Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kutosluokkalaisen "tic"-oireet

Vierailija
29.09.2016 |

Eli terveydenhoitajatäti soitteli ja sanoi että viime vuonna lääkärintarkastuksessa lääkäri oli tuonut huolensa esiin käsien "räpsyttelyn" takia, ja siksi että minä, äitinsä hoidin puhumisen koska lapsi oli tilanteessa niin lukossa. Kieltäytyi mm. riisuutumasta:) Nyt sitten jotain ihmeellistä rutinaa siitä kuinka tänä vuonna koulupsykologille ja seurantaan ym häiritsevää paskaa. Koulu menee hyvin, kavereitakin on, ja sanoin että enköhän itse lapseni tiedä eikä kiinnosta jonkun ammatti-riiniksen ohut näkemys asiasta. Sanoin että lääkkeillähän lapset nykyään saadaankin sitten toivotunlaisiksi.

Opettajalta ei ole tullut mitään kommenttia "ticcailusta" eikä terveydenhoitajakaan sellaista pannut merkille. "Mutku papereissa luki ja LÄÄKÄRI teki HUOMION Viime Vuonna niin kyllä se lapsi nyt vaan on sinne psykologille vietävä ja asia tutkittava ja mahdollisimman paljon stressiä aiheutettava."

Noh, sielläpä säveltävät.

Onko muita "silmätikkuja" paikalla? Selvisikö asianne ja millä tavoin? Onnistuitteko keskustelemaan asiallisesti aiheesta vaikka kupoli kuumenikin?

Kaikenlaiset vastaukset huomioitaneen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huomattavasti pienemmällä lapsella on ajoittain tic-oireita (tulevat esiin stressi-tilanteissa) esim. kun joutuu kesälomilla varahoitoon vieraaseen päiväkotiin tai juhlissa, joissa on paljon vieraita ihmisiä.

Psykologilta saatiin asialliset ohjeet miten reagoida oireisiin ja miten tukea lasta näissä tilanteissa, jotta oireilisi mahdollisimman vähän.

Vierailija
2/3 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla oli nelosluokan aikana tic-oireen tyyppistä nieleskelemistä. Se saatiin pois kun opetettiin poika itse huomaamaan se ja sitten puhuttiin kaula-alueen rentouttamisesta ja harjoiteltiin sitä.

Meillä mentiin minun oman tietämykseni perusteella, mutta jos tic-asiat ovat sinulle vieraita, käy kysymässä ohjeet psykologilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuon kaiken yhdistelmä. Vitosluokkalaisen pitäisi kyetä vastaamaan itse, pitäisi osata noudattaa käskyjä ja siihen päälle sitten vielä ticejä...

Minulla on ujo lapsi, joka silti vastaili ventovieraalle lääkärille ja totteli tätä. Ja oli rquhallinen oma itsensä.

Olen aina ollut tosi tarkka siitä etten vyöry itse yli noissa tilanteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän