Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä korvaisin perunan, riisin ja pastan?

Vierailija
05.10.2016 |

Mies ei varsinaisesti karppaa, mutta ei vain pidä näistä tavanomaisista lisukkeista. Joten mitäs laittaisitte tilalle? Aina ei jaksa salaattiakaan puputtaa vaikka siitä tekisi minkälaista.

Ohralla olen joskus korvannut riisiä, mutta sai tympeän vastaanoton.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttu, porkkana, punajuuri, kyssäkaali ja nauris ovat varsinkin näin syksyllä upeaa syötävää.

Vierailija
2/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkakaali

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvinoa, bataatti (keitettynä tai vaikkapa "ranskalaisina") porkkana plus muut juurekset, oletko kokeillut kaurariisiä? Kuskus on myös hyvää kunhan maustaa kunnolla

Vierailija
4/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanaraaste, uunijuurekset ja vihannekset, punajuuret, quinoa, couscous, kiinankaali, uunissa paahdettu myskikurpitsa tai kesäkurpitsapaistokset, erilaiset gratiinit, tsatsiki...

Vierailija
5/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekonilla.

M

Vierailija
6/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaaliriisi on hyvää, samoin kukkakaalimuusi. Uunijuurekset, varsinkin punajuuri. Suola-siirappivedessä keitetyt porkkanat. Shirataki-nuudelit. Porkkanaraastepaistos (raastetta, kananmunakerma, mausteet, uuniin kuten makaronilaatikko). Kesäkurpitsa-halloumipihvit (raastettuna sekaisin ja pannulle). 

Vierailija
7/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kebabilla.

Vierailija
8/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä teet ruoan, mies syö sitä mitä saa, valittamatta. Näin yksinkertaista se on! Itse olen korvannut riisit ja pastat lähinnä kurkulla ja tomaatilla.

Vierailija
9/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaalimuusia olenkin joskus tehnyt. Uunijuureksistakaan/keitetyistä juureksista mies ei välitä. Kyssäkaalia en ole koskaan itse valmistanut - olisiko siihen jotain vinkkejä?

Punajuuresta pidän itse ja joskus teen punajuuripihvejä, mutta ne on liian työläitä arkiruoaksi. Kun arkiruoan pitäisi olla helppoa ja nopeaa.

Tsatsiki oli ihan loistava vinkki - sitä en ole tehnyt aikoihin.

Mitä on kaurariisi?

Vierailija
10/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkakaalimuusia olenkin joskus tehnyt. Uunijuureksistakaan/keitetyistä juureksista mies ei välitä. Kyssäkaalia en ole koskaan itse valmistanut - olisiko siihen jotain vinkkejä?

Punajuuresta pidän itse ja joskus teen punajuuripihvejä, mutta ne on liian työläitä arkiruoaksi. Kun arkiruoan pitäisi olla helppoa ja nopeaa.

Tsatsiki oli ihan loistava vinkki - sitä en ole tehnyt aikoihin.

Mitä on kaurariisi?

Paista niitä juureksia pannulla.

Punajuuret voi keittämisen jälkeen raastaa ja pakastaa. Helppoa arkena sitten ottaa valmista.

Vierailija
11/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä kasviksia teillä on yleensäkin lautasella lisukkeena? Eikö niitä voi tehdä enemmän? Vai syökö joku oikeasti niin että ainoa kasvis on se peruna? Ja sitten kuvitellaan että syödään terveellisesti jos on salaattia. Salaatti on aika ravintoköyhää ja siihen nähden kallista, jos puhutaan salaatinlehti-tomaatti-kurkku tyyppisestä hässäkästä.

Me ollaan korvattu nuo kyseiset lisukkeet kasviksilla. Joskus heitetään uuniin vuoassa kaikkea sekaisin, joskus paistetaan pannulla, joskus keitetään kukkakaalia ja parsakaalia. Harvoin käytän makaronia ja silloinkin korvaan osan kasviksilla. Riisin kanssa keitetään aina porkkanaa tai jotain kaalia. Jos käytetään perunaa, sen kanssakin on aina jotain vihreää tai edes porkkanaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä