Vauva 3 kk itkuinen aina kylvyn jälkeen
Onko muilla kokemusta vastaavasta ja onko mennyt ohi miten pian? Olen kuullut kylvyn rauhoittavan monia vauvoja, mutta meillä kylvystä nostamisen jälkeen alkaa itku (ei raivoisa, vaan sellainen tyytymättömän ja väsyneen vauvan itku) ja itkuisuus jatkuu vielä seuraavan syötönkin jälkeen. Kylpyyn menemme nykyisin aamupäivällä aamutorkkujen jälkeen, jotta lapsi olisi mahdollisimman virkeä. Itse kylpy on vauvalle positiivinen kokemus ja siellä loiskutellaan aina iloisesti.
Haluaisin viedä lapseni vauvauintiin, mutta pelkään sen olevan vauvalle liian rankkaa, jos kylpykin aiheuttaa moista.
Kommentit (19)
Varmaan tosiaan palelee. Jos teillä on sauna niin lämmitä sitä vähän ja kylvetä vauva siellä. Kuivaile vauva saunassa ja pue sille sitten lämpimästi päälle. Tsemppiä!
Ah. Kylpykilarit. Menee ohi tasan kuukaudessa. Siirrä se kylpy iltaan, se on hyvä signaali ns. nukkumaan menolle myöhemmällä iällä mutta ei vaikuta tuohon itkuun toki nyt. Et voi vaikuttaa asiaan, odota 😊
Meneekö korviin vettä? Korvasärkyä? Tiedät varmaan tunteen kun korviin tuulee kylmästi ja korvia alkaa juilia? Ei ihme että itkettää...
Täytyykin vielä kiinnittää huomiota tuohon kylmyyteen. Olen kuivannut vauvan aina huppupyyhkeen sisällä eikä iho ole ollut kananlihalla, kuten joskus vaippaa vaihtaessa viileämmässä paikassa. Mutta kokonaan märkää vauvaa tietysti palelee helpommin.
AP
Meillä vauva piti kylpemisestä (ja vauvauinnista) niin paljon että ilakoi itsensä väsyksiin. Piti aina saada nopeasti nukkumaan sen jälkeen.
Kiitos 4. Hyvä jos asia korjaantuisi kuukaudessa tai parissa.
AP
Ihan normaalia että kiukuttaa, etenkin jos kylpeminen itsessään on kivaa. Tätä onkin sitten monta vuotta eteenpäin luvassa: hoplopissa ei voi ikuisuuksiin viipyä vaikka paikanpäällä kivaa oliskin jne. :D
Kilarointi jatkuu hamaan tulevaisuuteen. Kaikesta. Meillä kolmevuotiaskin suuttuu suunnattomasti kun kylvystä täytyy tulla joskus poiskin 😂
Kylmä ja väsy.Meillä ainakin vauvat nukahtaneet aina kylvyn jälkeen tissille.Edelleen 1,2 vee ulkoilun ja suihkun jälkeen on heti kanttuvei
Vierailija kirjoitti:
Kilarointi jatkuu hamaan tulevaisuuteen. Kaikesta. Meillä kolmevuotiaskin suuttuu suunnattomasti kun kylvystä täytyy tulla joskus poiskin 😂
Mua vituttaa vielä 30-vuotiaanakin kun hauskuus loppuu. Esim. ihana kylpy.
Ihan tavallista. Nyt se on 19 eikä enää itke suihkusta tullessaan.
Kylmää veikkaan minäkin.
Ja vauvauinnin jälkeen muksu oli niin kanttu vei, että piti syöttää heti suihkun jälkeen suihkutiloissa (pukuhuone oli paljon viileämpi) ja pukemisvaiheessa pikku uimari oli jo unten mailla.
Kokeilkaa vauvauintia jos se teitä kiinnostaa, mutta varautukaa lopettamaan, jos se ei vauvaa miellytäkään.
Meillä teinit on puoli tuntia suihkussa eikä halua tulla ikinä pois...vesilaskut helvetillisiä.
Monesti vauvat eivät pidä kylpemisestä vaikka vanhemmat tekevät kaikki oikein (oikea lämpätilä vedessä ja pesutilassa turvallisuus , läheisyys ...) ei kylpyhetki onnistu ilman pientä itkuraivaria . Jos ei kylpy onnistuu , niin voisit tietty koittaa suihkua . Sinähän vauvan saa tukevasti itseään vasten jos tuntuu että sitä säikky .
Jos on mahdollista , ilmoitetaan , että kylpy tehdään illalla , joten kylvyn jälkeen vauva on hiljainen ja nukkuu paremmin .
Montako kertaa viikossa kylvetät vauvan?
Huolehdi siitä , että lapsesi on kylläinen ja tyytyväinen ennen kylpyä . Voit halutessasi voimistelusta lapsen jalkoja ja käsivarsia tai hieroa lasta kylvyn jälkeen .Pidä tällöin vauva lämpimänä peittämällä kaikki paljaat alueet pyyhkeellä .Tärkeintä on että olet itse rauhallinen ja vauvan käsittely tuntuisikin alkuun hankalalta .Jutelle ja hymyille paljon . Yrittää siirtää vauvan kylvyn illalla .Se on paras tapa , joten vauvan kylpy jälkeen on hiljainen ja nukkuu hyvin .
Sillä on kylmä. Ei siis kannata mennä vauvauintiin, on liian rankkaa vauvallesi