Naiset! Kehossa tapahtuvista muutoksista ja liikunnasta!
Olen 26-vuotias synnyttämätön nainen. Olen tässä viimeisen vuoden aikana pannut merkille, että vatsani on löystynyt jonkin verran ja jenkkakahvatkin ovat alkaneet vaivaamaan. Syömä- ja liikuntatottumukseni ovat pysyneet samoina, alkoholia en käytä juuri lainkaan (ehkä kerran puolessa vuodessa).
Oletteko muut huomanneet vastaavaa ilmiötä itsessänne? Jos olette, niin minkä ikäisinä? Kaksi vuotta sitten olin hoikka, mutten mikään timmi. Olen edelleen muuten lähes samoissa mitoissa, mutta olemus on auttamatta löysempi.
Johtuuko tämä aineenvaihdunnan hidastumisesta vai mistä? En tiedä, kuinka pystyisin enää lisäämään liikuntaa aikatauluuni, sillä en ehdi, enkä myöskään jaksa. Käyn kolmesti viikossa jumpassa ja kerran salilla.
Kommentit (12)
Kyllähän sitä tuossa iässä huomasi ekat merkit. Seuraava harppaus oli nelikymppisenä.
Joskus 35 ikävuoden jälkeen, mutta silloin olin myös lihonnut.
Nyt tai vieläkin 49-vuotiaana kroppa on aivan timmi :)
Ruokailua pitää usein ruveta vähentämään + liikuntaa lisätä, jotta kroppa pysyisi yhtä timminä kuin nuorempana. Ja nuorena pidän alle kolmikymppisiä. Eipä ne kropat sen ikäisilläkään aina kovin timmejä ole, joten iän lisääntyminen on vain tekosyy.
En sinäänsä pelkää vanhenemista. Kaikki vanhenevat. Mutta olisi kuitenkin mukavaa pysyä suhteellisen skarpin näköisenä ainakin sinne 35 ikävuoteen asti. En vaan tiedä, miten siinä onnistuisi. Pitäisi liikkua ihan hullun tavalla - kuka ehtii?
Ap
Vierailija kirjoitti:
En sinäänsä pelkää vanhenemista. Kaikki vanhenevat. Mutta olisi kuitenkin mukavaa pysyä suhteellisen skarpin näköisenä ainakin sinne 35 ikävuoteen asti. En vaan tiedä, miten siinä onnistuisi. Pitäisi liikkua ihan hullun tavalla - kuka ehtii?
Ap
Ratkaisu on asenteessa. Ihan oikeasti. Pitää hyväksyä se, ettei näytä joltain kehittämältään ideaalikuvalta, vaan omalta itseltään. Maailma ei kuitenkaan pyöri sen oman ulkonäön ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 35 ikävuoden jälkeen, mutta silloin olin myös lihonnut.
Nyt tai vieläkin 49-vuotiaana kroppa on aivan timmi :)
Ruokailua pitää usein ruveta vähentämään + liikuntaa lisätä, jotta kroppa pysyisi yhtä timminä kuin nuorempana. Ja nuorena pidän alle kolmikymppisiä. Eipä ne kropat sen ikäisilläkään aina kovin timmejä ole, joten iän lisääntyminen on vain tekosyy.
Jaksaisitko hiukan avata, minkä verran syöt ja mitä esimerkiksi päivässä? Ja kuinka paljon harrastat liikuntaa viikossa? Nostan hattua sinulle!
Ap
Ei tarvitse liikkua hullun lailla. Pieni ohjelma kotona riittää. 30 kyykkyä, 10 vatsalihasta, 10 punnerrusta jne.
Plus kasvispainotteinen ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Oletko aloittanut ehkäisyn?
En ole. Lopetin e-pillerit muutama vuosi sitten, ja paino tulikin pari kiloa sen jälkeen alas. Eli ymmärrän siis kysymyksesi. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ratkaisu on asenteessa. Ihan oikeasti. Pitää hyväksyä se, ettei näytä joltain kehittämältään ideaalikuvalta, vaan omalta itseltään. Maailma ei kuitenkaan pyöri sen oman ulkonäön ympärillä.
Tämä.
Ainoat muutokset huomasin yli nelikymppisenä kun söin hurjasti enkä liikkunut ja lihoin mahdottomasti. Mut hei, läskistä pääsee eroon laihduttamalla.
Vanhuus... Mietipä, miltä näytät 20 vuoden kuluttua, jos jo nyt oot löystynyt. Alamäki on alkanut.