Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaala"ruoka"!!! Murrrrrrrrrr!!!

Vierailija
16.09.2016 |

Kuka perkele tälläsellä ruoalla jaksaa parantua, kun ruoka on pelkkää mautonta huttua ja tärkkelystä? Proteiinia 2g, puolikiloa nahkakuuliksi keitettyjä perunoita, limaista valmiskastiketta 1dl ja jotain papuja vieressä pikkuläjä. Ja tää on vielä satopriaani koska juuri tuotiin sellaista velliä sisään, josta vain afrikkalaissairaalassa oltaisiin kiitollisia. Revin sen sairaalalaskun kun kolahtaa postiluukusta. Jumalauta mitä paskaa syötetään ja millä hinnalla. Ymmärrän toki hoidostani aiheutuvat kulut, joten ehkä voisin maksaa laskusta puolet...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma kokemus sairaalassaolosta on, ettei juuri mikään maistu ( ei edes tuliaissuklaa tai vieraan tuoma pizza )

Ei sen tarvii gourmeeta olla, pistä napaas vaan. Sairaalassa hoidetaan akuutisti, kuntoutua voit jossain muualla.

Vierailija
2/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mä syön joka päivä sairaalaruokaa (siis työpaikkaruokalassa, mutta samaa meillä on kuin potilaillakin). Tänään meillä oli jotain karjalanpaistin henkeen tehtyä lihakäristystä ja muusia ja oli hyvää! Joka päivä saa jälkkäriäkin, vielä en ole kyllästynyt kiisseleihin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä maksa nytkään kun murto-osan todellisista kuluista. Tilaa läski pitsa sinne sairaalaan.

Vierailija
4/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun olen ollut sairaalassa niin ruoka on ollut todella hyvää.

Vierailija
5/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, sinun sairaalalaskusihan kattaakin koko hoidostasi aiheutuvat kulut... Mutta jos pystyt a) syömään itse b) valittamaan ja c) olemaan netissä, pystyt varmasti myös poistumaan sairaalasta ja hoitamaan itse itsesi.

P.S. Maksa enemmän veroja ja elä terveellisemmin pullero.

Vierailija
6/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen juttu sairaaloissa on kahvipulla. Siis ihmisille jotka makaavat sairaana lähes liikkumattomana tarjotaan pullaa! Missä omenat/hedelmät, kausimarjat, pähkinät ja vaikkapa smootie?

Kai sen kahvin/teen saa alas ilman suoleen jämähtävää pullaakin?

Toivottavasti en joudu sairaalaan ikinä. Nämä huomiot olen tehnyt vieraillessani.

Ihmisten tarvitsisi parantua siellä ja saada voimia joita noista sairaalan sössöistä eikyllä  saa.

Vierailija
7/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen juttu sairaaloissa on kahvipulla. Siis ihmisille jotka makaavat sairaana lähes liikkumattomana tarjotaan pullaa! Missä omenat/hedelmät, kausimarjat, pähkinät ja vaikkapa smootie?

Toivottavasti en joudu sairaalaan ikinä. Nämä huomiot olen tehnyt vieraillessani.

Ihmisten tarvitsisi parantua siellä ja saada voimia joita noista sairaalan sössöistä eikyllä  saa.

Pulla on ihanaa :)

Vierailija
8/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on kovia valittamaan ruoasta. Muistan kuinka kaverin piti viedä vaimolleen synnytyssairaalaankin mäkkärin hampurilaisateria, kun sairaalan ruoka oli niin kamalaa ettei sitä voinut syödä.

Synnytin itse samassa sairaalassa ja ruoka oli hyvää ja mausteetkin oli muistettu laittaa. Joillekin ei vain periaatteesta mikään kelpaa.

Vierailija
9/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oys:sissa olin muutaman vrk:n, oli hyvät sapuskat. Iltalana mm. lohta, leipää.. oli siinä muutakin. Kunhan valitsi tarjotinpöydältä.

Vierailija
10/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun olen ollut sairaalassa niin ruoka on ollut todella hyvää.

Mulla sama kokemus, kun olin näin aikuisena eka kertaa sairaalassa yötä. Oli aina ilo syödä ja tuntea samalla iloa siitä, että leikkaus on ohi.

Vierailija
11/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta ihmiset oikeasti jaksavat valittaa.. Tämä valituksen määrä on jo jotain absurdia.

Iltapalalla monessa paikassa keittiö tekee itse smoothien, lounaalla jälkkärinä on hedelmiä ym.

Vierailija
12/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä aika hyvässä saumassa, kun minä olen osastolla niin olen liemillä, eli saan joko velliä, kiisseliä tai lihalientä. Vaihtoehtoisesti myös velliä tai kiisseliä. Viikon jälkeen tekee jo mieli tappaa joku.

Vierailija
13/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kammoan sairaaloita ja viime vuosina olen joutunut kolme kertaa viettää yli yön sairaalassa. Ruokailut ovat parasta, ei koskaan muulloin kukaan kanna valmista ruokaa sänkyyn. Eihän se mitään gourmetia tosiaan ole, mutta kelpaa varsin hyvin!

Vierailija
14/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaruuan ei ole tarkoituskaan olla hienostoravintola tasoa. Henkilökunta joutuu tekemään pienellä budjetilla "kaikille" sopivaa ruokaa. Siitä syystä suolan ja mausteiden käyttö on rajoitettua. Ollessani itse potilaana vein suolasirottimen mukanani.

Vierailija
15/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ensimmäinen ateria vatsan alueella ollun leikkauksen jälkeen oli kengänpohjallista muistuttava sitkeä ja kuiva pihvi. Eihän siitä syömisestä mitään tullut, vaikea sulattaa tuommoista.

Mutta sai sieltä (Naistenklinikka) onneksi aina myös kasvissosekeittoa. Ei suolaa tai kovin hyvin maustettua, mutta meneepähän alas.

Vierailija
16/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin sairaalassa viikon sydämen läppäleikkauksen jälkeen niin eräänä päivänä oli uunilenkkiä ja paistettuja perunoita :D  Hieman erilainen sairaalaruoka. No muina päivinä ruoka oli kasvisvelliä, kasvispihvejä....

Vierailija
17/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa ollessa paras hetki on aina ollut ruokailu.

Vierailija
18/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka perkele tälläsellä ruoalla jaksaa parantua, kun ruoka on pelkkää mautonta huttua ja tärkkelystä? Proteiinia 2g, puolikiloa nahkakuuliksi keitettyjä perunoita, limaista valmiskastiketta 1dl ja jotain papuja vieressä pikkuläjä. Ja tää on vielä satopriaani koska juuri tuotiin sellaista velliä sisään, josta vain afrikkalaissairaalassa oltaisiin kiitollisia. Revin sen sairaalalaskun kun kolahtaa postiluukusta. Jumalauta mitä paskaa syötetään ja millä hinnalla. Ymmärrän toki hoidostani aiheutuvat kulut, joten ehkä voisin maksaa laskusta puolet...

Tässä lista sairaalahoitojen todellisista kustannuksista http://www.hs.fi/kotimaa/a138440097427. Tämän perusteella voi mietiskellä, että onko pahempi se, että ruoka on pahaa, vai se, että joutuisi maksamaan itse kokonaisuudessaan nuo kustannukset. Molemmissa tapauksissa on sitten päälle vielä maksettava se parempi ruoka jos sellaista haluaa.

Itse siis olen todella tyytyväinen siihen millaista hoitoa Suomessa julkisella puolella näin pienellä hinnalla saa. Ruoka on ehkä pahaa, mutta kyllä siinä sairastaessa on oikeasti aika paljon kurjempiakin asioita mielessä kuin se ruoka.

Vierailija
19/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa ollessa paras hetki on aina ollut ruokailu.

Sen ohi menee oikeastaa vain se hetki, kun päätään hajamielisesti raapiva lääkäri vihdoin toteaa: kotiutetaan, jatkot poliklinikalla.

Vierailija
20/21 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu Pirkanmaalle syömää kouluruokaa ja ulise sitten. Ettäs kehtaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän