Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat eivät halua realisoida omaisuuttaan, ettei se kulu heidän hoitoihinsa..

Vierailija
27.09.2016 |

Njoooo. Vielä pärjäävät kotona, mutta kun kotia on alettu remontoimaan taloyhtiön toimesta ja sijoitusasuntoja remontoidaan myös niin kulut nousevat vauhdilla ja varsinkin sijoitus asunnot ovat miinus merkkistä kuluerää joka kuukausi. (koska vuokraa saa koroittaa vain rajoitetusti).
Hoidan paljon heidän asioitaan ja yritin luoda tilanteeseen ratkaisun: myydään jotain pois.
Eheeei, lasten perintöä mihinkään myydä oli vastaus.
Kauniisti ajateltu ja minulle selitettii pitkään miten käteiset viedään kaikki lopuksi ja kiinteä omaisuus jää.
Minun ajatuksissani myydään tarvittaessa vaikka kaikki pois, jotta pääsevät parhaaseen hoitoon, kun sen tarve koittaa.
Ovat vielä ihan järjissään ja pohdin pitäisikö minun yrittää kääntää heidän päänsä.. Miksi kituuttaa ja juosta tarjousten perässä, kun se ei ole enää tarpeellista? Elämäntapa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhus on laitoshoidossa, niin hänen omaisuutensa (oli se sitten rahaa pankkitilillä tai asunto) ei vaikuta hoitomaksuun millään tavalla. Omaisuudesta saatava pääomatulo (esim. pankkitilin korko tai asunnon vuokratulo) kyllä vaikuttaa.

Mutta jos vanhus ei olekaan laitoshoidossa, vaan palveluasunnossa, niin omaisuus voi vaikuttaa hoitomaksuun. Tai käytännössä asia tapahtuu niin, että vanhus maksaa periaatteessa itse hoitomaksunsa, mutta kunta voi sitten antaa siihen tukea, jonka suuruus voi riippua vanhuksen omaisuudesta. Kunnasta sitten riippuu, otentaanko tässä huomioon pelkästään pankkitilillä olevat rahat vai myös omistetut asunnot. Tätä puolta ei siis kunnolla säätele mikään lainsäädäntö.

Isovanhempasi siis saattavat olla oikeassa tai sitten ei - riippuu heidän kotikuntansa käytännöistä. Pitääkö heidän päätään sitten yrittää kääntää, niin riippuu minusta aika paljon siitä, miten pahasti isovanhempasi joutuvat nyt kituuttamaan ja kuinka pahasti he siitä kärsivät. Voisit kuitenkin yrittää puhua sen puolesta, että he myisivät yhden sijoitusasunnon ja maksaisivat siitä saaduilla myyntituloilla muiden asuntojen korjauskuluja. Jos myynti tapahtuu nopeasti hyvissä ennen palvelutaloon joutumista ja sillä maksetaan saman tien muista asunnoista aiheutuvia kuluja, ei myyntituloa pystytä mitenkään "riistämään" tulevaisuuden palvelutalomaksuihin.

Vierailija
2/4 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä, miksi ne vanhukset pitäisi panna maksamaan siitä, että saavat saman "hoidon" jonka muut saavat ilmaiseksi. Mitään ylimääräistä sillä nimittäin ei saa.

Vierailija
4/4 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kunnalta mustaa valkoisella miten hoitokulut katetaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi