että omat lapseni saavat tarpeeksi sosiaalisia kontakteja kodin ulkopuolella. Miksi sinä siis tunget lapsiasi meille kyläilemään? Pyydän itse, jos haluan. Ja ennenkuin joku vetää herneet, niin kyllä meillä silti kavereita käy viikottain kylässä. Minä itse päätän kuka ja milloin.
Kysy häneltä. Kiireeseen voi olla miljoonia syitä.