Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis, että siitä ei ole tehty muussia tai se ei ole missään suikalemuodossa kinkkukiusauksen seassa vaan ihan perus keitetty peruna?

Mä en edes muista... Aina vaan makaronia ja riisiä :(

- Vastavalmistunut joka asui sen 3v itsekseen

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kesällä jopa useamman kerran viikossa uusia perunoita keitettynä. Muulloin harvakseen. Keitetyt perunat vaatisivat aina seurakseen kastiketta enkä ole kastikeihminen. Vai lasketaanko tähän myös uuniperunat tai esimerkiksi foliossa grillatut perunat täytteineen?

Vierailija

Ainoastaan kesällä uusia perunoita. Keitetyt perunat on hirveän pahoja mun mielestä ja olen saanut niitä lapsuudessa ja nuoruudessa yliannostuksen, kun niitä oli kotona monta kertaa viikossa ja lisäksi koulussakin. Peruna aiheuttaa mulle myös ummetusta ja ilmavaivoja, syön niitä muutenkin vain vähän.

Vierailija

Keitetty peruna on herkkua esim. jauhelihakastikkeen kanssa. Tulee oikein vanha kunnon 80-luku mieleen kun näitä omia kokkauksia syö. Syön aina kun perunaa saa halvalla, se on paljon kalliimpaa kuin makaroni, joka ei nykyään maksa mitään.
T. Lidl-mies.

Vierailija

Valitettavan harvoin. Viikonvaihteessa oltiin mummolassa perunannostotalkoissa, luoja että hyvä keitetty peruna on hyvää, varsinkin se on mummon keittämää.

Vierailija

Ehkä kerran kuussa, jos niinkään usein

Peruna ei kuulu VHH-ruokavalioon, joka on melkein mun elämäntapani. 

Toisinaan pidän repsahduspäiviä, jonka jälkeen muistan taas, miksi syön vhh:sti tätä nykyä. Se närästys ja turvotus. yöks!

Vierailija

1- 2 kertaa viikossa. Viime viikolla syötiin perjantaina kalapuikkoja, keitettyjä perunoita ja porkkanoita ja kermaviili kastiketta. Pojan lempparia 😀. Tänään ajattelin tehdä nakkikastiketta ja keitän perunoita ja salaattia. Kyllä meillä ainakin syödään paljon perunaa riisiä ehkä vähemmän.

Vierailija

Meillä syödään perunoita useammin sellaisenaan keitettynä kuin muusina tai suikaleina kiusauksissa tms. Lapsiperhe, jossa lasten herkkua on keitetyt perunat. Erilaisia ruokavaihtoehtoja on kuitenkin olemassa niin paljon, että joka viikko ei keitetä perunoita.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat