Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sosioogie työtilanne/työllisyys?

Vierailija
28.09.2016 |

Minkälaisia työnäkymiä voi odotella juuri valmistuvana sosiologina?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, mikä otsikko. Siis sosiologien. ap

Vierailija
2/7 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tiedä, mutta minä päädyin osa-aikaiseksi koulunkäyntiavustajaksi... Ei ihan vastaa koulustustani! Nautin kuitenkin työstäni ja se on plussaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinänsä sosiologeille ei ole yhtään mitään töitä.  Itse olen tehnyt muita hommia koko ikäni ja ko. tutkinto löytyy. Johonkin mihin vaaditaan epämääräinen yleinen korkeakoulututkinto, niin voi päästä, mutta  jos sinulla ei ole työkokemusta joltain alalta, niin huonoa on. Käy sossulinja, siinä töitä riittää.

Vierailija
4/7 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytön alavalinta, sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä. Jos hankit sossun pätevyyden, niin vakituisia työpaikkoja on kymmeniä koko ajan auki. Sosiologi ei pääse mihinkään, jos ei ole muuta koulutusta tai erikoistaitoja.

Vierailija
5/7 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistumiseni jälkeen ollut asiantuntijatehtävissä (tutkimista ja kehittämistä) valtiolla kymmenen vuotta. Moni sosiologi työskentelee myös toimittajana. En oikein ymmärrä näitä "ei hyötyä mihinkään" muka-sosiologeja.

Vierailija
6/7 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tutkimushommissa (sosiologian tohtorina). Monet opiskelukavereista ovat päätyneet tiedotukseen ja viestintään ja suunnitteluhommiin julkiselle sektorille. Järjestötyössä on myös jokunen. Eli on niitä paikkoja, mutta riippuu tosi paljon sivuaineista ja työkokemuksesta, että missä. Tutkimukseen ei kannata suunnata, jos ei ole valmis tosi raastavaan kilpailuun ja loppuelämän pätkätöihin.

Vierailija
7/7 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva pääsee pääsee noihin valtion virkoihin. Jonnenjoutava koulutus muutenkin. Itse työllistyin, koska minulla on myös toinen tutkinto, vähän sen kylkiäisenä. En toisaalta olisi saanut ko. työtä, jos minulla ei olisi korkeakoulututkintoa että se hyöty siitä oli. Itse tutkintohan ei valmista mihinkään. Haluaisin nähdä sen työn, jota pystyy tekemään vaan ko. tutkinnolla.  Itselläni on myös 4 valtsikasta valmistunutta kaveria, joista yksi on Stokkan myyjä ( palkka parempi mitä olisi ollut eräässä järjestössä jossa oli aiemmin), yksi kiinteistövälittäjä, yksi tekee jossain järjestössä osa-aikaistyötä, yksi on työtön.  Toimittajaksi päätyy, jos on nuoresta asti tehnyt siellä jotain hommia. Keski-ikäisenä ei vaan " ryhdytä toimittajaksi". Tässä todellisuusterapiaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme