Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä huulessa herpes, onko pettänyt?

Vierailija
27.09.2016 |

Miehelle siis ilmestyi huuleen herpes ja nyt väittää et tullut stressistä. Saattaa olla että on ollut aikasemminkin, en muista. Mutta tuli mieleen että eikö tuommoinen tartu suudellessa joten jos onkin pettänyt?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota virustaa taitaa kantaa noin 85% väestöstä, mutta noin puolella se puhkeaa jossain vaiheessa elämää eli tulee rakkuloita. Luultavasti myös sulla on se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tarttunut tai sitten voi olla stressin laukaisemaa.

Onko sulla syytä epäillä että mies pettäisi? Jos ei niin kannattaisi suhteessa keskittyä johonkin muuhun kun epäilyyn.

Vierailija
4/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se tarttua vaikka p*sta jos on pettänyt. Siinä sulle pohtimisen aihetta...

No tosissaan. Herpesvirus on piilevänä aika useassa ihmisessä. Joskus se sitten puhkeaa, usein stressin seurauksena. Kaikilla ei välttämättä puhkea koskaan.

Vierailija
5/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuliherpes on eri tauti kuin sukupuoliherpes...

Vierailija
6/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla syytä epäillä että mies pettäisi? Jos ei niin kannattaisi suhteessa keskittyä johonkin muuhun kun epäilyyn.

No kuule.. kaikilla on syy epäillä että mies pettää! Koska suurinosa miehistä pettää. Miks just mun mies olis joku poikkeustapaus? Ap

Vierailija
7/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se herpes!

Vierailija
8/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle puhkes herppes ennen kuin alotin suuteleen. Ekan ja tokan rakkulan välissä vierähti 10v. Eikä edelleenkään tuu vuosittain.

Vierailija
9/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule.. kaikilla on syy epäillä että mies pettää! Koska suurinosa miehistä pettää. Miks just mun mies olis joku poikkeustapaus? Ap

Onnea vaan parisuhteellesi, ei varmasti ole kovinkaan miellyttävää elää jatkuvassa epäilyn vallassa.

Normaali parisuhde perustuu luottamukseen. 

Vierailija
10/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ensitartunta ei tavallisesti aiheuta mitään oireita. Virus jää hermotumakkeeseen, kasvoilla tavallisimmin kolmoishermon juureen. Vilustuminen, auringon ultraviolettisäteily, voimakas henkinen kuormittuminen, kuukautiset, suun alueen toimenpiteet tai jokin muu syy voi saada viruksen aktivoitumaan, ja se siirtyy hermoa pitkin ihoon tai limakalvolle. Joka kolmannella tartunnan saaneista on herpesoireita elämänsä aikana ainakin kerran. Pienellä osalla herpes voi uusia jopa kuukausittain."

Itse kuulun niihin "onnellisiin" joilla herpes kukkii parin kk:n välein. Teiniä 2-3krt/kk.

Olet idiootti jos epäilet heti pettämistä.

Vierailija
11/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarttuminen ja oireet

Sukuelinherpes tarttuu limakalvoille ja iholle tavallisimmin seksuaalisen kosketustartunnan kautta useimmiten oireettoman partnerin välityksellä. Taudin esiintyvyys aikuisväestössä on 20-25%:n välillä. Herpes simplex virus 2:n eli sukuelinherpeksen ja herpes simplex virus 1:n eli huuliherpeksen esiintymisalueet menevät osin ristiin ja 10-15% sukuelinten alueen herpestartunnoista on huuliherpesviruksen aiheuttamia. (lähde: tohtori.fi)

Eli juu. Yläpäästä voi tarttua alapäähän, no eiköhän se sitten liene mahdollista toisinpäinkin.

Vierailija
12/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet provo mutta sanonpahan silti että jos et pysty elämään suhteessa joka perustuu luottamukseen niin pysy yksin.

Vierailija
13/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut huuliherpeksen 11-vuotiaana , kun lainasin jonkun huulirasvaa. Seuraavan kerran se ilmoitti olostaan kun olin 19 v ja seuraavan kerran 25 veenä. Stressi vaikuttaa asiaan, ja mm. flunssa. Viime aikoina se on vieraillut noin joka toinen vuosi.

Vierailija
14/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, mulla on ollu herpes koko ikäni. Se oireilee noin viiden vuoden välein. Sain viruksen äidiltäni jo ihan pienenä. Nykyinen kumppanini ei ole ikinä nähnyt sen oireilevan, joten hän varmaan sitten alkaa epäillä minua pettämisestä, kun se taas ilmestyy esiin. :P

Kuinka paljon luotat mieheesi?

Vierailija
15/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarttuminen ja oireet

Sukuelinherpes tarttuu limakalvoille ja iholle tavallisimmin seksuaalisen kosketustartunnan kautta useimmiten oireettoman partnerin välityksellä. Taudin esiintyvyys aikuisväestössä on 20-25%:n välillä. Herpes simplex virus 2:n eli sukuelinherpeksen ja herpes simplex virus 1:n eli huuliherpeksen esiintymisalueet menevät osin ristiin ja 10-15% sukuelinten alueen herpestartunnoista on huuliherpesviruksen aiheuttamia. (lähde: tohtori.fi)

Eli juu. Yläpäästä voi tarttua alapäähän, no eiköhän se sitten liene mahdollista toisinpäinkin.

On se mahdollista, ja hyvin tuskallista. Ei kantsii kokeilla.

Vierailija
16/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut neuvolatädit osaa kertoa, ettei kariesbakteeria kannata siirtää omasta suusta lapseen. Eli ei maista lapsen lusikasta ennen tätä. Samalla herpestä voi välttää. Lapselle voi osoittaa hellyyttä muutenkin kuin lutkuttamalla häntä. Monilla on tuo "yskänrokko", toisilla harvemmin kuin toisilla. Muistan hämärästi lukeneeni, että jos on huuliherpes, se voi estää ettei tyypin 2 kuki alapäähän aivan yhtä helposti?

Joka tapauksessa, asialle ei voi mitään. Puhjenneesta rakkulasta tarttuu erityisen helposti. Silmään joutuessaan voi aiheuttaa jopa näönmenetyksen. Eli rakkulavaiheessa varovaisuutta. Käsiä kannattaa pestä usein. Apteekissa myydään herpeslaastareita, joiden laitto on hankalaa mutta oikeinkäyttö estää tartunnan. Apteekissa on myös tabletteja herpekseen. Reseptillä tulee halvemmaksi. Jotkut syö herpeksenestolääkettä jatkuvasti, ja ehkä sopii hänellekin jos vaiva uusii.

Eli sinällään herpes ei ole "pettämistä".

Näkemättä on vaikea sanoa pettääkö miehesi. Sivullinen voi nähdä sellaista mille itse on sokea.

Vierailija
17/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle siis ilmestyi huuleen herpes ja nyt väittää et tullut stressistä. Saattaa olla että on ollut aikasemminkin, en muista. Mutta tuli mieleen että eikö tuommoinen tartu suudellessa joten jos onkin pettänyt?

Ja täällä aina haukutaa miehiä tyhmäksi...

Vierailija
18/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuliherpes tulee ainoastaan siitä jos suussa on ollut penis.

Vierailija
19/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et oikeasti ole mikään penaalin terävin kynä. Viimeisimpien kyselyiden mukaan naiset ovat ihan yhtä "ansioituneita" pettämisessä. 

Vierailija
20/24 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti. Eiköhän olisi parempi erota, jos lähtökohtaisesti epäilet pettämisestä. Miehesi todennäköisesti ansaitsee parempaa kuin tuollaisen kyylään. Joo, mulla kukkii muutaman vuoden välein huuliherpes, en ole pettänyt, vaikkei nykyinen kumppani kyseistä rakkulaa minulla olekaan vielä nähnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi