Vierailija

Olen täysin kypsä tähän tissitakiaiseen. Koko ajan haluaisi olla rinnalla roikkumassa, myös yöllä imetän, kun en vain jaksa sitä huutoa muuten. Sinänsä olen päässyt helpolla, kun en ole lainkaan joutunut kokemaan sitä kuuluisaa väsymystä, josta pikkulasten vanhemmat kuulemma kärsivät, koska olen nukkunut lapsi tissillä kaksi vuotta. Mutta saisi jo riittää. Luulin, että lapsi pikkuhiljaa kasvaessaan vähentäisi itse rinnalla olemistaan, mutta ei. Vartti sitten viimeksi imetin ja nyt ollaan taas repimässä paitaa... Onko muuta keinoa kuin kieltäytyä ja kestää huuto? Miten teillä muilla taaperoimettäjillä imetys on loppunut?

Kommentit (8)

Vierailija

Miettinyt samaa, tosin lapsi vasta vuoden. En halua vielä kokonaan lopettaa, mutta niin, että vain aamuisin ja iltaisin imettäisin kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Komppaan kakkosta. Kannattaa varmaan pikkuhiljaa aloittaa vanhemmuus eli aiheuttaa niitä pettymyksiäkin sille Nico-Jessicalle. Teini-iässä sen aloittaminen on nimittäin pikkusen myöhäistä. Kun huutaa maitoa, annat lasin maitoa kouraan. Ei poista sitä, etteikö edelleen voisi olla läheisyyttä ja kainalossa oloa ja vaikka perhepedissä nukkimistakin, mutta ei se sitä tissiä suuhunsa sieltä liivistä saa, jos sinä et sitä sieltä anna.  

Vierailija

Sama täällä suunnitteilla..kypsyttää tissinä olo. Yöt oon saanu kans nukkuu kun toinen roikkuu tisseissä. Mut alkaa mitta olla aika täys. Päivällä pärjää pitkiä aikoja ilman, mutta nukahtaminen yöunille onnistuu vai tissillä. Yöllä syö vielä usein. Reilu 1v on lapsi. Onko mitään lempeää keinoa edes olemassa? :O

Vierailija

Mulla vähän sama, lapsi nyt1v 10kk ja vähän väliä kaivaa tissiä. Ei tosin esim.kyläillessä tai jos meillä vieraita= ei ehdi kaivata, mutta kotioloissa kyllä. Sanotaanko että noin 1,5 vuotiaaksi sai tissiä aina kun halusi ( kotona) ja nyt olen vähän alkanut rajaamaan, esim.ei ennen ruokaa vaan vasta jälkeen jne, tämän ikäinen jo ymmärtää puhetta ja täytyy jo malttaa odottaa. Myös öisin tississä roikkumisesta sain tarpeekseni, ja sanoin vaan lapselle että vauvat tarvitsee yöllä maitoa isot tytöt ei, ja aika helposti tottui, vähän itkeskeli mutta otin tiukasti kainaloon ja silitin uneen. Mutta aamulla illalla ja päivällä syö, ja pohtinut kuinka lopettaa. Alunperin oli tarkoitus että lopuksi vain aamulla ja illalla antaisin, mutta nyt olen kahden vaiheilla onko helpompi vaan lopettaa seinään kun täyttää 2. Tyyliin sinappia tissiin, mutta toisaalta se tuntuu niin julmalta..

Vierailija

Vauvoja imetetään lapsentahtisesti, taaperoita ja isompia lapsia voi halutessaan imettää äidintahtisesti. Eli äiti saa määritellä missä ja milloin imettää. Eihän se aina helppoa ole ja meilläkin on taas yöimetyket tulleet tautien myötä takaisin, kun olen halunnut lohduttaa kipeää lasta, mutta sen jälkeen en olekaan jaksanut uudelleen yövierottaa... Meilläkin 2-vuotias ja sen ikäinen tosiaan ymmärtää jo hyvin puhetta, että näistä voi lapsen kanssa ihan puhua.

Vierailija

Esikoisen kohdalla kaikki kävi niin helposti. Vuoden ikäisenä aloin rajoittamaan niin, että imetin ruokailujen yhteydessä. Todella helposti kävi huomion suuntaaminen muualle, jos yritti ruokailujen välissä. Tämän kuopuksen kohdalla ei samat konstit toimi, alkaa vain raivo. Sen verran olen nyt rajoittanut, että nukahtaminen tapahtuu ilman tissiä. Kauheaa raivoa oli pari viikkoa illalla, vaikka läheisyyttä sai ja tissiäkin istualteen, eli ei niin, että olisi siihen nukahtanut. Nyt sit tänä iltana ekan kerran nukahti ilman itkua. Se, mistä eniten haluaisin eroon on yöimetys. Tiedän, että jos vain en antaisi, tottuisi lapsi siihen kohtuullisessa ajassa. En vain jaksa sitä väsymystä. Totta puhuakseni yövieroitus tehtiin jo kerran, mikä johti siihen, että lapsi ei enää nukkunut klo 5 jälkeen ja itse olin tosi väsynyt ja kärttyinen. Kun lapsi muutaman kuukauden jälkeen sairastui, ajauduin taas yöimettämään. Ja sillä tiellä ollaan edelleen. Haluaisin lopettaa yöimetyksen, mutta kuitenkin saada lapsi nukkumaan klo 7 asti, kuten tällä hetkellä.

No, ehkä tämä tästä pikkuhiljaa nyt kun näyttää oppineen nukahtamisen ilman tissiä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat