Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitsut! Mitä tarkoittaa "hieman kalkkeutunut istukka" synnytyksessä?

Vierailija
27.09.2016 |

Jäi mietityttämään, kun lapseni synnyttyä toinen kätilö tarkasteli istukkaa ja totesi toiselle, että: "Laita siihen että hieman kalkkeutunut istukka." Olin niin väsynyt ja sekaisin, etten tajunnut heiltä kysyä, onko se jotenkin vaarallista jos tällainen on tms. Lapsi oli aika pienikokoinen viikkoihinsa nähden, vk 40±1 ja painoi 2915 g. Näytti minusta vähän sikiöltä, siis että kasvu olisi vajaata. Minulla oli alkava raskausmyrkytys ja synnytys käynnistettiin, koska viikkojen puolesta oli täysiaikainen.

Nyt lapsellani on todettu koulussa ADD ja mietinkin, olisiko syynä tämä.

Kyselen ensin täältä, kun en sairaalaa ensimmäiseksi halua vaivata ja täällä usein on ammattilaisiakin paikalla.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käsitys (ei tieto), että kalkkeuma on aika normaalia, jos raskaus on mennyt pitkäksi. Mulla on kumpikin syntynyt rv 41+6 ja kalkkeumaa ollut kummankin istukassa. Ihan hyväkuntoisia lapsia, olivat isoja syntyissään. Yli 4kg.

Vierailija
2/4 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukka kalkkeutuu loppuraskaudesta, eli hiljalleen lopettelee toimintaansa.

Mutta "vauva näytti hieman sikiöltä"?!?!?!? Tottakai näyttää, vauva=sikiö.

Et taida olla penalin terävin kynä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkeutunut istukka=mamma on tupakoinut

Vierailija
4/4 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkeutunut istukka tarkoittaa sitä että istukka on tehnyt työnsä. Yliaikaisissa raskauksissa niitä näkee hyvin usein. Kalkkeutuminen istukassa ei siis ole mitenkään epänormaalia. t. kätilö