Vierailija

Sain joku aika sitten varpailleni painavan esineen ja sen seurauksena ukkovarpaani muuttui alaosastaan mustaksi. Olo hetken kivulias, mutta se meni ohi ja ajattelin, että ehkä se "meni kuntoon". Nyt huomasin, että kynsi on osittain irrallaan alaosastaan! Ei satu, mutta heiluu sitä koskettaessa. En helvetti uskalla repiä sitä kokonaan irti, vai pitäisikö!?

Kommentit (8)

Vierailija

Voi repiä irti, jos lähtee helposti. Tilalle kasvaa uusi kynsi, tai nykyisen alle on jo kasvamassa, jos on osittain irti. Ei tuo ole vakavaa, kynsiä tulee ja menee :) varo vaan, ettei tulehdu, ts. pidä se puhtaana. t. baletin harrastaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Saman kokeneena suosittelen kynsiproteesin ottamista, heti kun vanha kynsi on irronnut. Näin varmistat, että uusi kynsi kasvaa suoraan. Proteesi myös suojaa kynsipatjaa, joka on aika herkkä sen jälkeen kun vaurioitunut kynsi on irronnut.

Vierailija

Minulla kasvoi kynsi  17-vuotiaana varpaanlihaan sisään. Koski ja piti mennä lääkärille joka suoritti poistoleikkauksen paikallispuudutuspiikin avulla. Sen koommin siihen ei ole oikein kunnollista kynttä tilalle kasvanut ja nyt olen 38 v.

Vierailija

Minulla myös kynsi vaurioitui tapaturmaisestija näytti aluksi olevan kiinni, mutta irtosi lopulta. Muutama päivä tapaturman jälkeen siinä oli tulehdusta ja lääkäri ehdotti poistoa, koska todennäköisesti irtoaisi. Minusta ei näyttänyt siltä, joten en antanut poistaa. Kynsi kuitenkin alkoi irtoamaan, mutta teippailin sitä, jota pysyi uuden kasvavan kynnen suojana. Sieltä juuresta alkaa kasvaa uusi kynsi, jonka kasvaminen koko varpaan yli kestää kyllä yllättävän kauan! Tuos ehdotus kynsiproteesista voi olla tosi hyvä, sillä, vaikka uusi kynsi kasvoi ainakin minulla jopa melko suoraan, on se kapeampi kuin edellinen ja siinä on herkästi ongelmaa reunusten/kynsivallien kanssa - kuulemma uusi kynsi useinkin on vähän erilainen kuin alkuperäinen. Ja tuossa kasvuvaiheessa ei kannata antaa kengän painaa!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat