Mikä avuksi järjettömään mustasukkaisuuteen?
Olen hirveän mustasukkainen mieheni exästä. Tämä asia kalvaa minua koko ajan, enkä voi ajatuksilleni mitään. Asia on koko ajan mielessäni...heillä on yhteinen lapsi, meillä ei. Vaikka meillä on yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat ja yhteiset tavoitteet, en pääse näistä ajatuksistani eroon. Minusta tuntuu, että emme koskaan voi olla yhdessä täysin onnellisia, emme ole koskaan oikea perhe. Näiden ajatusten seurauksena olen jopa miettinyt eroa: olisi helpompaa, jos ei tarvitsisi mietiskellä ja tuskailla.
Kommentit (7)
Mistä ihmeestä saan terapia-apua mustasukkaisuuteen? Työterveyden kautta? Onhan tämä jo miehellekin rasite, kun monta kertaa kiva ilta päättyy kauheaan kiistaan. Tuntuu pahalta jo se, että mies tapaa lastaan. Minusta tuntuu, että se on pettämistä. Tiedän, tämä on sairasta...olen kuitenkin jo itsekin elämää nähnyt ja kokenut, enkä aiemmissa suhteissa ole ollut mustasukkainen.
Työterveyttä tuskin kiinnostaa, veikkaan ettei sun auta kuin etsiä yksityiseltä puolelta sopiva terapeutti. Kallistahan se on, mutta voisi silti kannattaa koska mielenrauha ja toimiva parisuhde ovat myös arvokkaita asioita.
Ei tossa oo mun mielestä mitään järjetöntä? Päinvastoin on ihan normaalia tuntea mustasukkaisuutta jos miehellä on lapsi toisen naisen kanssa. Lapsi on kuitenkin niin iso asia että sitä harvoin hetken mielijohteesta tehdään. Se on asia joka tulee aina yhdistämään miestäsi ja hänen exää, he sitoutuvat yhteen lapsen takia, sinä et tähän kuvioon tule koskaan kuulumaan. On täysin ok jos et pysty tällaiseen suhteeseen, kuten selvästi et näytä pystyvän kertomasi perusteella. Ainut oikea ratkaisu kaikkien kannalta on ero.
Olisko joku parisuhdeterapeutti hyvä. On todennäköisesti kokemusta aiheesta. Yksityinen.
lapset on semmonen yhdistävä tekijä exään että ei se asia muutu mustasukkaisuudella.Mikset voisi käyttäytyä asiallisesti tai olet itsekkin kohta exä.
Terapia. Hyvä että tiedostat itsekin että mustasukkaisuutesi on järjetöntä, se on hyvä alku.