Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Odotan vielä isännöitsijän kantaa, kun en haluaisi turhaan valittaa. Mutta aivan järkyttävää mekkalaa yläkerrassa, tavaroita tippuu / heitellään, kantapääaskelilla tallustellaan pitkin päivää. Kestää puoleen yöhön ja arkena kuudelta alkaa hortoilu ja kolina. Itse olen aivan hermorauniona ja huudatan telkkaria täysiä kun en vaan jaksa kuunnella.

Kommentit (14)

Vierailija

Ennen kuin muuttaa pitäisi saada viettää tunnin siinä kämpäs illalla ja kuunnella naapureita ja sitten vasta päättää muuttaako.
Toki voi käydä paskasti ja myöhemmin sitten saa melunaapureita...

Vierailija

Samaa mieltä. Yläkerta on pilannut kaiken rauhan omassa kotona. En pysty keskittymään muuhun kuin heidän kolinaan, en oikeesti haluais huudattaa telkkaria kovalla mutta en vaan kestä sitä töminää. Samaan aikaan ymmärrän kyllä että kotonansa saa jokainen liikkua... Isännöitsijään otin yhteyttä, josko heillä olisi joku laminaattiviritys mikä saa nuo äänet kuulumaan noin kovalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Moikka naapuri sinne alakertaan :) meitäkin häiritsee kun huudatat sitä telkkaria, kuuluu tänne asti. Täytyy varmaan ilmoittaa sinusta isännöitsijälle!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin muuttaa pitäisi saada viettää tunnin siinä kämpäs illalla ja kuunnella naapureita ja sitten vasta päättää muuttaako.
Toki voi käydä paskasti ja myöhemmin sitten saa melunaapureita...

Samaa mieltä. Oma asuntonäyttöni oli iltapäivällä. Kas miten sopivasti juuri siihen aikaan kun seinänaapurin lapsiperhe on jossain ulkoilemassa. En tiennyt muuttavani taas sellaisen kämppään, jossa on seinät paperia. Nyt sitten kuunnellaan, kun aamulla klo 8 lapsi kirkuu, hokee sanoja ja syödään aamupuuroja ja hoidetaan "kakkahommia" (perheen äidin käyttämä ilmaus, kuuluu seinän läpi.). Lapsi juoksee ympäri asuntoa ja vanhemmat tömistelevät kuin elefantit. Puolenpäivän aikaan sama, jos olen kotona. Aamupäivän ja iltapäivän perhe on siis ulkoiluttamassa lasta, paitsi joskus iltapäivällä tulee lapsivieraita ja sitten asunnossa kirkuu ja ja juoksee kaksi lasta. Illalla taas lapsi kirkuu, hokee sanoja ja vetää leluja pitkin lattiaa, juoksee tömistää, vanhempien kantapäät paukkaa lattiaa. Ihanaa. Kerrassaan ihanaa.

Vierailija

Itselläni samanlainen norsu yläkerrassa. Jatkuvaa töminää, kun tämä 200kg valas tallustaa menemään. Katto tippuu joskus vielä alas, kun läski vaan lihoo. Joka kerran nähdessäni, on entistä paisuneempi. Onneksi kohta ei enää pääse liikkeelle, loppuu töminät, kun joutuu sänkypotilaaksi tai kärrätään muualle lihomaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Odotan vielä isännöitsijän kantaa, kun en haluaisi turhaan valittaa. Mutta aivan järkyttävää mekkalaa yläkerrassa, tavaroita tippuu / heitellään, kantapääaskelilla tallustellaan pitkin päivää. Kestää puoleen yöhön ja arkena kuudelta alkaa hortoilu ja kolina. Itse olen aivan hermorauniona ja huudatan telkkaria täysiä kun en vaan jaksa kuunnella.

Menet sinne ovelle ja paukutat ovea vaikka kattilalla samalla huudat! " KOPONEN" tai mikä hänen sukunimensä onkaan... " NYT ON KYYTI TILATTU!!! KOPONEN KOHTA LÄHTEE..... KOPONEN KOPONEN!!! JOKO TÄRISEE!!!!... "

Näin he hommat pelaa... Niin minun yläkerran naapuri oli Koponen.

Vierailija

Häiritsevänä naapurina kyllä arvostaisin jos ihan naamatusten tultaisiin sanomaan. Tiedän, että tänäpäivänä on aika iso kynnys mennä tuntemattoman oven taakse pimpottamaan ja pyytämään hiljaisuutta tai edes mattoja lattiaan, en itsekään mielelläni niin tekisi kun siitä vastapuolen reaktiosta ei ikinä voi olla varma. Saattaa siis nauraa sinut ovelta mummolaan ja kolistella tarkotuksella vielä lisää.

Meillä on joskus juhliessa äänet, varsinkin musiikki, noussut naapureiden mielestä liian lujalle. Yksi naapuri sujautti lapun postiluukusta, huomasimme tämän vasta kun olimme jo lähdössä baariin. Ovikellon olisimme varmasti kuulleet, jos sitä olisi rohjettu soittaa. Toinen naapuri tuli suoraan ovelta pyytämään hiljempaa oloa ja annoin vielä numeroni, että jos hiljemmalle laitettu musiikki on vieläkin liian lujalla niin voi ihan soittaa ettei tarvitse kävellä rappuja toistamiseen samasta asiasta.

Pääasiassa siis pyrin/pyrimme ottamaan muutkin asukkaat huomioon, mutta ei sitä kuitenkaan ikinä tiedä mistä äänistä kukakin hermostuu. En voi vaikuttaa omaan häiriköintiini ellen tiedä häiritseväni :). Suosittelen siis kertomaan suoraan naapurille asiasta, jos taloyhtiön hiljaisuutta ei pahasti rikota niin isännöitsijä on aika voimaton.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Häiritsevänä naapurina kyllä arvostaisin jos ihan naamatusten tultaisiin sanomaan. Tiedän, että tänäpäivänä on aika iso kynnys mennä tuntemattoman oven taakse pimpottamaan ja pyytämään hiljaisuutta tai edes mattoja lattiaan, en itsekään mielelläni niin tekisi kun siitä vastapuolen reaktiosta ei ikinä voi olla varma. Saattaa siis nauraa sinut ovelta mummolaan ja kolistella tarkotuksella vielä lisää.

Meillä on joskus juhliessa äänet, varsinkin musiikki, noussut naapureiden mielestä liian lujalle. Yksi naapuri sujautti lapun postiluukusta, huomasimme tämän vasta kun olimme jo lähdössä baariin. Ovikellon olisimme varmasti kuulleet, jos sitä olisi rohjettu soittaa. Toinen naapuri tuli suoraan ovelta pyytämään hiljempaa oloa ja annoin vielä numeroni, että jos hiljemmalle laitettu musiikki on vieläkin liian lujalla niin voi ihan soittaa ettei tarvitse kävellä rappuja toistamiseen samasta asiasta.

Pääasiassa siis pyrin/pyrimme ottamaan muutkin asukkaat huomioon, mutta ei sitä kuitenkaan ikinä tiedä mistä äänistä kukakin hermostuu. En voi vaikuttaa omaan häiriköintiini ellen tiedä häiritseväni :). Suosittelen siis kertomaan suoraan naapurille asiasta, jos taloyhtiön hiljaisuutta ei pahasti rikota niin isännöitsijä on aika voimaton.

Harmi vain että kaikki eivät suhtaudu samoin. Jotkut todella alkavat häiriköidä entistä enemmän, tai eivät ainakaan vähennä yhtään. Tiedän ettei pikkulasta saa helpolla hiljaiseksi, mikäli saa ollenkaan, mutta aikuiset voisivat varmaan kävellä hiljempaakin (osaan sen itsekin). En kuitenkaan mene esittämään toivettani naapureille, koska todennäköisesti sieltä tulee "kai me saadaan omassa kodissa kävellä?" tyyppinen vastaus. Näin on käynyt aikaisemmin, ja siitä opin että naapureille on turha sanoa yhtään mitään. Koskaan ei tiedä millainen kusipää seinän takana asuu. 5

Vierailija

Tiedän, että pitäisi uskaltautua mennä suoraan sanomaan. He on ihan miellyttäviä ihmisiä, mitä nyt pari kertaa käytävällä tulleet vastaan. Silloin ei vaan ollut vielä pinna niin kireällä tästä niin ei tullut sanottua. Pakkohan se on mennä kun hermot on riekaleina.

En vaan tiedä miten muotoilen asian. Ei voi vaan sanoa että tömistelette liikaa. Vai voiko??

Vierailija

Minulla itsellä on kokemusta siitä miten yläkerran naapuri tekee elämästä helvettiä.

Se alkoi ihan yllättäen ja alussa oli vain  siis vain pari tuntia kestävää TÖMPS TÖMPS TÖMPS ääntä ja TÄRINÄÄ minun astiakaapissa lautaset sekä lasit kilisevät töminän takia. No minä en valita koska äänet kuuluu kerrostaloon.

Sitten alkoi se 10 - 14 tuntia päivässä oleva tömistely.... Sitä kestää viikon kaksi ja kuukauden. Siinä vaiheessa olin aika sanotaan näin pinna tiukalla.  Ja kuten AP mietin miten kertoa tai lähestyä tätä naapuria.

Sitten katkesi hermopinne minun korvien välistä ja soitin isännöitsijälle numeroon mikä vastaa asukasdemokratiasta. Siellä neuvottiin juttelemaan asiasta naapurin kanssa ja minun valitus on kirjattu ylös...

Siitä sitten menin yläkerran naapurin ovelle ja soitin kelloa.... PRING PRING... Oven tuli avaamaan vanha mummo ja esitin hänelle asian kohteliaasti. Mummo pyysi anteeksi ja selitti " Minun aikamiespoika on päästään pipi ja talloo maahisia. Nyt  on saunassa vaatteet päällä harjoittelee helvettiin menoa... "  :O mitä hemmettiä. No meteli jatkui kunnes kuului kauheaa huutoa kun huoltomies sekä poliisit lääkärin ambulanssin kanssa kävivät hakemassa tämän mieleltään sairaan ihmisen pois.

Meteli loppui siihen....

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat