Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni seurustelee miehen kanssa, joka kokenut lapsuudessa väkivaltaa. Miten puhun hänelle järkeä?

Vierailija
27.09.2016 |

Heillä on ikäeroakin 14 vuotta ja tyttäreni on vasta 21-vuotias. Tyttäreni sanoo, että mies on selvästi pehmentynyt kun he alkoivat seurustella. Mitä sitten ikinä tarkoittaakaan...

Ensinnäkin mies on aivan liian vanha ja toisekseen miksi omat traumansa pitää kaataa kokemattoman nuoren niskaan? Ei parikymppisellä ole kapasiteettia tuollaiseen. Tuo traumojen läpikäynti on ehdoton ei. Tuollaisten traumojen läpikäynti vaatii hyvän ammattilaisen eikä juuri täysi-ikäiseksi tullut pysty niitä käsittelemään. Mieheltä olisi julmaa edes kertoa kokemuksistaan noin nuorelle.

Olen todella vihainen ko. äijälle. Kutsuisin käymään ja keskustelisin todella, todella hartaasti asian läpi. Mahdollisuus siihen, että suhde saisi siunaukseni olisi kyllä erittäin pieni.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako ketjua vielä aloitat?

Vierailija
2/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin 21 vuotias tarvitsee siunaustasi?Ja mikä miehen kipeässä lapsuudessa on nyt kaadettu tyttären niskaan? Kirjoitit aika epäselvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako ketjua vielä aloitat?

Niin monta kun  joku jaksaa vastata. Eli moneenko meinasit vielä vastata?

Vierailija
4/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lopeta jo trollailu jooko? Hanki elämä

Vierailija
5/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin 21 vuotias tarvitsee siunaustasi?Ja mikä miehen kipeässä lapsuudessa on nyt kaadettu tyttären niskaan? Kirjoitit aika epäselvästi.

Ton aloituksen ainoa pointti on ikäero. Kirjoittaja on erittäin pakkomielteinen ikäerotrolli.

Vierailija
6/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä traumojen läpikäynti? Jos ukko jo 35, niin kyllä ne ajat on jo takana. Minä en nuorempanakaan kaatanut traumoja kenenkään niskaan, miksi niitä myöhemminkään alkaisi kaivelemaan?

Vierailija
7/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse asiaan puuttua. Mutta jos alkaa näyttää väkivaltaiselta (henkisesti tai fyysisesti), muistutat ettei sitä tarvitse kestää ja autat irtautumisessa tarjoamalla asuinpaikkaa tai rahaa lainaksi tms. ettei tarvitse jäädä sellaisten asioiden vuoksi miehen kanssa yksiin. 

Vierailija
8/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär voisi kehottaa miestä hakeutumaan ammattiauttajan luo. Hänellä tuntuu olevan vaikutusvaltaa mieheen. Vinkiksi sinulle: ota mahdollisimmaan neutraali rooli, kerro rauhallisesti oma kantasi asiasta ja puolueetonta tietoa väkivallan kokeneiden tilanteesta, mutta älä sekaannut itse seurusteluun. Tällöin pidät kanavat auki tyttäreesi ja hän kuuntelee paremmin mielipiteitäsi. Tunnereaktiosi pidä piilossa. Kyse on kuitenkin aikuisista ihmisistä.

Vierailija
9/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21-vuotiaalle 35-vuotias mies on ihan liian vanha, heillä on niin eri vaiheet elämässä. Tytöllä olisi todennäköisesti opinnot alussa, tulevasta työpaikasta ei tietoa ja miehen elämä olisi vakiintunut. Siinä, missä sinkkuna tai opiskelijan kanssa seurustellessa tyttö voisi mennä kesätöiden vuoksi vaikka minne ja käydä vaihdoissa ulkomailla, mies ankkuroisi tytön omalle kotipaikkakunnalleen.

Vierailija
10/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just

Vierailija
12/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa taas. Oon mäkin kokenut väkivaltaa lapsena, mutta oon ihan normaali kahden lapsen äiti ja rakastan heitä yli kaiken, enkä voisi ikinä tehdä heille tai kenellekään muulle pahaa. Tiedän miltä kaltoinkohtelu tuntuu enkä halua sitä kenellekään.

Vierailija
13/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21-vuotiaalle 35-vuotias mies on ihan liian vanha, heillä on niin eri vaiheet elämässä. Tytöllä olisi todennäköisesti opinnot alussa, tulevasta työpaikasta ei tietoa ja miehen elämä olisi vakiintunut. Siinä, missä sinkkuna tai opiskelijan kanssa seurustellessa tyttö voisi mennä kesätöiden vuoksi vaikka minne ja käydä vaihdoissa ulkomailla, mies ankkuroisi tytön omalle kotipaikkakunnalleen.

Vastasit sitten itse itsellesi  jotta sait mieleisesti replan? Aika sairasta

Vierailija
14/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on selvästi pehmentynyt tarkoittaa, että hänellä on erektio-ongelmia.

Vierailija
15/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suuri riski että mies tulee käyttämään henkistä ja/tai fyysistä väkivaltaa tytärtäsi kohtaan. Pelasta tyttäresi!

Vierailija
16/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Go ikis Go !!!

Vierailija
17/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista väkivaltaa?

Vierailija
18/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta versiota sinulta vielä löytyy aiheesta? Etkö voisi julkaista niitä kaikkia kerralla? Tai jos keksisit ihan uuden idean mistä voisit avautua. Tämä aihe on jo niin loppuunkaluttu kuin voi vain olla.

Vierailija
19/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös kokenut väkivaltaa lapsena, sekä seksuaalista hyväksikäyttöä vuosikausia. Olen 26v ja mies 30v. Seurusteltu 10v. Mies on kuin pumpulissa kasvanut eli punainen koti ja perunamaa minun lapsuuteeni verrattuna. Meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta yhdessä. Ei minun traumani ole miehen elämää pilannut, tukena on mutta sen tiesi jo kun aloimme seurustella. Meillä ei toki ole noin isoa ikäeroa mutta mitä väliä, jos tyttösi jo 21v. Itse olin tuolloin jo äiti <3 olemme joutuneet katkomaan välejä sukulaisiin juuri sinunlaisia ihmisiä jotka sekoavat kaikkeen. Luulin heitä hulluksi mutta eivät sentään minun lapsuuden ongelmia ole vetäneet tähän. Voi olla ettei sinulla ja tyttärelläsi ole kohta minkäänlaisia välejä.

Vierailija
20/20 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi